piątek, 25 marca 2016

Zdrowa żywność od Vivio :)

Półtora roku temu podjęłam jedną z pierwszych współprac z firmą Vivio. Więcej możecie poczytać TUTAJ, są tam zarówno informację o firmie jak i paczce, którą ówcześnie otrzymałam.
Przez ten okres VIVIO zmieniło się dla klientów, poszerzyło swój asortyment o nowe, ciekawe produkty, a niektóre z nich przedstawię Wam poniżej. Oferta sklepu Coś dla zdrowia jest na prawdę bardzo atrakcyjna, fantastyczne produkty za odpowiednio niską cenę, wiele świetnych kategorii, pośród których zapewne znajdziesz coś dla siebie.
Kontynuując współpracę wybrałam kilka produktów, których w swojej kuchni używam dość często, ale także takie, które będę miała okazję testować po raz pierwszy. Zainteresowanych zapraszam do lektury, z której dowiecie się o zdrowotnych właściwościach takich produktów jak kasza gryczana, nasiona chia czy erytrol. 


Kasza gryczana, niegdyś przeze mnie nielubiana, teraz ulubiona ze wszystkich dostępnych kasz, tuż obok jaglanej. Lubię zarówno prażoną jak i tą niepaloną. Niepaloną cenię za większą zawartość składników odżywczych, które nie są utracone podczas procesu prażenia, tak jak w kaszy palonej. Kasza gryczana niepalona odznacza się większą zawartością białka, błonnika i węglowodanów. Lekko wyższą ma wartość energetyczną, a zawartość tłuszczu jest niemalże równa. 


Właściwości kaszy gryczanej to:
  • wysoka zawartość wapnia, fosforu, błonnika, kwasu foliowego, cynku 
  • bardzo dobre źródło rutyny, wzmacniającej naczynia krwionośne, ułatwiającej przyswajanie witaminy C, zapobiegającej powstawaniu żylaków, "pajączków" na skórze i hemoroidów
  • wpływa pozytywnie na leczenie choroby niedokrwiennej serca
  • chroni przed zawałem i udarem
  • posiada właściwości rozgrzewające
  • wspomaga odporność
  • wywiera korzystny wpływ na układ nerwowy, dzięki zawartości witamin z grupy B
  • źródło węglowodanów złożonych, dostarczających energię powoli, na cały dzień
  • bogata w aminokwasy egzogenne (lizynę i tryptofan) podnosi nastrój i działa antydepresyjnie
  • odznacza się niskim indeksem glikemicznym, dlatego polecana jest dla osób chorych na cukrzycę
  • duże źródło cennych przeciwutleniaczy, działających przeciwstarzeniowo i uodporniająco
  • bogata w kwercytynę wykazuje działanie przeciwnowotworowe 
  • bezglutenowa - zalecana w diecie osób borykających się z celiakią 
Wielokrotnie opisywane i wykorzystywane na blogu, co może świadczyć o tym, że należą do moich kuchennych ulubieńców i często korzystam z ich dobroczynnych właściwości. 


Właściwości nasion chia:
  • bogate w kwasy omega-3, wapń, żelazo, pełnowartościowe białka, magnez, fosfor
  • zmniejszają ryzyko rozwoju raka piersi, szyjki macicy, jelita grubego
  • wspomagają pracę mózgu, poprawiają pamięć i koncentrację, uspokajają, 
  • łagodzą objawy depresji 
  • wspomagają funkcjonowanie wzroku 
  • w przypadku starszych osób zapobiegają rozwojowi demencji i zwyrodnienia plamki żółtej
  • zalecane kobietom w ciąży
  • zapobiegają chorobom serca, nadciśnieniu, miażdżycy
  • polecane przy cukrzycy
  • pobudzają perystaltykę jelit
  • ze względu na zawartość białka zalecane są wegetarianom, kulturystom i sportowcom
  • wzmacniają kości i zęby 
Ciężko się zdecydować, które orzechy są dla mnie najsmaczniejsze. Migdały, nerkowce, włoskie, brazylijskie czy arachidowe (choć tak na prawdę orzechy ziemne, arachidy to rośliny strączkowe). Ciężki wybór - uwielbiam je wszystkie. Choć muszę przyznać, że najczęściej w mojej kuchennej szafce znaleźć można właśnie migdały! Pamiętajcie, aby spożywać je w postaci surowej, uprażone i pieczone tracą większość swoich właściwości.


Właściwości migdałów:
  • bogate w witaminę E spowalniają proces starzenia i przesuszania skóry, wygładzają zmarszczki i chronią komórki przed stres antyoksydacyjnym
  • źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych
  • zawierają dużo dobroczynnego błonnika, który stabilizuje poziom glukozy we krwi, zapobiegając cukrzycy i nadwadze
  • obfitują w magnez, fosfor, potas, wapń, cynk
  • pozytywnie wpływają na układ krwionośny, regulują prace serca
  • obniżają poziom ciśnienia 
  • wzmacniają kości i zęby 
  • wspomagają proces przemiany materii
  • dbają o zdrowy wygląd skóry, paznokci i włosów
  • źródło witamin z grupy B, niezbędnych dla prawidłowego wzroku 
  • wspomagają odporność 
  • wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu rozrodczego 
  • polecane przy wysokim poziomie cholesterolu, trójglicerydów 
Aktualnie to mój najczęściej używany tłuszcz w kuchni. Bardzo lubię dodawać go do wypieków i słodkich dań. Idealnie sprawdza się u mnie w potrawach wytrawnych, z tego względu, że jestem ogromną fanką kokosowego smaku i nie przeszkadza mi on całkowicie podawany w formie właśnie wytrawnej. Używam go także do smażenia, podsmażania, duszenia. 


