niedziela, 29 grudnia 2013

Kakaowy koktajl bananowy z awokado :)

Awokado świetnie dopełnia smak, nieco zagęszcza strukturę napoju i sprawia, że koktajl staje się bardziej odżywczy. Koktajl wyszedł bardzo smaczny, jeden z pyszniejszych. 


piątek, 20 grudnia 2013

Żołędziowe bułeczki :)

Tym razem mąkę żołędziową wykorzystałam do przygotowania bułeczek. Sprawdziła się w 100%! Wyglądem i kolorem przypominają te ze sklepu (dlatego niektórzy mi nie uwierzyli, że sama je upiekłam), tylko moje nie są nafaszerowane niepotrzebnymi składnikami, ulepszaczami i barwnikami. Swoją drogą, piekarnie powinny zainwestować w taką mąkę żołędziową i dodawać ją zamiast karmelu w celu polepszenia barwy pieczywa.


niedziela, 15 grudnia 2013

Żołędziowe paluchy :)

Kto tu zagląda ten wie, że w ramach współpracy z Ziołowym Zakątkiem otrzymałam mąkę żołędziową. Byłam bardzo ciekawa jej smaku i zapachu. Zatem mogę już napisać, że ma ciekawy smak, delikatnie gorzkawy, dlatego nie należy przesadzać z jej ilością, a najlepiej mieszać z innymi mąkami. Cudownie pachnie, gorzką czekoladą/kakao. Bardzo polubiłam ją za kolor! Barwa mąki bardzo mnie zachwyciła. Wystarczy już niewielka ilość, aby nadać wypiekowi pięknej, brązowej barwy. 

Poniższe paluchy są bardzo smaczne. Myślę, że mogą być zdrowszą alternatywą dla standardowych paluszków. Chrupiące i ciekawe w smaku. Polecam spróbować.


środa, 4 grudnia 2013

Lekka zupa pomidorowa z orkiszem, bez mięsa :)

Ależ ona była pyszna. Aromatyczna i rozgrzewająca. Dzięki przyprawom z Ziołowego Zakątka, zupa nabrała ciekawego smaku, dzięki któremu stała się jeszcze smaczniejsza. Gotowana wyłącznie na wywarze z warzyw. A dlaczego z orkiszem? Ponieważ dodałam do niej zdrowy makaron orkiszowy.


sobota, 23 listopada 2013

sobota, 9 listopada 2013

poniedziałek, 4 listopada 2013

Sernik dietetyczny :)

Przepis zapożyczyłam z bloga QuchniaWege - można tam znaleźć bardzo ciekawe i zdrowe przepisy. A sernik wychodzi fantastyczny i mega pyszny! 


poniedziałek, 21 października 2013

Muffinki gruszkowe, bez cukru i tłuszczu :)

Po otwarciu piekarnika poczujesz aromatyczną woń pieczonej gruszki i pełną słodycz. Muffinki nie zawierają tłuszczu, cukru ani żadnych słodzików i są na bazie mąki kukurydzianej. Ciasto jest mięciutkie, puszyste, bardzo słodziutkie i rozpływa się w ustach. Koniecznie spróbujcie takich muffinek, które słodzone są musem owocowym. 


niedziela, 20 października 2013

Żytnia tarta z czekoladowym budyniem :)

Najlepszym elementem tej tarty jest ciasto. Bardzo dobre, a ponad to pozbawione tłuszczów i mimo tego nadal kruche, jak na tarte przystało.

niedziela, 13 października 2013

Gołąbki z kaszą gryczaną, kurczakiem i prawdziwkami :)

Ostatni wypad do lasu zaliczam do jak najbardziej udanych. Kosze pełne grzybów, a wśród nich piękne, dorodne prawdziwki. Zatem postanowiłam je jakoś wykorzystać i zrobiłam pyszne gołąbki. 


niedziela, 22 września 2013

Jabłka w cieście, czyli placki inaczej :)


Leciutkie i puszyste placuszki sprawdzą się na niemalże każdą porę - czy to śniadanie czy podwieczorek. Jabłko niebiańsko rozpływa się w ustach, a ciasto jest delikatne i mięciutkie.


sobota, 21 września 2013

Gołąbki z grzybami :)

Pyszne gołąbki z suszonymi grzybami, polane sosem oczywiście grzybowym. 
Przepis jest na około 6 gołąbków średniej wielkości.

                

czwartek, 12 września 2013

Dietetyczny jabłecznik :)

Pomysł na lekką wersję tego ciasta podpatrzyłam dawno temu na jednej ze stron internetowych. Spodobał mi się, ale jak to ja lubię dodać coś od siebie. I tak oto powstała moja własna wersja tego jakże powszechnego ciasta. Przygotowanie jest bardzo szybkie, a efekt jak najbardziej zadowalający. Nie użyłam mąki, masła czy margaryny, ani też cukru. 


poniedziałek, 9 września 2013

Ciasto marchewkowe :)

Ciasto wyszło przepyszne! Nawet mogę powiedzieć, że jedno z najlepszych jakie do tej pory upiekłam. Jest bez dodatku cukru, który zamieniłam na ksylitol. Już mały kawałek syci na długo. Przepis zapożyczony z blogu Feed Me Better. Przeze mnie robione już kilka razy, zawsze z innymi proporcjami i składnikami. 



poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Najlepsze kotlety rybne z warzywami :)

Kiedyś wpadłam właśnie na takie połączenie, czyli ryby z warzywami w formie kotletów. Spróbowałam i okazało się wyśmienite, zatem prezentuję przepis. 



piątek, 23 sierpnia 2013

Cukiniowy makaron z piersią z kurczaka w lekkim sosie pomidorowym :)

Poniższe danie odznacza się niewielką, wręcz znikomą ilością węglowodanów. Zatem możesz je spożyć w takiej formie, jako lekki, niskoenergetyczny posiłek, w momencie kiedy nie odczuwasz silnego głodu lub dodać do niego porcję węglowodanów w postaci np. kaszy czy ryżu, wówczas powstanie pełnowartościowe danie. 



wtorek, 20 sierpnia 2013

Najpierw przeczytaj, potem kupuj!

Chciałabym uświadomić osobom zaglądającym na mojego bloga i nie tylko, jak ważne jest czytanie etykiet produktów spożywczych przed ich zakupem. Wiele z nas nie jest świadomych tego, co tak na prawdę znajduje się w żywności, którą spożywamy. Im dłuższy skład danego produktu tym lepiej zostawić go na półce w sklepie. Produkty zawierające tylko podstawowe składniki, potrzebne do ich wyprodukowania są o wiele zdrowsze od tych z pełną listą. Zaczyna się ona od w miarę rozumianych słów (m.in. syrop glukozowo-fruktozowy), a kończy po te bardziej skomplikowane, czyli wszystkie tak zwane "E" (E124, E250, E202). Nie zdajemy sobie nawet z tego sprawy, jakie rzeczy spożywamy MY i jakie dajemy najbliższym nam osobom. Istnieje jedna pewna reguła - składnik będący na początku listy występuje w największej ilości. Czyli na przykład jeżeli cukier zajmuje pierwsze miejsce, wiemy że jest go najwięcej. A żeby jeszcze bardziej poznać ilość przykładowego już cukru, należy sprawdzić tabelkę wartości odżywczych.

Znalezione obrazy dla zapytania czytaj etykiety produktów

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...