Racuszki z jabłkiem, konfiturą i ziarenkami :)

24 lipca 2014

To było pyszne! W przepisie użyłam dwa rodzaje mąk i dodałam domową konfiturę, był również akcent "chrupiący", dzięki ziarenkom "Słoneczne Pola" od  Ziarenkowa :)



Składniki:
  • 1 duże jabłko (165 g)
  • 100 g dowolnej konfitury (u mnie aroniowo-jagodowa)
  • 2 jajka
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka oleju
  • 60 g mąki owsianej
  • 60 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 150 ml mleka
  • 40 g ziarenek "Słoneczne Pola"

Przygotowanie:
  1. Jabłko obierz i zetrzyj na tarce. 
  2. Dodaj pozostałe składniki i mieszaj do ich połączenia się. 
  3. Smaż be użycia tłuszczu, nakładając po jednej łyżce ciasta. 
  4. Kiedy na wierzchu placuszków pojawią się pęcherzyki przewrócić na drugą stronę. Smaż do zrumienienia. 
  5. Ja podawałam polane jogurtem naturalnym i posypane jagodami i ziarenkami.


2 komentarze

  1. Bardzo lubię takie zdrowe placuszki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. super zamiennik tradycyjnych placków :) i bez wyrzutów sumienia się obędzie :)

    OdpowiedzUsuń