niedziela, 28 czerwca 2015

Wegańska potrawka ze sznycelkami :)

Cukinia na dobre zagościła w moim menu. Jadam ją tak często jak tylko mam do niej dostęp. Standardowe dodatki jak cebulka i czosnek, do tego marchewka, przyprawy, kasza gryczana i mamy zdrowy i sycący, a na dodatek wege obiad. Sznycelki wzbogaciły danie w porządną porcję białka.


sobota, 27 czerwca 2015

Mleczno-karobowa owsianka z owocami :)

Owoców coraz więcej, więc trzeba z nich korzystać jak najwięcej. Do koktajli, jogurtów, w wersji solo, a także do porannych owsianek! Właśnie - dzisiaj mam dla Was karobowo-mleczną owsiankę z mnóstwem pysznych i świeżych owoców!


czwartek, 25 czerwca 2015

Współpraca z Primavika :)

  • Primavika jest polską firmą z rodzinnymi tradycjami, istniejącą od 1998 r. Specjalizuje się w produkcji i propagowaniu zdrowej żywności.
  • Primavika używa do produkcji surowców wolnych od GMO, pochodzących ze sprawdzonych źródeł i od lokalnych rolników. 
  • Produkty Primavika to żywność pozbawiona konserwantów, sztucznych barwników, aromatów, glutaminianu sodu, bez cholesterolu i co najważniejsze to żywność dla wegetarian oraz wegan!
  • Produkty tej marki pakowane są w szklane opakowania, ponieważ są one najbezpieczniejsze dla surowca i mają pozytywny wpływ na środowisko.
  • Każdy produkt otoczony jest wyjątkową troską. Załoga Primavika wytwarzając tradycyjnie, dba o każdy szczegół w procesie produkcji. 
  • Oferta firmy jest bardzo obszerna i bogata w ciekawe produkty. Są to: dania obiadowe. desery, pasty i pasztety, masła, ketchupy i musztardy. 

Do recenzji otrzymałam m.in. następujące produkty:


niedziela, 14 czerwca 2015

Deser na pożywne śniadanie :)

Czy to jeszcze śniadanie? Pewnie! Ten pyszny, słodki deser jest pełny mnóstwa zdrowych składników, które dodadzą Ci poranną dawkę energii. Znajdziesz w nim płatki owsiane, nasiona chia, mango i truskawki. Przygotowujesz go wieczorem, wstawiasz do lodówki, a rano cieszysz się szybkim i pożywnym śniadaniem. 


sobota, 13 czerwca 2015

Obłędne lody czekoladowe - dietetyczne, bez cukru - tylko 3 składniki :)

Pokochałam te lody od pierwszej łyżeczki. Taka łatwizna, a ile dobroci. Nie dość, że mało kalorii, to jeszcze duża porcja. Są mega puszyste i słodziutkie! Zdrowe, naturalne, bez cukru i słodzików! Pychota! Idealne na deser w gorące dni, i nie tylko ;)


piątek, 12 czerwca 2015

Orkiszowe ciasto na maślance :)

Wilgotne, puszyste, bardzo mięciutki i delikatne. Nieco "klejące", słodkie, z truskawkami. Bez cukru, a ze słodem jęczmiennym. Bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu :)


poniedziałek, 8 czerwca 2015

Współpraca z Biolada :)

Biolada.pl - sklep ze zdrową żywnością, którego produkty zaskoczą niejednego z Was. Uwierzcie mi, są tam rzeczy, o których istnieniu nie słyszeliście. No dobra, dobra, ja nie słyszałam ;)

Biolada.pl to:
  • certyfikowana żywność organiczna
  • produkty ekologiczne
  • oryginalne japońskie produkty makrobiotyczne
  • produkty dla wegetarian i wegan
  • literatura ekologiczna i prozdrowotna
  • kosmetyki i ziołowe preparaty lecznicze
  • szkolenia i warsztaty makrobiotyczne

Oferta sklepu jest na prawdę bardzo bogata, począwszy od standardowych produktów obecnych w większości sklepów internetowych ze zdrową żywnością, a kończąc na artykułach wprost z Japonii. To co odróżnia Bioladę od innych to rozmaitość wśród oferowanych artykułów, których chyba nie spotkacie nigdzie indziej.

