czwartek, 31 lipca 2014

Sałatka warzywna w zalewie octowej :)

Teraz mamy dostęp do tylu świeżych warzyw i owoców, że ciężko się zdecydować, które wybrać. Jednak z nadejściem zimy ich ilość zmaleje, ceny na nie w sklepach wzrosną a smak na pewno nie będzie ten sam. Dlatego trzeba się zabezpieczyć, aby zachować choć odrobinkę smaków lata :) Dzisiaj mam dla Was warzywną sałatkę w zalewie octowej z niewielką ilością cukru. A wkrótce napisze o dżemie jagodowym ze stewią. Składniki mogą się różnić, także waga poszczególnych warzyw, jednak w ogólnym rozrachunku powinny stanowić 2 kg, ponieważ na taką ilość wystarczy przygotowanej przeze mnie zalewy :)


wtorek, 29 lipca 2014

Faszerowany bakłażan :)

To było jedno z najlepszych dań, jakie udało mi się przyrządzić. Uwierzcie mi, tak przygotowany bakłażan smakuje WYŚMIENICIE!!!! Jest idealny. Mięciutki, delikatny, po prostu rozpływa się w ustach. Żeby posiłek był bardziej pożywny nadziałam bakłażana kiełbaską sojową z papryką od Polsoja. Całe danie posypałam tartą mozzarellą, która nadała śmietanowego smaku. Było pysznie :)


Może kilka słów o bakłażanie, którego ja sama po raz pierwszy gościłam w swojej kuchni, czego teraz bardzo żałuję.Bakłażan, inaczej oberżyna w 90% składa się z wody, dzięki czemu dostarcza 20 kcal na 100 g! Jest źródłem potasu, manganu, fosforu, magnezu, witamin z grupy B, witaminy C i K. Składniki te występują w małych ilościach, jednak bakłażan broni się właściwościami zdrowotnymi, bowiem potrafi odtruwać organizm, obniżać poziom cholesterolu, zapobiegać chorobom krążenia, a dzięki antyoksydantom zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory. 



poniedziałek, 28 lipca 2014

Karobowo - kokosowe kulki amarantusowe :)

Kolejna propozycja przepisu z wykorzystaniem amarantusa ekspandowanego. Tym razem bez pieczenia, wystarczy zamieszać, uformować, wstawić do lodówki i po kilku godzinach możemy cieszyć się pysznym czekoladowo-kokosowym smakiem mięciutkich kuleczek :) W przepisie użyłam ziarenek Euforia od Ziarenkowa :)


czwartek, 24 lipca 2014

Zdrowe racuszki z jabłkiem, konfiturą i ziarenkami :)

To było pyszne! Podczas "smażenia" unosił się piękny, można powiedzieć typowy, "racuszkowy" zapach. W przepisie użyłam dwa rodzaje mąki i dodałam domową konfiturę, był również akcent "chrupiący", dzięki ziarenkom "Słoneczne Pola" od  Ziarenkowa :)


środa, 23 lipca 2014

Dieta Aztecka - Melonowe Mojo :)

Pochodzące z Diety Azteckiej smoothie jest orzeźwiające, a ze względu na mrożone winogrona i schłodzony melon staje się świetnym ochładzającym organizm napojem. Szczególnie polecam w upalne dni :) U mnie wyszedł kolor jasno-różowy, ze względu dodania pół na pół winogron fioletowych i zielonych :)


wtorek, 22 lipca 2014

Wegańska potrawka z jarmużu :)

Jakie to było pyszne :) Bardzo proste w przygotowaniu, bardzo zdrowe, lekkie, dietetyczne. Idealne dla wegetarian, wegan, dla każdego. Smaki ze sobą współgrają, dzięki czemu danie zyskuje pełnie smaku. Do tego bogaty w składniki odżywczy jarmuż, który oznacza się wysoką zawartością witamin (A, B, C, E, K, PP), magnezu, fosforu, białka, wapnia, żelaza, beta-karotenu :) Samo zdrówko!


