piątek, 5 czerwca 2015

Żywność liofilizowana - risotto z pęczaku i soczewicy z musem z awokado :)

W ramach współpracy z LYO FOOD jednym z posiłków jakie dostałam było risotto z pęczaku i soczewicy z musem z awokadoBardziej szczegółowo o LYO FOOD i mojej współpracy z tą marką poczytacie w TYM poście :)


Risotto z pęczaku i soczewicy z musem z awokado jest daniem wegańskim, a skład przedstawia się następująco: soczewica 26%, kasza jęczmienna 24%, papryka czerwona 22%, awokado 12%, por 7%, czosnek 2%, pestki z dyni 2%, sok z cytryny, oliwa z oliwek, natka pietruszki, oregano, pieprz cayenne, gałka muszkatołowa, sól morska. 

Danie to dostępne jest w jednej wersji wagowej. Przed przygotowaniem waży 110 g, a po dodaniu wody i napęcznieniu waga wzrasta do 500 g. Wartość odżywcza jednej porcji:
  • kalorie: 443 kcal
  • białko: 14,3 g 
  • tłuszcze: 11,33 g
  • węglowodany: 60,83 g

Porcja:
Dla mnie wielkość dania i tym razem była troszkę za duża, wystarczyło mi 2/3 porcji, aby poczuć sytość :) Ale! Ja posiłek ten spożywałam w zaciszu domowym, bez żadnego wydatku energetycznego z mojej strony :D Porcja jest jak najbardziej odpowiednia dla osób, które były/są aktywne fizyczne i potrzebują "doładowania". W końcu mamy tu 60 g węglowodanów :) 

Smak:
Najlepszy ze wszystkich dań, które otrzymałam! Wszystkie mi bardzo smakowały, ale ten przebił każdego z kolei :D Dobór składników i przypraw sprawił, że całość wyszła genialnie smaczna! Mix soczewicy i kaszy jęczmiennej plus mnóstwo warzyw, a także dodatek ulubionych przyprawi i ziół dało w efekcie niesamowity smak! Wszystko razem świetnie współgrało i nieziemsko smakowało :D 

Konsystencja:
Nie mam żadnych zastrzeżeń! Danie po uwodnieniu nie było wodniste i nie przypominało zupy. Konsystencja była wyważona, nie gęsta i nie rzadka, po prostu taka jak na risotto przystało :D

Zapach:
Piękny, naturalny zapach, zachęcający do skosztowania :) A potem zjedzenia większej części :)



Podsumowanie: 
Risotto z pęczaku i soczewicy z musem z awokado firmy LYO FOOD nie dość, że smakuje to i wygląda! Przepiękne kolory cieszą oko i zachęcają do spróbowania. Danie świetnie się prezentuje i na pewno nie tylko weganie będą nim zachwyceni :D Bo przypominam posiłek ten jest w 100% wegański! :D 

3 komentarze:

  1. I gałka muszkatołowa skutecznie zniechęciła nas do tego dania xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gałki muszkatowej jest taka ilość, która nie wpływa negatywnie na smak, a jedynie wzbogaca całe danie. Praktycznie wcale jest nie wyczuwalna.

      Usuń
  2. Wygląda bardzo smakowicie :) Zastanawia mnie tylko jak ususzyć awokado, żeby nadawało się do takiej mieszanki i jak ono smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...