czwartek, 24 lipca 2014

Zdrowe racuszki z jabłkiem, konfiturą i ziarenkami :)

To było pyszne! Podczas "smażenia" unosił się piękny, można powiedzieć typowy, "racuszkowy" zapach. W przepisie użyłam dwa rodzaje mąki i dodałam domową konfiturę, był również akcent "chrupiący", dzięki ziarenkom "Słoneczne Pola" od  Ziarenkowa :)



Składniki:
- 1 duże jabłko (165 g)
- 100 g dowolnej konfitury (u mnie aroniowo-jagodowa)
- 2 jajka
- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżka oleju
- 60 g mąki owsianej
- 60 g mąki pszennej pełnoziarnistej
- 150 ml mleka
- 40 g ziarenek "Słoneczne Pola"

Przygotowanie:
Jabłuszko obrać i zetrzeć na tarce. Dodać pozostałe składniki i mieszać do ich połączenia się. Smażyć be użycia tłuszczu, nakładając po jednej łyżce ciasta. Kiedy na wierzchu placuszków pojawią się pęcherzyki przewrócić na drugą stronę. Smażyć do zrumienienia. Smacznego. Ja podawałam polane jogurtem naturalnym i posypane jagodami i ziarenkami :)

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie zdrowe placuszki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. super zamiennik tradycyjnych placków :) i bez wyrzutów sumienia się obędzie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...