Oferta sklepu podzielona jest na kategorie, co ułatwia odnalezienie danego produktu czy wyszukanie odpowiedniego artykułu z danej kategorii oraz na producentów.
Kategorii jest sporo, np. "zboża, ziarna, nasiona", "owoce suszone", "makrobiotyka", superfoods i suplementy diety"czyt także "młynki do zbóż". Jest w czym wybierać i przebierać.

W swojej paczce znalazłam kilka produktów, które sama wybrałam i kilka produktów od właściciela.

niedziela, 7 czerwca 2015

Kokosowa owsianka z musem bananowym, masłem orzechowym, pastą daktylową i mix'em smakołyków :)

Druga propozycja podania owsianki COCO od Vegg.pl. Pierwszą możecie zobaczyć TUTAJ
Tym razem owocem przewodnim był banan, dodany do owsianki w postaci musu. Nie zabrakło również pysznych dodatków zawartych już w gotowym zestawie od Vegg :)


sobota, 6 czerwca 2015

Naleśniki owsiane - tylko 3 składniki :)

Odkryłam sposób przygotowania tych naleśników dosyć niedawno, a już na stałe zagościły w moim menu. Robię je na prawdę bardzo często - jako śniadanie, słodki deser czy inny posiłek. Są przepyszne! A przy tym takie proste i szybkie do przygotowania. Można kombinować z dodatkami, dzięki czemu za każdym razem osiągniemy inny smak, a naleśniki na pewno się nie znudzą :)


piątek, 5 czerwca 2015

Żywność liofilizowana - risotto z pęczaku i soczewicy z musem z awokado :)

W ramach współpracy z LYO FOOD jednym z posiłków jakie dostałam było risotto z pęczaku i soczewicy z musem z awokadoBardziej szczegółowo o LYO FOOD i mojej współpracy z tą marką poczytacie w TYM poście.


Risotto z pęczaku i soczewicy z musem z awokado jest daniem wegańskim, a skład przedstawia się następująco: soczewica 26%, kasza jęczmienna 24%, papryka czerwona 22%, awokado 12%, por 7%, czosnek 2%, pestki z dyni 2%, sok z cytryny, oliwa z oliwek, natka pietruszki, oregano, pieprz cayenne, gałka muszkatołowa, sól morska. 

Danie to dostępne jest w jednej wersji wagowej. Przed przygotowaniem waży 110 g, a po dodaniu wody i napęcznieniu waga wzrasta do 500 g. Wartość odżywcza jednej porcji:
kalorie: 443 kcal
białko: 14,3 g 
tłuszcze: 11,33 g
węglowodany: 60,83 g

Porcja:
Dla mnie wielkość dania i tym razem była troszkę za duża, wystarczyło mi 2/3 porcji, aby poczuć sytość. Ale! Ja posiłek ten spożywałam w zaciszu domowym, bez żadnego wydatku energetycznego z mojej strony. Porcja jest jak najbardziej odpowiednia dla osób, które były/są aktywne fizyczne i potrzebują "doładowania". W końcu mamy tu 60 g węglowodanów.

Smak:
Najlepszy ze wszystkich dań, które otrzymałam! Wszystkie mi bardzo smakowały, ale ten przebił każdego z kolei. Dobór składników i przypraw sprawił, że całość wyszła genialnie smaczna! Mix soczewicy i kaszy jęczmiennej plus mnóstwo warzyw, a także dodatek ulubionych przyprawi i ziół dało w efekcie niesamowity smak! Wszystko razem świetnie współgrało i nieziemsko smakowało.

Konsystencja:
Nie mam żadnych zastrzeżeń! Danie po uwodnieniu nie było wodniste i nie przypominało zupy. Konsystencja była wyważona, nie gęsta i nie rzadka, po prostu taka jak na risotto przystało.

Zapach:
Piękny, naturalny zapach, zachęcający do skosztowania. A potem zjedzenia większej części :)



Podsumowanie: 

Risotto z pęczaku i soczewicy z musem z awokado firmy LYO FOOD nie dość, że smakuje to i wygląda! Przepiękne kolory cieszą oko i zachęcają do spróbowania. Danie świetnie się prezentuje i na pewno nie tylko weganie będą nim zachwyceni. Bo przypominam posiłek ten jest w 100% wegański!

czwartek, 4 czerwca 2015

RECENZJA - Dziennik diety. Szczuplej dzień po dniu. Wydanie II :)

"Dziennik diety. Szczuplej dzień po dniu. Wydanie II" - to autorstwo trzech Pań pracujących na co dzień w poradni dietetycznej Dietosfera: Barbara Dąbrowska-Górska, Magdalena Jarzynka - Jendrzejewska oraz Ewa Sypnik-Pogorzelska.
Dziennik wydawany jest przez wydawnictwo Sensus.