sobota, 19 lipca 2014

Muffinki amarantusowe z ziarenkami i jagodami goji :)

Pierwszy raz eksperymentowałam z amarantusem. Wcześniej dodawałam go jedynie do jogurtów, owsianek itp. Teraz postanowiłam coś z niego upiec. Dokładnie chodzi o amarantus ekspandowany tzw. popping. Nie miałam okazji próbować nie przetworzonych ziarenek amarantusa ani mąki. Ale ten rodzaj jest równie bardzo dobry do pieczenia, w moim przypadku do muffinek. Przepis jest banalny i bardzo szybki, nie wymaga miksera, potrzebna jest tylko miska i łyżka. Co do składników to tak na prawdę możesz użyć różnych dodatków, a babeczki i tak wyjdą piękne i wyrośnięte. Ja dodałam jagody goji i mieszankę ziarenek od Ziarenkowa, dokładnie Cynamonowy Raj, dzięki którym muffinki nabrały smaku i pięknego zapachu :) Muffinek wyszło 12, ale zawsze możesz porcję zmniejszyć o połowę. Jednak odradzam, bo moje zniknęły bardzo szybko, ponieważ wszystkim bardzo smakowały :) Są bardzo aromatyczne, dzięki korzennym przyprawom zawartym w mieszance ziarenek i lekko chrupiące :)


czwartek, 17 lipca 2014

Ziarenkowa współpraca :)

W "Ziarenkowie", bo tak nazywa się owa firma, możemy znaleźć różne mieszanki prażonych ziaren. Obecnie dostępne są trzy rodzaje. Po ich spróbowania, bynajmniej tak było w moim przypadku (w Twoim też tak będzie :)) mam ochotę na więcej i mam ogromną nadzieję, że już niedługo pojawią się nowe "smaki" :) Paczuszkę otrzymałam natychmiastowo, gdyby nie weekend pewnie dotarłaby jeszcze prędzej :)

poniedziałek, 14 lipca 2014

Pudding chia z truskawkami :)

I przyszło mi zrobić ostatnio tak popularny na blogosferze pudding z chia. Jest przepyszny! Jeżeli tylko jesteście w posiadaniu nasionek chia koniecznie go zróbcie. A jeżeli jeszcze ich nie próbowaliście to odsyłam Was do sklepu SKWORCU, gdzie możecie obecnie kupić je za jedyne 4.95zł/80g :)

sobota, 12 lipca 2014

Jagodowy krem z tofu :)

Jakiś czas temu zobaczyłam na jednym blogu czekoladowy/kakaowy krem z tofu. Wyglądał przepysznie! Postanowiłam zrobić swoją wersję. Jako że miałam w zanadrzu świeże jagódki, to właśnie z nimi zrobiłam tę kremową masę. Wyszło pysznie!


piątek, 11 lipca 2014

Dieta Aztecka - Smoothie dr Boba z jarmużem i czarnymi borówkami :)

Dalsze zmagania z dietą aztecką :) Próbował ktoś poprzednich propozycji? 
Dzisiaj mam dla Was smoothie od samego dr Boba Arnot'a. Przyznam, że obawiałam się smaku koktajlu z dodatkiem jarmużu, ale po pierwszym łyku moje obawy całkowicie zniknęły, ponieważ jarmuż jest niewyczuwalny! To smoothie jest przepyszne, jak na razie najpyszniejsze!


