Miodowe muffinki owsiane z bakaliami :)

2 grudnia 2014

Pyszne! Przyjemnie słodkie, ale nie przesłodzone. Naturalną słodkość muffinek otrzymałam dzięki dodaniu miodu od Miody Polskie, a także całej pomarańczy, banana i bakalii. Muffinki wyszły chrupiące na zewnątrz i lekko wilgotne, mięciutkie w środku. Mają subtelny aromat pomarańczy, a całość pachnie słodko-owocowo.


Składniki (10 muffinek):
  • 150 g płatków owsianych
  • 50 g mąki z amarantusa
  • 1 duża pomarańcza (230 g)
  • 1 duży banan (130 g)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 3 czubate łyżki miodu wielokwiatowego leśnego (Miody Polskie)
  • suszone owoce (użyłam Piątnica): 50 g rodzynek, 50 g śliwek, 50 g moreli

Przygotowanie:
  1. Suszone owoce, oprócz rodzynek pokój na mniejsze części. Zalej wodą i gotuj do momentu wrzenia, czyli nie zagotuj! Odstaw. 
  2. Płatki owsiane zmiel/zblneduj na mąkę.
  3. Pomarańczę i banana obierz ze skórki i zblenduj na gładką masę, podobnie jak na koktajl.
  4. Teraz połącz wszystkie składniki razem, wcześniej wylej wodę z bakalii. Całość wymieszaj łyżką bądź miksuj przez chwilę. 
  5. Gotowe ciasto przelej do muffinek (najlepiej silikonowych).
  6. Wstaw do nagrzanego na 180*C piekarnika i piecz przez 30 minut. 


4 komentarze

  1. cudne muffiny! takie chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. samo zdrówko :) nie jadłam jeszcze amarantusa, ale babeczki wyglądają smacznie, w takiej formie musi byc pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś jadałam takie baaardzo bardzo często, to był świetny pomysł na 2 śniadanie na uczelnie. Dawno takich nie robiłam, narobiłaś mi ochoty :D

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam muffinki, tak dawno ich nie robilam :<
    kradne!

    OdpowiedzUsuń