niedziela, 28 lutego 2016

Sałatka z komosą ryżową - przepyszna, lekka, wege :)

Chyba najlepsza sałatka jaką do tej pory udało mi się zmiksować :D Sałatki jem na prawdę dość często, ale nigdy nie łączyłam ich z komosą ryżową. Byłam bardzo mile zaskoczona jej smakiem! Jest na prawdę przepyszna! Wszystkie składniki współgrają ze sobą idealnie. Niby nic trudnego, a jaki efekt. Od teraz komosę do sałatek będą dawać częściej, o wiele częściej! A Wy z czym miksujecie najczęściej swoje ulubione sałatki?


sobota, 27 lutego 2016

ecoMalwa - poczuj jak smakuje zdrowie :)

ecoMalwa to dystrybutor zdrowej i naturalnej żywności, a także artykułów kosmetycznych o tych samych cechach. ecoMalwa różni się nieco od innych sklepów ze zdrową żywnością. Dlaczego? Po pierwsze prowadzi bloga, którym głównym tematem jest promocja zdrowego stylu życia oraz zamiłowanie do zdrowej żywności. Znaleźć tu można wiele ciekawostek dietetycznych oraz zdrowych przepisów. Po drugie sprzedaż oferowanych produktów znajduje się na platformie Allegro, a także TUTAJ.

Produkty, które otrzymałam do zrecenzowania to:

czwartek, 18 lutego 2016

OHO - naturalne batony bez cukru, glutenu, wege!

Batony OHO to zdrowe, naturalne, smaczne batony bakaliowe. Stworzone z suszonych owoców, orzechów i innych zdrowych dodatków. Nie znajdziemy tu żadnych niepożądanych składników - cukru, substancji słodzących, konserwantów, barwników, polepszaczy smaków i innej chemii. Są idealną przekąską dla każdego, także wegetarianów i wegan, ponieważ nie zawierają produktów pochodzenia zwierzęcego. Mogą je spożywać osoby będące na diecie bezglutenowej, a alergicy muszący unikać orzechów mogą zadowolić się batonem Malaika, który nie zawiera ich w składzie!


środa, 17 lutego 2016

Naturalne musli bez dodatku cukru i tłuszczu :)

Czy u Was tak samo jak u mnie domowa granola znika w zastraszającym tempie?  Muszę powiedzieć, że to zjawisko dość często mnie spotyka, ale tym razem się mu przeciwstawię! Tak oto powstała zdrowa i naturalna granola w wersji XXL. Stwierdziłam, że nie ma co się rozdrabniać! Poniższa granola waży ponad 1 kg! Dzięki czemu mam nadzieję, że będzie mi służyć na dłuższy, niż zwykle czas! Tym bardziej, że za chwilę wolny czas mi ucieknie, a taka granola idealnie sprawdzi się na szybkie śniadanie czy przekąskę. Jest bardzo chrupiąca, jednak nie bogata w charakterystyczne dla granoli "zlepki", ale to w ogóle nie obniża jej smaku! Bo jest przepyszna! Delikatnie słodka z wyczuwalnym akcentem masła orzechowego. Do tego słodkie suszone owoce i chrupiące nasiona! Pysznie i zdrowo!


wtorek, 16 lutego 2016

RECENZJA - Dobre bakterie :)

Autorem książki "Dobre bakterie" jest dr Robynne Chutkan, jedna z najlepszych znanych amerykańskich lekarzy gastroenterologów - specjalistów chorób układu pokarmowego. Wydawcą - Wydawnictwo Feeria.
Początek książki, zaczynający się od słów - "Częste mycie skraca życie" idealnie streszcza treść lektury, tym samym zachęca czytelnika do zagłębienia się w poruszane przez autorkę tematy.

Informacje zawarte w "Dobrych bakteriach" to profesjonalnie zebrane wiadomości, oparte na badaniach, prawdziwych przypadkach oraz doświadczeniu odniesionym w życiu prywatnym i zawodowym autorki - lekarza gastroenterologii.

Książka podzielona została na cztery główne części, która każda z osobna składa się dodatkowo z kilku rozdziałów. Dzięki czemu otrzymujemy w efekcie przejrzystą i czytelną treść.

CZĘŚĆ I - znajdziesz tutaj wiele informacji na temat swojego mikrobiomu. Poznasz etapy jego tworzenia w poszczególnych okresach życia. Dowiesz się o funkcjach, jakie sprawują bakterie jelitowe. Przekonasz się jaki wpływ na stan Twojego zdrowia mają Twoje własnie bakterie jelitowe. Uświadomisz sobie, że "infekcja jest często rezultatem zaburzenia równowagi bakteryjnej, a nie prostym zarażeniem się jakimś zarazkiem."


