sobota, 31 stycznia 2015

Migdałowa owsianka na mleku migdałowym z masłem migdałowym i migdałami :)

Ileż tych migdałów w nazwie :) Zdecydowałam się w końcu na zakup mleka migdałowego, co na początek zaowocowało powstaniem tej o to owsianki :) Prostej i smacznej :) Słodkiej, bowiem mleko w składzie posiada syrop z agawy, który nadaje delikatnej słodyczy. Dodatki takie jak masło migdałowe Primavika, migdały i banan sprawiły, że całość komponowała się wyśmienicie :)


Składniki:


Płatki zalej wrzątkiem i odczekaj ok. 15 minut aż wchłoną wodę. Mleko migdałowe zagotuj. Dodaj płatki i gotuj chwilkę, do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Podawał z masłem migdałowym, migdałami i słodkim, dojrzałym bananem :) Smacznego :)

czwartek, 29 stycznia 2015

Marchewkowe ciacho - porcja tylko 150 kcal! :)

Prze-py-szne! Chrupiąca skórka, miękkie, puszyste wnętrze. Przyjemnie słodkie, delikatne, rozpływa się w ustach! Marchew nie wyczuwalna! Najlepsze ciasto marchewkowe, jakie do tej pory zrobiłam. Dietetyczne, zdrowe, mało kaloryczne. Zaspokaja apetyt na słodkie. Idealne na II śniadanie czy podwieczorek.

Dzięki przepisowi odkryłam dwa nowe smaki :D
1. Świeży imbir - genialny! Całkowicie inny niż ten mielony, paczkowany. Zapach - nieziemski! Orzeźwiająco cytrusowy. Na pewno zacznę go częściej używać.
2. Miód wielokwiatowy mniszkowy - przepyszny! Smak i konsystencja podobne do karmelu. Ba, nawet lepsze! Smak - delikatny, mocno słodki. Zawaham się i napiszę - najlepszy miód jak jadłam w życiu! Załączam kilka jego zdjęć, abyście mogli zobaczyć, że nie zmyślam :D Możecie go kupić na stronie Miody Polskie, o TUTAJ.
"Miód wielokwiatowy mniszkowy polecany jest przy chorobach żołądka, zaburzeniach trawienia, chorobach jelit, skurczach żołądka i jelit oraz chorobach wątroby i dróg żółciowych, a także przy niedokrwistości i schorzeniach reumatycznych. Pomocny w stanach wyczerpania psychicznego i fizycznego."


Wartości odżywcze dla całego ciasta (515 g):

  • Kaloryczność: 1050 kcal
  • Białka: 33 g
  • Tłuszcze: 39 g
  • Węglowodany: 152 g

Wartości odżywcze dla 1 porcji ciasta (ok. 74 g - 1/7 ciasta)

  • Kaloryczność: 150 kcal
  • Białka: 4,7 g
  • Tłuszcze: 5,6 g
  • Węglowodany: 21,7 g

Składniki:


Dodatki:


Przygotowanie:
  1. Oddziel żółtka od białek. Białka ubij. 
  2. Do miski przełóż wszystkie składniki, w tym starty na tarce imbir, posiekane orzechy i ubite białka. Miksuj na lekkich obrotach do momentu połączenia się składników. 
  3. Piekarnik nagrzej w 180*C. 
  4. Keksówkę wyłóż papierem do pieczenia.
  5. Wylej ciasto i piecz przez 45 minut. 
  6. Przed podaniem posyp płatki migdałowe. Możesz podać z masłem migdałowym bądź miodem mniszkowym.  
Przed upieczeniem:

wtorek, 27 stycznia 2015

Bezglutenowy omlet amarantusowo-kokosowy :)

Choć wystąpił mały problem z przewróceniem go na drugą stronę, to i tak się nie poddałam :D Warto było walczyć :D Omlet jest bardzo, ale to bardzo smaczny! Niezwykle puszysty, mięciutki i delikatny. Zawiera dość dużo składników, jednak to one, w połączeniu tworzą pyszną całość :) Omlet jest również bardzo sycący, dlatego warto podzielić się nim z drugą osobą :)
Pamiętajcie, aby wyszło całkowicie bezglutenowo warto użyć proszku do pieczenia z certyfikowanym oznaczeniem przekreślonego kłosa. 

Składniki:

Dodatkowo:
Białka ubić na sztywną pianę. Pozostałe składniki zmiksować (bez oleju kokosowego). Następnie dodać białka i delikatnie zamiksować. Na patelni rozgrzać olej kokosowy. Wylać masę. Zmniejszyć ogień. Przykryć pokrywką i smażyć ok. 3 minut. Następnie przewrócić na drugą stronę i smażyć kolejne 3 minuty. Podawać z masłem migdałowym, bananem i gorzką czekoladą. Pycha! Smacznego :) 

niedziela, 25 stycznia 2015

Jaglanka kokosowo - bananowa :)

Kasza jaglana to jedna z moich ulubionych kasz :) Jem ją zazwyczaj na słodko, bo tak według mnie smakuje najlepiej :) Dodatkami są: banan, jagody goji i baton :) Bo kto powiedział, że baton musi być zjadany jak.........hmmm niech się zastanowię...............jak "baton" :D Tym bardziej, że użyty baton, a dokładnie Lewy Sierpowy to wyłącznie owoce suszone i orzechy :) Szkoda tylko, że tak późno odkryłam inne zastosowanie batonów Zmiany Zmiany, bo przecież można je dodać także o innych potraw - owsianek, jogurtów, omletów, placuszków, ciast, muffinek itd.



