Faszerowany bakłażan :)

29 lipca 2014

To było jedno z najlepszych dań, jakie udało mi się w ostatnim czasie przyrządzić. Uwierzcie mi, tak przygotowany bakłażan smakuje wyśmienicie! Jest idealny. Mięciutki, delikatny, po prostu rozpływa się w ustach. Żeby posiłek był bardziej pożywny nadziałam bakłażana kiełbaską sojową z papryką od Polsoja. Całe danie posypałam tartą mozzarellą, która nadała śmietanowego smaku. Było pysznie. 


Składniki (na 2 porcje):

Przygotowanie:
  1. Bakłażany należy umyć i przekroić wzdłuż. Oprószyć solą i odstawić na 20 minut. Następnie za pomocą papierowego ręcznika ściągnąć kropelki z wierzchu warzywa, w ten sposób pozbywając się gorzkiego smaku. 
  2. Kolejno należy wyciąć delikatnie środek, uważając aby nie uszkodzić skórki. 
  3. Pomidora sparzyć, obrać ze skórki i pokroić w plasterki. Cebulę również pokroić w talarki. 
  4. Kiełbaski naciąć i nadziać świeżymi listkami bazylii. 
  5. Bakłażana przyprawić, nafaszerować i wstawić do nagrzanego piekarnika na 180*C na 30 minut, 5 minut przed końcem pieczenia posypać tartą mozzarellą.


3 komentarze

  1. Ale pyszności tutaj widzę! Bardzo fajny pomysł i na podanie bakłażana i tej paróweczki sojowej, które zdecydowanie przypadły mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo uwielbiam bakłażany :) fajny pomysł na wege farsz, jadłam tylko mięsne :)

    OdpowiedzUsuń