CZEŚĆ II - poznasz wpływ antybiotyków na stan zdrowia Twojego organizmu. Przekonasz się, że antybiotyk nie zawsze jest lekarstwem na wszystko. Dowiesz się, o pewnej jednostce chorobowej związanej właśnie z zaburzeniami mikrobiomu, a dokładnie o dysbiozie. Dostaniesz odpowiedzi na nurtujące pytania tyczące się m. in. takich tematów jak: wpływ leków na zdrowie czy możliwości tycia od własnych bakterii. W końcu sam będziesz mógł określić, czy trapiące Cię dolegliwości mogą być przyczyną dysbiozy.

CZEŚĆ III -  dowiesz się o programie "żyj brudniej, jedz czyściej". Poznasz jego zasady i to w jak łatwy sposób możesz je wprowadzić do swojego życia. W programie tym zostały uwzględnione takie aspekty jak: prawidłowa dieta, brudniejszy styl życia na co dzień, naturalna walka z chorobami bez użycia leków czy zalety stosowania probiotyków i innych suplementów. Koniec tej części to także informacje dotyczące dość nietypowego zjawiska jakim jest transplantacja kału. Dokładnie tak, takie zabiegi dokonuje się w dzisiejszych czasach, a przeszczep mikroflory kałowej jest niekiedy nieodzowny w niektórych jednostkach chorobowych, kiedy żadne inne sposoby nie działają.

CZĘŚĆ IV - stanowi dość pokaźny zbiór przepisów na zdrowe i pełnowartościowe posiłki, które idealnie dobrane zostały pod program "żyj brudniej, jedz czyściej". Przepisy są na prawdę bardzo ciekawe i urozmaicone.


10 ciekawostek z książki, których być może nie znasz:
  1. "Różne zakamarki ciała zamieszkuje zawrotna liczba stu trylionów mikrobów, należących do tysięcy różnych gatunków - w tym ponad miliard bakterii tylko w jednej kropli płynu w jelicie grubym."
  2. "Oligosacharydy mleka kobiecego stanowią trzeci pod względem wielkości składnik mleka, mimo że są całkowicie niestrawne dla niemowląt. Są zaś niestrawne, ponieważ ich rolą nie jest odżywienie dziecka. Znajdują się tam po to, aby odżywiać jego bakterie, zwłaszcza Bifidobacterium, licznie występujące u niemowląt karmionych piersią."
  3. "Współcześni Amerykanie mają zaledwie jedną trzecią liczby gatunków bakterii występujących u rdzennych mieszkańców Amazonii, którzy nie zetknęli się z antybiotykami."
  4. "Wejście w kontakt z wieloma zarazkami, gdy jesteś młody, może być dobre, ale jeśli następuje ono nagle w życiu dorosłym... to już niekoniecznie. Wtedy atakujące patogeny mogą zaburzyć naszą delikatną równowagę bakteryjną, wypierając niezbędne dla nas gatunki, których nigdy już w pełni nie odzyskujemy." 
  5. "Od ponad półwiecza stosujemy antybiotyki w tuczu zwierząt hodowlanych, to jest od czasu, kiedy się zorientowaliśmy, że dodatek antybiotyków do paszy powoduje u trzody szybsze przybieranie na wadze. Podobny efekt może spotkać tych z nas, którzy jedzą mięso tuczonych w ten sposób zwierząt, gdyż antybiotyki mogą selektywnie zwiększać populację drobnoustrojów, które uzyskują więcej energii z pożywienia."
  6. "Profilaktyczne przepisywanie antybiotyków może nam w rzeczywistości zaszkodzić, wydłużając czas powrotu do zdrowia oraz narażając nas na zwiększone niebezpieczeństwo poważniejszych infekcji przez wybicie łącznie z patogenami niezbędnych bakterii ochronnych, w związku z czym spada nasze przygotowanie do stawienia czoła kolejnej infekcji."
  7. "Wydaje się. że drobnoustroje otyłych myszy - a także ludzi - są w stanie pozyskiwać więcej kalorii z tego samego pożywienia."
  8. "U dzieci karmionych sztucznie, które wcale nie otrzymują mleka z piersi, notuje się o 20% mniejszą przeżywalność, a odsetek ten jest jeszcze wyższy w krajach o gorszych standardach sanitarnych."
  9. "Pięciodniowa seria antybiotyków może wytłumić aż jedna trzecią twoich bakterii jelitowych."
  10. "Szczególnie drażnią mnie zielone proszki, reklamowane jako ekwiwalenty warzyw, bo przecież większość warzyw zaczyna więdnąć i tracić wartość odżywczą po zebraniu. Teza, że ważne składniki tych roślin mogą być wciąż aktywne po latach od ich pozyskania, brzmi nieprawdopodobnie - i nie została udowodniona."

