piątek, 25 marca 2016

Zdrowa żywność od Vivio :)

Półtora roku temu podjęłam jedną z pierwszych współprac z firmą Vivio. Więcej możecie poczytać TUTAJ, są tam zarówno informację o firmie jak i paczce, którą ówcześnie otrzymałam.
Przez ten okres VIVIO zmieniło się dla klientów, poszerzyło swój asortyment o nowe, ciekawe produkty, a niektóre z nich przedstawię Wam poniżej. Oferta sklepu Coś dla zdrowia jest na prawdę bardzo atrakcyjna, fantastyczne produkty za odpowiednio niską cenę, wiele świetnych kategorii, pośród których zapewne znajdziesz coś dla siebie :) 
Kontynuując współpracę wybrałam kilka produktów, których w swojej kuchni używam dość często, ale także takie, które będę miała okazję testować po raz pierwszy. Zainteresowanych zapraszam do lektury, z której dowiecie się o zdrowotnych właściwościach takich produktów jak kasza gryczana, nasiona chia czy erytrol. 


Kasza gryczana, niegdyś przeze mnie nielubiana, teraz ulubiona ze wszystkich dostępnych kasz, tuż obok jaglanej. Lubię zarówno prażoną jak i tą niepaloną. Niepaloną cenię za większą zawartość składników odżywczych, które nie są utracone podczas procesu prażenia, tak jak w kaszy palonej. Kasza gryczana niepalona odznacza się większą zawartością białka, błonnika i węglowodanów. Lekko wyższą ma wartość energetyczną, a zawartość tłuszczu jest niemalże równa. 


Właściwości kaszy gryczanej to:
  • wysoka zawartość wapnia, fosforu, błonnika, kwasu foliowego, cynku 
  • bardzo dobre źródło rutyny, wzmacniającej naczynia krwionośne, ułatwiającej przyswajanie witaminy C, zapobiegającej powstawaniu żylaków, "pajączków" na skórze i hemoroidów
  • wpływa pozytywnie na leczenie choroby niedokrwiennej serca
  • chroni przed zawałem i udarem
  • posiada właściwości rozgrzewające
  • wspomaga odporność
  • wywiera korzystny wpływ na układ nerwowy, dzięki zawartości witamin z grupy B
  • źródło węglowodanów złożonych, dostarczających energię powoli, na cały dzień
  • bogata w aminokwasy egzogenne (lizynę i tryptofan) podnosi nastrój i działa antydepresyjnie
  • odznacza się niskim indeksem glikemicznym, dlatego polecana jest dla osób chorych na cukrzycę
  • duże źródło cennych przeciwutleniaczy, działających przeciwstarzeniowo i uodporniająco
  • bogata w kwercytynę wykazuje działanie przeciwnowotworowe 
  • bezglutenowa - zalecana w diecie osób borykających się z celiakią 
Wielokrotnie opisywane i wykorzystywane na blogu, co może świadczyć o tym, że należą do moich kuchennych ulubieńców i często korzystam z ich dobroczynnych właściwości. 


Właściwości nasion chia:

  • bogate w kwasy omega-3, wapń, żelazo, pełnowartościowe białka, magnez, fosfor
  • zmniejszają ryzyko rozwoju raka piersi, szyjki macicy, jelita grubego
  • wspomagają pracę mózgu, poprawiają pamięć i koncentrację, uspokajają, 
  • łagodzą objawy depresji 
  • wspomagają funkcjonowanie wzroku 
  • w przypadku starszych osób zapobiegają rozwojowi demencji i zwyrodnienia plamki żółtej
  • zalecane kobietom w ciąży
  • zapobiegają chorobom serca, nadciśnieniu, miażdżycy
  • polecane przy cukrzycy
  • pobudzają perystaltykę jelit
  • ze względu na zawartość białka zalecane są wegetarianom, kulturystom i sportowcom
  • wzmacniają kości i zęby 
Ciężko się zdecydować, które orzechy są dla mnie najsmaczniejsze. Migdały, nerkowce, włoskie, brazylijskie czy arachidowe (choć tak na prawdę orzechy ziemne, arachidy to rośliny strączkowe :P). Ciężki wybór - uwielbiam je wszystkie. Choć muszę przyznać, że najczęściej w mojej kuchennej szafce znaleźć można właśnie migdały! Pamiętajcie aby spożywać je w postaci surowej, uprażone i pieczone tracą większość swoich właściwości.


Właściwości migdałów:
  • bogate w witaminę E spowalniają proces starzenia i przesuszania skóry, wygładzają zmarszczki i chronią komórki przed stres antyoksydacyjnym
  • źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych
  • zawierają dużo dobroczynnego błonnika, który stabilizuje poziom glukozy we krwi, zapobiegając cukrzycy i nadwadze
  • obfitują w magnez, fosfor, potas, wapń, cynk
  • pozytywnie wpływają na układ krwionośny, regulują prace serca
  • obniżają poziom ciśnienia 
  • wzmacniają kości i zęby 
  • wspomagają proces przemiany materii
  • dbają o zdrowy wygląd skóry, paznokci i włosów
  • źródło witamin z grupy B, niezbędnych dla prawidłowego wzroku 
  • wspomagają odporność 
  • wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu rozrodczego 
  • polecane przy wysokim poziomie cholesterolu, trójglicerydów 
Aktualnie to mój najczęściej używany tłuszcz w kuchni. Bardzo lubię dodawać go do wypieków i słodkich dań. Idealnie sprawdza się u mnie w potrawach wytrawnych, z tego względu, że jestem ogromną fanką kokosowego smaku i nie przeszkadza mi on całkowicie podawany w formie właśnie wytrawnej. Używam go także do smażenia, podsmażania, duszenia. 


