wtorek, 17 maja 2016

Curry z mleczkiem kokosowym i pomidorami :)

Moje pierwsze curry z TEGO przepisu tak bardzo mi zasmakowało, że postanowiłam przygotować je ponownie, jednak w nieco innej wersji. Dodałam puszkę pomidorów i tym razem wybrałam ryż biały, a dokładnie paraboliczny. Ponownie miałam się czym zachwycać, bo danie wyszło przepyszne! Coś czuję, że teraz zamiast mlek kokosowych używać do dań słodkich, jak to robiłam dotychczas przerzucę się na wytrawne :D A Wy, bardziej lubicie mleczko kokosowe w wersji na słodko czy słono? :P 

Składniki (2 porcje):
  • 100 g ryżu parabolicznego 
  • 1 pierś z kurczaka 
  • 1 średnia cebula
  • 3 ząbki czosnku 
  • 1 łyżka oleju kokosowego 
  • 1 puszka pomidorów (u mnie koktajlowe)
  • 150 ml mleczka kokosowego
  • 3 czubate łyżeczki curry
  • 1 łyżeczka kurkumy 
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki 
  • 1/3 łyżeczki pieprzu cayenne
  • 1 łyżeczka soli himalajskiej 
Przygotowanie:
  1. Ryż paraboliczny ugotuj wg instrukcji podanej na opakowaniu. 
  2. Rozgrzej olej koksowy na patelni i delikatnie podsmaż posiekaną cebulę z czosnkiem. 
  3. Następnie wrzuć pokrojonego w kostkę kurczaka oraz przyprawy. Podsmaż 1 minutę. 
  4. Całość zalej zmiksowanymi pomidorami oraz mleczkiem kokosowym. 
  5. Smaż na pełnej mocy, aby odparować nadmiar wody i naturalnie zagęścić potrawę. 
  6. Gotową potrawę podawaj z ugotowanym ryżem. 

2 komentarze:

  1. Ja bym dodała jeszcze troszkę warzywek, ale przepis zanotowany do wypróbowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie częściej używamy mleczko kokosowe do słodkich mas ale do dań wytrawnych też lubimy dodawać np. do pomidorowej :) Taki obiad też musimy sobie zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...