Dziennik diety - jest dwunastotygodniowym kalendarzem do zapisywania głównie swoich dziennych jadłospisów. Ale nie tylko! :D Znajdziesz tu mnóstwo informacji żywieniowych oraz ciekawostek dotyczących m.in. zamienników (jak zamienić jakieś danie/jakiś składnik na zdrowszy odpowiednik) i trików dnia.

Autorki dziennika zadbały o nas od samego początku. Dokładnie opisały proces rozpoczęcia odpowiedniej diety - co i jak powinniśmy wyliczyć (np. BMI, PPM, czyli podstawowa przemiana materii itp.), jak mamy prowadzić dziennik i jak go uzupełniać.


Wstępem do dziennika jest "karta o mnie". Tutaj wypisujemy wszystkie nasze dane, takie jak imię i nazwisko, obecną masę ciała itp. Jest także miejsce na dane dietetyka, lekarza, trenera personalnego którzy nas prowadzą w tym całym przedsięwzięciu :) Jest to na prawdę świetny element dla tych, którzy do odchudzania podeszli z pełnym profesjonalizmem i całą "armią" pomocników.


Każdy tydzień zaczyna się od opisania "superproduktu". Spokojnie, nie są to nie wiadomo jakie produkty. To żywność dostępna dla każdego z nas, mowa tu m.in. o jogurcie, pomidorach, soczewicy czy kurczaku :) Dopełnieniem rozpoczęcia tygodnia jest cytat, mający nas zmotywować do działania :) Jest też kilka zadań na każdy tydzień, które powinniśmy postarać się wykonać.


Później już zaczyna się prawidłowy 7 dniowy skoroszyt do zapisywania tego co jemy, ile jemy, gdzie jemy, o której godzinie i czy faktycznie byliśmy wtedy głodni czy może syci.
Pod koniec dnia podsumowujemy nasze menu, zapisujemy ile porcji danego pożywienia zjedliśmy (np. produkty pełnoziarniste, mleczne itp.).


Zakończenie tygodnia to podsumowanie naszych starań. Piszemy o naszym największym sukcesie, o zmianach jakie powinniśmy dokonać czy o tym co zrobiliśmy dla siebie.

Na końcu dziennika znajdują się bardzo przydatne wykresy, które pozwolą nam na zobrazowanie naszych sukcesów w odchudzaniu. Jest wykres dotyczący BMI, tkanki tłuszczowej czy masy ciała.


Mnóstwo wolnych kartek w kratkę na samym końcu książki pozwala na notowanie naszych przemyśleń, zapisków czy innych potrzebnych nam rzeczy.

Podsumowanie
"Dziennik diety, Szczuplej dzień po dniu" to świetna pozycja dla osób rozpoczynających dietę redukcyjną. Pozwala na notowanie naszego dziennego jadłospisu, dzięki czemu mamy możliwość wyłapania błędów jakie popełniamy, a które odzwierciedlają się na naszej wadze. Jest to także przydatny zbiór informacji dotyczących ciekawostek żywieniowych, a także produktów, które spożywamy na co dzień (np. kurczak). Prowadzenie dziennika pozwala nam na obrazowe monitorowanie naszych zmagań z dietą, opisywanie osiągniętych sukcesów, odkrycie błędnych przyzwyczajeń czy zachowań żywieniowych. Jest pomocnikiem w walce o zdrowie i piękną sylwetkę. Bowiem okazuje się, że "osoby prowadzące zapiski podczas diety osiągały nawet o 50% lepsze wyniki od tych, które nie korzystały z takiej możliwości".
Myślę, że ten dziennik posłuży każdemu z nas. Nie tylko osobom na diecie (choć im głównie), ale także tym, którzy pragną przez jakiś okres monitorować swoje odżywianie i sprawdzać co robią źle, a co dobrze oraz jakie są ich przyzwyczajenia żywieniowe.


Za możliwość przeczytania dziennika dziękuję Wydawnictwu Sensus


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...