Właściwości oleju kokosowego:
  • w 90% składa się z tłuszczów nasyconych o średniej długości łańcucha, które przekształcane są przez organizm bezpośrednio w energię a nie odkładane w postaci zapasów tłuszczu lub złogów
  • źródło kwasu laurynowego, który wspomaga układ immunologiczny, ma działanie antybakteryjne i antywirusowe 
  • zawiera witaminy: A, B i C oraz minerały takie jak: potas, fosfor i wapń. 
  • doskonale nadaje się do smarowania pieczywa, gotowania czy pieczenia ciast
  • można na nim smażyć potrawy, które nabiorą wspaniałego smaku i egzotycznego aromatu
  • ma także wielorakie zastosowanie w kosmetyce 
Kiedyś już próbowałam morwy suszonej. Jest bardzo smaczna. Słodka, ciągnąca, w smaku przypinająca lekko karmel. Stanowi ciekawe urozmaicenie powszechnie dostępnych suszonych owoców. Świetnie nadaje się jako dodatek do słodkich potraw, wypieków czy koktajli. 


Właściwości morwy białej:
  • obniża stężenie cholesterolu i trójglicerydów we krwi
  • zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy
  • polecana w profilaktyce cukrzycy 
  • wykazuje działanie przeciwzapalne, antyoksydacyjne 
  • bogata w błonnik usprawniają proces przemiany materii i poprawiają funkcjonowanie jelit
  • hamuje rozkład węglowodanów, co sprzyja odchudzaniu 
Zainteresowana owym słodzikiem postanowiłam go wypróbować. Okazuje się, że ma wiele zdrowotnych właściwości, a smakiem przypomina bardziej rozpowszechniony ksylitol. Sprzedawany pod taką samą postacią jak cukier. Ma delikatnie słodki smak oraz lekko chłodzący/orzeźwiający posmak w ustach. Nie zmienia smaku potraw, a jedynie je osładza.


Właściwości erytrolu:
  • posiada zerowy indeks glikemiczny, czyli nie wpływa nie podnoszenie poziomu glukozy we krwi
  • nie powoduje próchnicy zębów
  • naturalnie występuje w owocach, produktach fermentowanych i grzybach, natomiast powstaje w wyniku fermentacji produktu hydrolizy enzymatycznej skrobi (z pszenicy i kukurydzy)
  • stanowi 70% słodkości cukru 
  • został przyjęty jako bezpieczny do stosowana w żywności 
  • rzadko wywołuje biegunki i wzdęcia - trzeba zjeść go powyżej 50 g i to na pusty żołądek 
  • 90% erytrolu zostaje wydalone z organizmu w postaci niezmienionej 
  • polecany w profilaktyce otyłości, nadwagi 
O daktylach pisać dużo nie trzeba. Większość osób dbających o zdrowe odżywianie ma je w swojej kuchni lub po prostu już miało z nimi styczność. Są bardzo słodkie, z powodzeniem zastępują sklepowe słodycze, a ich konsystencja sprawia, że mogą być wykorzystywane do wielu przepisów. Lubię je jako samodzielną przekąskę, ale także chętnie używam do słodkich wypieków i deserów. 


Właściwości daktyli:
  • bardzo dobre źródło szybko wchłaniających się cukrów 
  • idealna przekąska dla osób uprawiających intensywnie sport
  • mają wysoki indeks glikemiczny, dlatego nie poleca się je osobom z zaburzonym poziomem glukozy we krwi
  • bogate w potas, witaminy z grupy B 
  • źródło błonnika, a więc zapobiegają zaparciom i usprawniają pracę jelit
  • wykazują działanie przeciwzapalne 
  • obniżają poziom cholesteroli 
  • wykazano, że jedzone w rozsądnych ilościach (ok. 100 g/dobę) nie podnoszą poziomu cukru we krwi
Używacie powyższych produktów w Waszych kuchniach? Co najczęściej wykorzystujecie w codziennych przepisach? :) 

8 komentarzy:

  1. Powiemy tak, wszystkie, dosłownie wszystkie produkty zostałyby szybko wykorzystane w naszej kuchni :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam nigdy nic z tej firmy, ale wszystkie produkty (poza erytrolem którego nigdy nie używałam) są stale obecne w mich szafkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Same pyszne produkty :-) życzę wspaniałych Świąt Wielkanocnych spędzonych w rodzinnej i radosnej atmosferze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, również życzę radosnych Świąt :)

      Usuń
  4. Porwałabym te daktyle! Wyglądają na cudownie mięsiste :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie te produkty, z wyjątkiem erytrytolu, są na co dzień w mojej kuchni.
    A dodatkowo w ilości hurtowej quinoa, którą ostatnio bardzo polubiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie quinoa również w sporych ilościach ;) Pyszna i zdrowa ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...