środa, 9 lipca 2014

Lekka sałatka z tofu, wędzonym łososiem i olejem z awokado :)

Całkowicie zapomniałam o sałatce, do której jako pierwszej użyłam oleju z awokado od BadaPak :)
Do swojej sałatki użyłam dwóch rodzajów sałat, delikatnej masłowej i ostrej rukoli. Dodatkami był wędzony łosoś i marynowane tofu od Polsoja, które świetnie zgrało się z pozostałymi składnikami. Kwintesencją sałatki był kremowy, jogurtowy sos z olejem z awokado i natką pietruszki :)


poniedziałek, 7 lipca 2014

Współpraca z Zielonym Nurtem :)

Zielony Nurt jest firmą zajmującą się sprzedażą zdrowej żywności, gdzie szczególny "nacisk" położony jest na wytwarzanie tłoczonych olejów na zimno z roślin oleistych i zielarskich. Produkty Zielonego Nurtu odznaczają się wysoką jakością, poddawane są ciągłej kontroli jakości i wyrobu gotowego, dzięki czemu konsument dostaję wyrób certyfikowany o pełnych właściwościach zarówno zdrowotnych, odżywczych jak i smakowych.

Bogata oferta sklepu na pewno zadowoli każdego miłośnika olejów, bowiem znaleźć tam możemy m.in.: olej lniany, z rokitnika, wiesiołka, konopny, z pestek dyni, lnianki, ostropestu, kokosowy, arganowy, z maku, z dyni, sezamowy i wiele wiele innych. Zapraszam do zapoznania się ofertą sklepu :) Dawno nie widziałam aż tylu wariatów olejów. Wybór jest ogromny! Mnie osobiście bardzo ciekawi olej z maku, dyni, rokitnika, wiesiołka, konopny, których w swojej kuchni jeszcze nie miałam :) W sumie, to chętnie spróbowałabym wszystkich :)

Dzięki współpracy z Zielonym Nurtem moja kuchenna szafka zapełniła się olejem słonecznikowym i siemieniem lnianym. Tak, tak siemieniem, ponieważ sklep ma też Nam do zaoferowania szeroką gamę produktów sypkich, a także soków, przypraw, ziół oraz produktów bio :)


Od razu napiszę, że to nie taki zwykły olej słonecznikowy, który można znaleźć niemalże na każdej półce sklepowej. Olej z pestek słonecznika Zielonego Nurtu odznacza się bogatszym, pełniejszym, aromatyczniejszym smakiem jak i zapachem.


Jest bogate w Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe, błonnik pokarmowy (rozpuszczalny i nierozpuszczalny), witaminy rozpuszczalne w wodzie (z grupy B), sole mineralne, lecytynę. Posiada wiele właściwości zdrowotnych: eliminuje nadmiar złego cholesterolu we krwi, wpływa pozytywnie na schorzenia układu pokarmowego (działa osłonowo i łagodząco) i oddechowego (nawilża śluzówkę podczas występowania kaszlu), wzmaga perystaltykę jelit, dzięki czemu zapobiega zaparciom, ceniony także w nieżytach, nadkwasotach i wrzodach.
Siemię lniane ma szerokie zastosowanie, można go dodawać do wielu potraw i produktów. Ja często dodaje go do jogurtów, owsianek, posypuję nim potrawy obiadowe, jak i kanapki, znajduję się on także w domowym chlebie, różnych ciasteczkach. Tak, na prawdę można dodawać go do wszystkiego. Nie odznacza się jakimś szczególnym smakiem, dlatego nie należy się obawiać, że wpłynie negatywnie na smak potrawy, wręcz przeciwnie wzbogaci ją w zdrowe składniki odżywcze i nada nieco chrupkości :)


Mam dla Was niespodziankę :) Zielony nurt przekazał kod, dzięki któremu zapłacicie mniej za swoje zakupy  :) Oto on -> BL100148


środa, 2 lipca 2014

Serniczkowe serduszko z musem mango - banan i chrupiącą warstwą habżyków :)

Uwielbiam serniki! Są lekkie, delikatne, puszyste, pyszne! Na ciepło, na zimno - jak chcesz. Ciepła pogoda, zmusiła mnie, ażeby zrobić sernik na zimno, a raczej małe, słodkie serniczki, także zapraszam ;) Przepis prosty, więc każdy sobie poradzi :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...