Składniki:


Dodatki:

Przygotowanie:
  1. Zagotuj mleko.
  2. Wsyp kaszę i wiórki kokosowe.
  3. Zmniejsz ogień i gotuj pod przykryciem ok. 15 minut. 
  4. Następnie dodaj rozgniecionego widelcem na "paćkę" banana. Dokładnie wymieszaj.
  5. Gotową kaszę przełóż do miseczki, dodaj resztę banana, jagody goji i pokrojonego w kostkę batona.

sobota, 24 stycznia 2015

I mnie dopadły "Zmiany Zmiany" :)

Dopadły oczywiście w pozytywnym sensie :) Zmiany Zmiany - bo chodzi o batony, o których pewnie większość z Was już słyszała :) Ja i o nich czytałam, oglądałam smaczne zdjęcia i niestety nie próbowałam, ponieważ nigdzie nie mogłam ich znaleźć :( Aż do teraz! Dzięki współpracy ze Zmiany Zmiany mam możliwość ich spróbowania, z czego ogromnie się cieszę :)
Zaczynając od początku. Batony zapakowane były w malutkie, można rzec urocze pudełeczko, które wielkością idealnie pasuje do trzech batonów, czyli wszystkich obecnie dostępnych smaków. Swoją drogą mam nadzieję, że oferta niedługo się poszerzy o nowe warianty smakowe :) Czekam na nie z niecierpliwością :)
Każdy baton zapakowany jest w estetyczne opakowanie wykonane z papieru, na którym widnieją wszystkie niezbędne informacje dotyczące składu, tabeli wartości czy daty wyprodukowania i ważności do spożycia, czyli miesiąc - tyle czasu macie, aby je spałaszować. Bez obaw! Znikną dużo prędzej, w ekspresowym tempie :) Tak krótki termin do spożycia świadczy tylko o jednym. Nie ma ściemy! Składniki są naturalne, batony nie są przetworzone i nafaszerowane polepszaczami!
Batony są niezwykłe! Przygotowane wyłącznie z naturalnych składników, odznaczają się wysoką jakością, genialnym smakiem i co ważne niosą ze sobą mnóstwo cennych wartości odżywczych! Są 100 % roślinne. Mogę spożywać je osoby będące na diecie wegańskiej, witariańskiej, bezglutenowej. Pozbawione są wszelkich zbędnych dodatków, w tym cukrów.

Uwaga! Jednej procent zysku ze sprzedaży batonów jest przekazywany na Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Najlepsze batony w galaktyce.
100% naturalnych składników. 

Aktualnie można spróbować trzech "nieziemskich" batonów w trzech różnych smakach i o trzech fantastycznych nazwach - Kosmos, Aloha, Lewy Sierpowy.

Kosmos.
Skład: daktyle, figi, orzechy nerkowca, migdały, słonecznik, kakao.
Baton wielkości 69 g dostarcza 263 kcal.

Po otwarciu można poczuć delikatną woń prawdziwego kakao. W smaku przepyszny. W dłoni wydwał się być twardy, jednak po ugryzieniu zmieniłam zdanie. Miękki, ale nie za miękki. Idealny. Apetyczny, czekoladowy kolor z widocznymi kawałkami orzechów i ziaren. Przesmaczny! 



Aloha.
Skład: daktyle, figi, orzechy nerkowca, migdały, słonecznik, kokos, nierafinowany olej kokosowy
Baton wielkości 69 g dostarcza 286 kcal.

Zapach kokosu nie jest zbyt intensywny, jednak wyczuwalny. Baton w ręku również wydaję się być twardy, ale po ugryzieniu jest przyjemnie miękki i nie inny jak - kokosowy! Miłośnicy tego owocu będą bardzo zadowoleni. Podczas pałaszowania można wyczuć kawałki kokosa. Pycha!

Lewy Sierpowy.
Skład: daktyle, figi, orzechy nerkowca, migdały, słonecznik, jagody goji.
Baton wielkości 69 g dostarcza 252 kcal
Konsystencją chyba najmiększy baton z całej trójki. Ale bez obaw, miękki w tym przypadku nie oznacza, że po ściśnięciu zostanie z niego "paćka" czy po prostu się rozpadnie :D Chodzi o to, że w porównaniu do innych tą miękkość, choć minimalną można w dłoni wyczuć. Po otwarciu nie czuć konkretnego zapachu. Jagody goji nie mają raczej wyrazistego zapachu. Jednak jeżeli chodzi o smak, są one wyczuwalne. Można poczuć ich delikatną kwaskowatość, choć cały baton wydaję się być najsłodszy ze wszystkich :) Smaki idealnie współgrają, dzięki czemu efekt jest na prawdę...smaczny! Baton przyjemnie rozpuszcza się ustach. Raj dla podniebienia :) 


Podsumowując, wszystkie trzy batony, bez wyjątku były przepyszne! Bardzo ciekawe smaki, na pewno trafią w gusta niejednego smakosza zdrowych słodyczy :) Każdy wyjątkowy i wyróżniający się "tym" jednym składnikiem. Chwila spędzona z batonami Zmiany Zmiany jest jedną z najlepszych, najzdrowszych i najsłodszych chwil dnia :) Jak widać, u mnie zostały już jedynie puste opakowania, co oznacza tylko jedno - trzeba zaopatrzyć się w kolejną porcję :D Jeżeli jeszcze ich nie próbowałaś/eś zajrzyj na stronę Zmiany Zmiany, aby dowiedzieć się, gdzie możesz je kupić. 
Doszły mnie słuchy, że można je nabyć np. na stronie sklepu VegeVege, w cenie 6,89 zł za sztukę. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...