czwartek, 12 czerwca 2014

Testowanie - Olej z awokado :)


Jakiś czas temu BadaPak ogłosiło na swoim profilu na facebooku możliwość przetestowania olejów z awokado. Od razu się zgłosiłam. Do tej pory udało mi się spróbować na prawdę wiele olejów np. sezamowego, z pestek dyni, lnianego, arganowego i teraz do mojej "kolekcji" mogę dołożyć olej z awokado. Byłam ciekawa jego smaku, zapachu, wyglądu i to do czego może on mi się przydać w kuchni.


I udało się :) Jestem jedną z testerek olejów z awokado. Pozostałe recenzję możecie śledzić na fanpage'u BadaPak. Zachęcam Was szczególnie dlatego, że olej z awokado został wydany w wielu wariantach smakowych, np. z dodatkiem Horopito pepper czy limonki :) Ja wybrałam 100% olej z awokado organiczny, z pierwszego tłoczenia, tłoczony na zimno.



Olej z awokado jest skarbnicą wielu witamin i składników mineralnych. Posiada dużo dobroczynnych właściwości, między innymi:
- jest źródłem witamin: A, B, E, H, K, PP, F
- zawiera Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe
- ma silne właściwości natłuszczające i nawilżające
- działa przeciwgrzybicznie i przeciwzapalnie, dzięki skwalenu i zielonemu chlorofilowi
- mogą go spożywać alergicy
- przyspiesza metabolizm kolagenu oraz proces gojenia się ran
- regeneruje skórę poparzoną słońcem
- zawiera dwukrotnie więcej fitosteroli niż oliwa z oliwek
- jest dobrym źródłem lecytyny.

Olej z awokado ma szeroki zakres zastosowania, dzięki oryginalnemu smaku i najwyższej temperaturze rozkładu (225*C). Po otwarciu buteleczki wydobywa się piękny, delikatny orzechowy smak. Koloru oleju przez opakowanie nie dojrzymy, i bardzo dobrze! Dzięki ciemnej, szklanej butelce olej nie traci cennych właściwości odżywczych i jest zabezpieczony przed działaniem promieni słonecznych. Podczas użytkowania oleju, ukaże się nam jego zielono- żółta barwa, mocno rozświetlająca i błyszcząca. Olej sprawdza się idealnie (o czym będziecie mogli dowiedzieć się już wkrótce, kiedy umieszczę kilka przepisów z jego wykorzystaniem) do sałatek, dipów, smażenia, grillowania czy pieczenia.



Olejem z awokado jestem zachwycona. Wykorzystałam go do kilku potraw i zawsze byłam zadowolona z efektu końcowego. Użyłam go na surowo, do sałatek jak i pieczenia czy smażenia. Wkrótce opublikuję przepisy z olejem z awokado i podzielę się spostrzeżeniami :) Już teraz mogę powiedzieć, że nadaje on potrawom niebywale oryginalnego smaku, dzięki czemu stają się one o stokroć smaczniejsze i oczywiście pożywniejsze. A przy smażeniu nie musimy się obawiać, że wytracimy jego dużą ilość. Bowiem potrawy nie wchłaniają tak oleju z awokado jak innych! Tą cechę pokochałam najbardziej :)

Zachęcam Was do jego kupna, ja sama już teraz mogę powiedzieć, że nie jest to ostatnia buteleczka w mojej kuchni :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...