Podsumowując, "Dobre bakterie" to źródło wiedzy na temat procesów, zdarzeń, mechanizmów jakie mają miejsce w naszym organizmie, w naszym wnętrzu. Ponad to książką jest kopalnią cennych wskazówek dotyczących diety oraz naszego postępowania względem czystości. Zawarte informacje ukazują jaki ogromny wpływ na naszą florę bakteryjną i nie tylko mają antybiotyki oraz wskazują nam jak możemy uchronić się własnie przed nadmiarem tych substancji. Serdecznie polecam ową pozycję dla osób zainteresowanych tą tematyką, dla specjalistów medycyny i żywienia, dla osób które borykają się z problemami układu pokarmowego, ale także z innymi, które, jak błędnie myślimy, że są nie są powiązane z układem pokarmowym. Ja osobiście jestem zachwycona tą książką, na pewno wzbogaciła moja wiedzę o duże ilości nowych, przydatnych i praktycznych wiadomości. Mam nadzieję, że tą recenzją zachęciłam Was do jej przeczytania.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Feeria

poniedziałek, 15 lutego 2016

Fasolka po bretońsku z warzywami - dietetyczna, odtłuszczona :)

Przyznać się - kto lubi fasolkę po bretońsku? Niestety, fasolka przygotowana z rąk Mamy często jest bardzo kaloryczna, tłusta i przez to bardziej ciężko strawna. A przecież fasola sama w sobie jest bardzo zdrowa! Zawiera dużo białka, węglowodanów, błonnika. Jest źródłem wielu minerałów i witamin. Odznacza się niskim indeksem glikemicznym. Jej spożywanie przyczynia się do zmniejszenia ryzyka występowania miażdżycy, chorób serca, a także nowotworów. Wykazuje działanie zasadotwórcze, dzięki czemu odkwasza organizm. Rok 2016 został ogłoszony przez ONZ międzynarodowym rokiem roślin strączkowych! Zachęcam - spożywajcie strączki! 
Fasolka przygotowana przeze mnie jest dietetyczna, odtłuszczona, pełna warzyw i przypraw. Jest bardziej lekkostrawna, dzięki odpowiednio przygotowanej i ugotowanej fasoli. Jest po prostu przepyszna! Zdjęcia może nie dodają jej uroku, ale uwierzcie - smakuje genialnie! Można przygotować ją w większej wersji i część zapasteryzować w słoikach i zjeść, kiedy nie mamy czasu na ugotowanie obiadu! 


niedziela, 14 lutego 2016

Placuszki z kaszy jaglanej :)

Kasza jaglana to jedna z moich ulubionych kasz, zaraz obok gryczanej. Najczęściej jadam ją na śniadanie, gotowaną na mleku, w wersji słodkiej. Dziś śniadanie również na słodko, również z kaszą, tylko w innej postaci, bowiem są to placki! Jeżeli nie macie w posiadaniu gotowej mąki jaglanej, możecie zmielić np. w młynku do kawy ziarna kaszy na gładziutki pyłek. Gotowe placuszki są przepyszne! Mają charakterystyczny zapach kaszy jaglanej. Są nieco suche, dlatego polecam jeść je np. z jogurtem bądź użyć większej ilości oleju kokosowego podczas smażenia. Świetnie smakują także z owocami czy masłem orzechowym. Są kruche i delikatne. Są sycące i dostarczają energii na długi czas.


wtorek, 9 lutego 2016

RECENZJA - Vege na diecie :)

"Vege na diecie" jest kolejną propozycją znanej autorki Magdaleny Makarowskiej. Książka została wydana przez Wydawnictwo Feeria. W tym miejscu zapraszam również do zapoznania się z innymi lekturami z tej serii, których recenzje możecie znaleźć w zakładce "Dobra książka".

poniedziałek, 8 lutego 2016

CYKORIADA - zdrowy zamiennik kawy :)

