sobota, 16 kwietnia 2016

Zdrowa żywność z Kuchni Świata :)

Kuchnie Świata to miejsce, w którym znaleźć można surowce oraz produkty spożywcze pochodzące dosłownie z całego świata! Firma jest liderem na polskim rynku owoców morza, ryb, składników do sushi, a także innych różnorodnych, niekiedy zaskakujących towarów charakterystycznych dla danej kuchni narodowej. Z zakupionymi tutaj artykułami bez problemu przyrządzisz potrawy kuchni tajskiej, japońskiej czy meksykańskiej. Firma zwraca dużą uwagę na potrzeby klientów, dzięki czemu oferta sklepu cały czas się poszerza o nowe i coraz to ciekawsze produkty. 


Oferta sklepu jest ogromna i bardzo różnorodna. Jednak bez żadnych problemów znajdziesz artykuł, który szukasz, dzięki pomocnym i prostym katalogom produktów. Możesz przejść do kategorii kuchni, np. Azja, Indie, Ameryka i Wielka Brytania bądź bardziej szczegółowego spisu, w którym widnieją takie propozycje jak np. cukry, syropy, glony, herbaty, mąki, mleko kokosowe, pieczywo, słodycze, produkty bezglutenowe oraz zdrowa żywność.

Miałam do podjęcia dość ciężką decyzję, jeżeli chodzi o wybór produktów. Jest ich na prawdę bardzo dużo i są one niezwykle interesujące, ciekawe, zaskakujące, w większości pierwszy raz przeze mnie widziane. Moją uwagę najbardziej skupiały towary z kategorii "zdrowa żywność" oraz "mleko kokosowe", także poprzez to troszkę zawęziłam obszar swoich poszukiwań. Nie oznacza to jednak, że nie omieszkałam przejrzeć całej oferty, bo i z pozostałych grup produktów także coś wybrałam. Podsumowując, szukałam artykułów jak najmniej przetworzonych, bez dodatków cukru (dlatego nie ma żadnych zagranicznych słodyczy), ciekawych, dających wiele możliwości w kuchni. Jeżeli jesteście zainteresowani to serdecznie zapraszam poniżej, gdzie pokaże co wybrałam i napiszę co nie co o każdym artykule. 


Mleko roślinne właśnie tej firmy chciałam spróbować już od dawna. Niestety rzadko spotykałam je w sklepach, a jak już się na nie natknęłam to ceny były bardzo wygórowane. Napój ten, dostępny w Kuchni Świata kosztuje niecałe 10 zł. W składzie znajdziemy 8,4% mleka kokosowego, także myślę, że nie jest najgorzej. Nie zawiera dodatku białego cukru, a sok z koncentratu winogronowego. Napój KOKO dodatkowo został wzbogacony w witaminy D2, B12 oraz wapń, co daje 37,5% pokrycie dziennego zapotrzebowania na te składniki wypijając objętość 250 ml. Mogą go spożywać wegetarianie, weganie, osoby chorujące na celiakię czy uczulone na orzechy. Ma wszechstronne zastosowanie w kuchni, można go używać do koktajli, zup, deserów, wypieków, dań wytrawnych itp. 
Wartości odżywcze (100 ml):
  • energia: 27 kcal 
  • białko: 0,2 g
  • tłuszcz: 2 g
  • węglowodany: 1,9 g



Kolejny produkt na mojej liście "produktów do spróbowania". Czytałam wiele pozytywnych opinii na jego temat, także zdecydowała się wybrać właśnie to. A było w czym przebierać, tylko spójrzcie TUTAJ. W składzie tego mleczka znajdziemy tylko dwa składniki: 85% ekstraktu kokosowego oraz wodę. Ma przyjemny, delikatny, słodkawy smak przelatany aromatem śmietanki i kokosa. Mleczko kokosowe można używać do wielu potraw, zarówno słodkich jak i wytrawnych. 
Wartości odżywcze (100 ml):
  • energia: 189 kcal 
  • białko: 1,1 g
  • tłuszcz: 19 g
  • węglowodany: 2,2 g



Próbowałam już wiele olejów, ale nigdy nie miałam styczności z olejem z migdałów. Ciekawość skusiła mnie właśnie na ten wybór. Olejek migdałowy ma wszelakie zastosowanie w kosmetyce, jednak z powodzeniem może być używany także w kuchni. I właśnie to drugie zastosowanie ja wykorzystam. Bogaty jest w kwasy oleinowy oraz linolowy - dobroczynnie wypływające na stan skóry. 



