sobota, 22 lutego 2014

Morszczuk na szpinakowej poduszce :)

Uwielbiam szpinak, a najbardziej taki przyrządzony przez Mamę ;) Jednak chcąc ugotować wersję lżejszą, bardziej dietetyczną, czyli bez masła i śmietany przygotowałam szpinak na bazie jogurtu i jajka, a także z dodatkiem skrobi kuzu :)



Skrobia kuzu świetnie zastępuje skrobię ziemniaczaną, żelatynę czy mąkę jako składnik zagęszczający. Jest bogata w żelazo, wapń i fosfor. Jednak najbardziej znana jest z właściwości pomocnych z zwalczaniu nałogów związanych z nadużywaniem alkoholu czy paleniem papierosów. Ja osobiście nie mam takich problemów, ale skrobię bardzo lubię i aktualnie używam :)

Składniki:
- filet morszczuka lub innej ryby
- 300 g szpinaku (u mnie mrożony)
- przyprawy: sól, pieprz ziołowy, pieprz prawdziwy, szczypta chili
- 1 ząbek czosnku
- 2 łyżki mleka
- 1 łyżeczka skrobi kuzu lub innego zagęstnika
- 3 łyżki jogurtu naturalnego
- 1 małe jajko

Przygotowanie: 
Rybkę dusimy lub pieczemy z ulubiony przyprawami.
Szpinak (odmrożony) włożyć do garnka i podlać niewielką ilością wody. Dodać przyprawy i wyciśnięty lub drobno posiekany ząbek czosnku. Gotować do miękkości, ok. 15 minut.  W kubeczku rozrobić skrobię z mlekiem, dodać jogurt i jajko, wymieszać. Zawiesinę wlać do szpinaku i gotować na mniejszym ogniu, cały czas mieszając przez ok. 5 minut. Podawać z filetem ryby. Smacznego :)

3 komentarze:

  1. szpinak <3 mniam! w połączeniu z rybą muszą tworzyć cudowny duet ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż to za skrobia kuzu, nie słyszałam jeszcze o niej? :)

    Ah szpinaczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ją stąd -> http://zdrowyjezyk.blogspot.com/2014/02/morszczuk-na-szpinakowej-poduszce_22.html#comment-form :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...