Cykoriada to rodzaj rozpuszczalnego napoju, którego głównym składnikiem jest ekstrakt z korzenia cykorii. Obecnie w ofercie dostępna jest naturalna Cykoriada jak i urozmaicona dodatkami takimi jak np. jagody, żeń-szeń, róża. Cykoriadę można kupić w formie instant, czyli granulatu lub w postaci płynnej.


sobota, 6 lutego 2016

Chlebek bananowy :)

Chlebek bananowy "chodził za mną" już od dłuższego czasu. Jest bardzo prosty i szybki do przygotowania. Nie wymaga wielu składników, a i te zawsze można trochę zmodyfikować po swojemu. Jest wilgotny i bardzo miękki. Słodki oraz puszysty. Suszone owoce zmiękły całkowicie, nawet bez namaczania także są przyjemne w jedzeniu. Troszkę cynamonu i kakao nadało delikatnej nutki tych składników. Częstując innych nie mówcie, że to "chlebek", bo jakoś za dużo chętnych na niego wtedy nie ma - "Jak to, przecież chleba na deser nie będę jadła/jadł". Chyba, że chcecie aby więcej zostało dla Was to wtedy mówcie, że to chleb ;)


piątek, 5 lutego 2016

Surowe kulki owocowe z masłem czekoladowym :)

Kulki z suszonych owców, orzechów i innych dodatków to jak dla mnie na prawdę doskonała propozycja na zdrową i słodką przekąskę. Poręczne, takie na raz.
Do stworzenia poniższych kuleczek użyłam wyłącznie produktów "raw", czyli surowych, nie poddanych wysokim temperaturom suszenia. Są dzięki temu zdrowsze i zawierają więcej cennych dla naszego organizmu składników. W konsystencji są dość miękkie, dlatego uważajcie z dodatkiem wody. Dosłownie rozpływają się w ustach. Karmelowy smak owoców w połączeniu z migdałowym masłem czekoladowym to połączenie, które zachwyca. Kulki można dodatkowo obtoczyć w nasionach, mielonych orzechach bądź wiórkach kokosowych. Ja tym razem postawiłam na prostotę.


czwartek, 4 lutego 2016

Raw foods - surowe jedzenie :)

RAWFOODS to sklep ze zdrową żywnością, oferujący artykuły najwyższej jakości. Produkty tam dostępne to 100% zdrowia i mieszanka najlepszych witamin, minerałów i składników odżywczych. 
Miłośnicy zdrowego stylu życia znajdą tam chyba wszystko! :D Oferta sklepu jest ogromna i ciągle się powiększa, produkty różnorodne, często niespotykane, ciekawe, interesujące. Suszone owoce, nasiona, orzechy, oleje, ciasteczka, krakersy, chlebki, czekolady, masła orzechowe i można tak wymieniać bez końca.


RAWFOODS to miejsce idealne dla osób stosujących diety eliminacyjne, bezglutenowe, beznabiałowe, bezcukrowe, wegańskie, cukrzycowe i wiele wiele innych. Dużą część sklepu zajmują produkty przygotowane na zasadach tzw. "surowej diety".
Surowa żywność, czyli właśnie raw foods to żywność nie przetworzona, czysta od wszelkiej chemii, konserwantów, barwników i innych sztucznych składników. Niekiedy, aby wyprodukować takową żywność używa się jedynie temperatury nie wyższej niż 42*C. Dzięki czemu wszystkie składniki w danym pożywieniu zostały praktycznie nienaruszone i w dalszym ciągu posiadają pełnie mocy tak jak przed obróbką cieplną.

"RAW żywność – do produkcji żywności RAW stosowane są wyłącznie naturalne składniki, które nigdy nie są podgrzewane, gotowane, pieczone, pasteryzowane, zarumieniane ani prażone. Jedyne procesy, którym poddane są składniki produktów RAW to kiełkowanie, marynowanie, miksowanie i mieszanie składników, jak również delikatne suszenie w niskich temperaturach."

O miejscu jakim jest RAWFOODS można pisać i pisać. Dlatego zachęcam Was do zajrzenia na stronę główną RAWFOODS jak i stronę sklepu SKLEP.RAWFOOD, zainteresowani znajdą tam wiele ciekawych informacji, a w razie pytań pracowni są chętni do pomocy.