Bardzo aromatyczna woda różna zawierająca jedynie 100% wody różanej :D Świetnie sprawdza się w kuchni jako dodatek zapachowy i smakowy do potraw. Najczęściej używana do potraw słodkich. Wystarczy odrobina, aby nadać daniom niezwykłego aromatu i zaskakującego smaku. 



Dziki ryż charakteryzuje się ciemno brązowym, wręcz czarnym odcieniem ziaren. Ziarna są znacząco dłuższe od tradycyjnego ryżu białego. Dziki ryż, inaczej wodny lub kanadyjski rośnie w płytkich wodach małych jezior i wolno płynących strumieni. Odznacza się wysoką zawartością białka, aminokwasów, lizyny i błonnika, niską zawartość tłuszczu. Jest produktem bezglutenowym i ekologicznym, będącym źródłem niektórych witamin i minerałów. Od standardowych rodzajów ryżów odróżnia się dłuższym czasem gotowania (45-50 minut) i większą potrzebą zużycia wody (na 1 szklankę ryżu do 4 szklanek wody).

Wartości odżywcze (100 g):
  • energia: 371 kcal 
  • białko: 12,9 g
  • tłuszcz: 0,9 g
  • węglowodany: 77,7 g


Kakao marki VanHouten (działającej od 1828r.!) odznacza się najwyższą jakością i pełnym smakiem prawdziwych, wyselekcjonowanych nasion kakaowca. Jest bardzo intensywne, dzięki czemu wystarczy niewielka ilość, aby nadać napojom i potrawom czekoladowego smaku i aromatu. Doskonale sprawdza się w gorących czekoladach, polewach, domowych czekoladach, wypiekach i innych kakaowych deserach. Pokochałam to kakao za wyśmienity smak, całkowicie różniący się od proszków kakaowych dostępnych hurtowo na sklepowych półkach oraz za przepiękne i urocze opakowanie - ślicznie zdobiona puszka cieszy wzrok, jest praktyczna i poręczna oraz pięknie się prezentuje. 



W swoich przepisach bardzo często jak nie zawsze używam przypraw na bazie papryki - czy to papryka słodka, ostra czy pieprz cayenne. Paprykę wędzoną od dawna bardzo chciałam spróbować i zawsze wyszukiwałam ją wśród innych przypraw w sklepie, ale bez skutku. Cieszę się, ze teraz mam możliwość jej przetestowania. Wybrałam półsłodką, jest dostępna jeszcze słodka i ostra. Pochodzi z Hiszpanii i od lat tradycyjnie suszona jest w naturalnym dymie z drewna dębu liberyjskiego, któremu zawdzięcza smak i aromat. Bogata jest w witaminę C, B, beta karoten oraz olejki eteryczne. Wykazuje właściwości przeciwzapalne i przeciwbakteryjne oraz oczyszczające. Stanowi tajemniczy składnik wielu hiszpańskich kucharzy. Należy pamiętać, że papryka ta swój smak uwalnia pod wpływem ciepła, dlatego należy dodawać ją do potraw jeszcze się gotujących. Zapakowana jest w bardzo oryginalną i uroczą puszeczkę.  

  • Więcej informacjo o danych produktach znajdziecie na stronie Kuchnie Świata
  • Systematycznie będą ukazywać się przepisy z wykorzystaniem powyższych produktów. 
  • Coś Was zaciekawiło? Czegoś nie próbowaliście z powyższych produktów? A może znaleźliście jakąś ciekawą pozycję na stronie sklepu? 

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam to mleko kokosowe, a kakao chętnie bym spróbowała :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. A własnie ostatnio w Kuchniach Świata oglądałyśmy ten dziki ryż, bob bardzo go lubimy ale po raz pierwszy widziałyśmy taką długą odmianę :D My do tego sklepu jeździmy głównie po Zottery :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o paprykę to doskonale przeczyszcza drogi oddechowe w momencie, kiedy chorujemy mamy katar, czy kaszlemy. Można spróbować, bo to mój wypróbowany sposób, aby sobie ulżyć w cierpieniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam odwiedzać sklep Kuchnie Świata, bo zawsze znajdę tam coś genialnego! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Same skarby ! Uwielbiam taie zakupy :D Niestety, cięzko mi się wtedy powstrzymać. Ciuchowe zakupy nigdy nie są u mnie bez pochamowania, natomiast jeśli chodzi o jedzenie, zwłaszcza produkty nietypowe, mam problem z powstrzymaniem się... ;} Taka wędzona papryka, czy dziki ryż, aż kwiknęłam ze szczęścia, jak to u ciebie zobaczyłam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...