Właściwości oleju kokosowego:
  • w 90% składa się z tłuszczów nasyconych o średniej długości łańcucha, które przekształcane są przez organizm bezpośrednio w energię a nie odkładane w postaci zapasów tłuszczu lub złogów
  • źródło kwasu laurynowego, który wspomaga układ immunologiczny, ma działanie antybakteryjne i antywirusowe 
  • zawiera witaminy: A, B i C oraz minerały takie jak: potas, fosfor i wapń. 
  • doskonale nadaje się do smarowania pieczywa, gotowania czy pieczenia ciast
  • można na nim smażyć potrawy, które nabiorą wspaniałego smaku i egzotycznego aromatu
  • ma także wielorakie zastosowanie w kosmetyce 
Kiedyś już próbowałam morwy suszonej. Jest bardzo smaczna. Słodka, ciągnąca, w smaku przypinająca lekko karmel. Stanowi ciekawe urozmaicenie powszechnie dostępnych suszonych owoców. Świetnie nadaje się jako dodatek do słodkich potraw, wypieków czy koktajli. 


Właściwości morwy białej:
  • obniża stężenie cholesterolu i trójglicerydów we krwi
  • zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy
  • polecana w profilaktyce cukrzycy 
  • wykazuje działanie przeciwzapalne, antyoksydacyjne 
  • bogata w błonnik usprawniają proces przemiany materii i poprawiają funkcjonowanie jelit
  • hamuje rozkład węglowodanów, co sprzyja odchudzaniu 
Zainteresowana owym słodzikiem postanowiłam go wypróbować. Okazuje się, że ma wiele zdrowotnych właściwości a smakiem przypomina bardziej rozpowszechniony ksylitol. Sprzedawany pod taką samą postacią jak cukier. Ma delikatnie słodki smak oraz lekko chłodzący/orzeźwiający posmak w ustach. Nie zmienia smaku potraw, a jedynie je osładza :D 


Właściwości erytrolu:
  • posiada zerowy indeks glikemiczny, czyli nie wpływa nie podnoszenie poziomu glukozy we krwi
  • nie powoduje próchnicy zębów
  • naturalnie występuje w owocach, produktach fermentowanych i grzybach, natomiast powstaje w wyniku fermentacji produktu hydrolizy enzymatycznej skrobi (z pszenicy i kukurydzy)
  • stanowi 70% słodkości cukru 
  • został przyjęty jako bezpieczny do stosowana w żywności 
  • rzadko wywołuje biegunki i wzdęcia - trzeba zjeść go powyżej 50 g i to na pusty żołądek 
  • 90% erytrolu zostaje wydalone z organizmu w postaci niezmienionej 
  • polecany w profilaktyce otyłości, nadwagi 
O daktylach pisać dużo nie trzeba :) Większość osób dbających o zdrowe odżywianie ma je w swojej kuchni lub po prostu już miało z nimi styczność. Są bardzo słodkie, z powodzeniem zastępują sklepowe słodycze a ich konsystencja sprawia, że mogą być wykorzystywane do wielu przepisów. Lubię je jako samodzielną przekąskę, ale także chętnie używam do słodkich wypieków i deserów. 


Właściwości daktyli:
  • bardzo dobre źródło szybko wchłaniających się cukrów 
  • idealna przekąska dla osób uprawiających intensywnie sport
  • mają wysoki indeks glikemiczny, dlatego nie poleca się je osobom z zaburzonym poziomem glukozy we krwi
  • bogate w potas, witaminy z grupy B 
  • źródło błonnika, a więc zapobiegają zaparciom i usprawniają pracę jelit
  • wykazują działanie przeciwzapalne 
  • obniżają poziom cholesteroli 
  • wykazano, że jedzone w rozsądnych ilościach (ok. 100 g/dobę) nie podnoszą poziomu cukru we krwi
Używacie powyższych produktów w Waszych kuchniach? Co najczęściej wykorzystujecie w codziennych przepisach? :) 

8 komentarzy:

  1. Powiemy tak, wszystkie, dosłownie wszystkie produkty zostałyby szybko wykorzystane w naszej kuchni :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam nigdy nic z tej firmy, ale wszystkie produkty (poza erytrolem którego nigdy nie używałam) są stale obecne w mich szafkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Same pyszne produkty :-) życzę wspaniałych Świąt Wielkanocnych spędzonych w rodzinnej i radosnej atmosferze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, również życzę radosnych Świąt :)

      Usuń
  4. Porwałabym te daktyle! Wyglądają na cudownie mięsiste :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie te produkty, z wyjątkiem erytrytolu, są na co dzień w mojej kuchni.
    A dodatkowo w ilości hurtowej quinoa, którą ostatnio bardzo polubiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie quinoa również w sporych ilościach ;) Pyszna i zdrowa ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...