Co ciekawego znalazło się w mojej paczuszce?
Wszystkie produkty, które otrzymałam posiadają cechy żywności surowej. Zachęcam do klikania na dane produkty i przewertowania składów. Można się zdziwić, jaką można stworzyć przepyszną i zdrową żywność o tak prostym składzie i bez dodatków chemicznych!



SUSZONE OWOCE 

Daktyle są mięciutkie, bardzo słodkie, karmelowe. Smak całkowicie inny od daktyli suszonych w wysokich temperaturach i bez certyfikatów.
Rodzynki manuka to produkt, z którym spotykam się po raz pierwszy. Charakteryzują się bardzo słodkim smakiem, są bardziej twarde od tych "normalnych", a w środku kryją się nasionka, które w ogóle nie przeszkadzają w jedzeniu, są chrupiące i łatwo się je rozgryza.
Morele delikatnie słodkie i nieco twarde, ale można też trafić na takie super miękkie. Smak również jest różniący w porównaniu nawet do moreli niesiarkowanych, czy także tych ciemnych. 

CHLEBKI I KRAKERSY 


Chlebki, jak i również krakersy to świetna propozycja na przekąskę lub substytut chleba. Można je zajadać prosto z torebki lub jako kanapkę. Są bardzo smaczne. Chrupkie i kruche. Składy są genialne! Wręcz idealne! Zerknijcie koniecznie i sami się przekonajcie. Smakują bardzo naturalnie, dodatek warzyw nie jest przytłaczający, a delikatny. Są lekko tłuste, ze względu na główny składnik jakim jest siemię lniane. 

SŁODYCZE


Nie dość, że wyglądają cudownie to jeszcze są przepyszne! Słodkie i chrupiące. Podczas gryzienia wyraźnie czuć nasiona. Dobrze wyczuwalna jest także figa oraz przyprawy. Na przekąskę w sam raz.

MASŁA ORZECHOWE I CZEKOLADOWE 

W składzie znajdują się: migdały, czekolada, masło kakaowe,  syrop z agawy, sproszkowana wanilia. Każdy składnik surowy! Na wierzchu oddzieliło się masło kakaowe. Moje ocena: pyszne! Przecież nie mogło być inaczej. Masełko jest dość suche, nie ma kremowej konsystencji, jest twarde, ale łatwo się kruszy. Jest delikatnie słodkie i dość mocno kakaowe z nutką wanilii. 

SPRZĘT DO KUCHNI 

Nawet nie wiedziałam, że takie coś istnieje. Dotychczas jak robiłam domowe mleko to używałam do tego zwyczajnej gazy. Teraz mogę z łatwością wykonywać różne roślinne napoje, bez żadnych problemów. Woreczek jest wykonany w 100% z bawełny. Dobrze dbany i traktowany może posłużyć na długi czas. Moim zdaniem cena jest bardzo atrakcyjna. Jest możliwość wysłania go drogą pocztową, dzięki czemu można zaoszczędzić na przesyłce. Polecam.

Jaki jest Wasze zdanie na temat surowej żywności? Jedliście, a może jadacie produkty z tego działu? Jak spodobał Wam się sklep RAWFOODS? Co myślicie o powyższych produktach? 

poniedziałek, 1 lutego 2016

Biotini - herbaty prosto z natury :)

Biotini to firma zajmująca się dystrybucją i sprzedażą najwyższej jakości herbat, kaw oraz ziół. Wszystkie składniki pochodzą z upraw ekologicznych małych plantacji na całym świecie. Biotini współpracuje z firmą Les Jardins de Gaia, która od ponad 20 lat jest najlepszym producentem ekologicznych herbat. Duża ilość certyfikatów jest gwarantem wysokiej klasy oferowanych produktów.
Sklep Biotini oferuje Wam ogromną ilość przeróżnych herbat - czarnych, zielonych, żółtych, białych i tych pochodzących z preferowanych przez nas państw. Znajdziesz tu także kawy, akcesoria do zaparzania naparów, a także suszone owoce. Szata graficzna jest przejrzysta i czytelna. Ceny są atrakcyjne i różnorodne. To prawda, że niekiedy są dość wysokie, ale należy pamiętać, że herbaty tam dostępne to nie pierwsze lepsze, które możemy dostać w każdym sklepie. Tu mamy do czynienia z wysokim poziomem jakości, ze składnikami naturalnymi i ekologicznymi, z gwarancją dobrego smaku! Każda herbatka zapakowana jest w poręczne, praktyczne i estetyczne opakowanie zrobione w 100% z naturalnych materiałów. Ja w tych herbatach się zakochałam!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...