czwartek, 30 czerwca 2016

Leczo - dietetyczne, smaczne, proste :)

Uwielbiam ten czas, kiedy mamy do dyspozycji mnóstwo pysznych, świeżych i różnorodnych warzyw. Dawno nie robiłam takiego klasycznego leczo, więc czym prędzej zabrałam się do pracy. 
Pokroiłam popularne obecnie warzywa, dodałam przyprawy, koncentrat pomidorowy i w efekcie końcowym wyszło coś pysznego! Mięciutkie warzywka w lekko gęstym, naturalnym sosie. Coś przepysznego. Robiłam takie już kilka razy i jeszcze mi się nie znudziło :)


środa, 29 czerwca 2016

Ekologiczne produkty żywnościowe - współpraca z Victualia :)

Vicutalia to firma zajmująca się dystrybucją oraz sprzedażą produktów żywnościowych certyfikowanych jako BIO (ekologiczne) oraz DEMETER. Demeter to również żywność ekologiczna pochodząca z upraw biologiczno-dynamicznych, wyprodukowana według najsurowszych kryteriów i standardów produkcyjnych. 


poniedziałek, 27 czerwca 2016

Warzyw kubek - dietetyczny i zdrowy posiłek na szybko :)

Warzyw Kubek jest pewnego rodzaju koktajlem warzywnym, stworzonym wyłącznie z produktów roślinnych, pozbawiony chemii, konserwantów i innych wszelkich sztucznych dodatków


sobota, 25 czerwca 2016

RECENZJA - Zadbaj o równowagę mikroflory jelitowej :)

Czy Wy również zauważyliście, że w ostatnim czasie coraz częściej mówi i pisze się o mikroflorze jelitowej? Ja osobiście bardzo się z tego powodu cieszę. Temat ten jak najbardziej mnie interesuje i z kolejnym książkami moja wiedza coraz bardziej się pogłębia.


piątek, 24 czerwca 2016

Bezglutenowe placuszki owsiano-kasztanowe z truskawkami :)

Sezon truskawkowy w pełni, a więc trzeba korzystać. Cieszę się, że mogę zrywać te czerwone owocki już na swoim ogródku. Placuszki powstały z mąki owsianej i kasztanowej, dzięki czemu są bezglutenowe. W środku oprócz jajka, mleka i innych dodatków znajdziesz także kawałki truskawek! O owocach tych nie zapomniałam także po usmażeniu placków i dodałam je w znaczącej ilości - trzeba korzystać póki jeszcze są :) 


czwartek, 23 czerwca 2016

Borówkowy koktajl białkowy :)

Tak przygotowany koktajl zaserwowałam sobie na śniadaniowy posiłek. Jest odżywczy i syci na dobrych kilka godzin. Po wypiciu połowy słoika już byłam najedzona, także coś w tym jest.
W smaku jest dość wyczuwalna wanilia oraz borówki. Koktajl należy spożyć zaraz po przygotowaniu, ponieważ dodatek nasion lnu i chia spowoduje z czasem zagęszczenie konsystencji na bardzo gęstą. 


środa, 22 czerwca 2016

wtorek, 21 czerwca 2016

Waniliowy krem gryczany - raw, wege :)

Mój pierwszy krem gryczany (TUTAJ) wyszedł tak smaczny, że postanowiłam nieco go zmodyfikować, aby był jeszcze bardziej odżywczy. A to wszystko za sprawą najnowszego białka roślinnego od Sunwarrior Polska. Krem wyszedł jeszcze bardziej gęstszy, kremowy, puszysty, o przepięknym waniliowym aromacie i cudownym smaku. Wierzch posypałam nasionkami chia oraz dodałam orzechy nerkowca i rodzynki - pycha :)


niedziela, 19 czerwca 2016

Mrożenie mleczka kokosowego i zielony koktajl :)

Jakiś czas temu w ramach współpracy ze sklepem Kuchnie Świata (TUTAJ pierwszy post) otrzymałam litr świetnej jakości mleczka kokosowego. Od razu wiedziałam, że nie wykorzystam go jednego dnia lub w ciągu kilku dni, a po otwarciu bałam się przechowywać go dłużej niż zalecano na opakowaniu, ponieważ chciałam uniknąć jego popsucia się. Wykorzystałam więc w przepisach tyle ile mogłam, a pozostałą ilość postanowiłam zamrozić. Użyłam w tym celu foremek na kostki lodu. Rozlałam mleczko i wsadziłam do zamrażarki. Dość długi zamarzało, także nie ma opcji aby było gotowe w przeciągu kilku godzin. Po kilku dniach, już zamarznięte użyłam do przygotowania koktajlu. Sprawdziło się świetnie! Nadal smakowało tak samo, a poza tym schłodziło nieco moje zielone smoothie. Takie mrożone, kokosowe kostki można wykorzystać do wielu przepisów, a jeżeli potrzebujesz mleczka w postaci płynnej po prostu odmroź sobie wcześniej odpowiednią ilość. Mrożenie sprawiło, że moje mleczko nie zepsuło się i zawsze mam je pod ręką, kiedy akurat jest mi potrzebne. Jeżeli tak jak ja, nie wiecie co zrobić z mleczkiem kokosowym, które Wam zostało, a nie chcecie na siłę wpychać je do jakiegoś dania to po prostu je zamroźcie :) 


sobota, 18 czerwca 2016

Owsianka sezamowa :)

Tyle zjedzonych przeze mnie owsianek, a nigdy typowej sezamowej. Musiałam to czym prędzej zmienić, tym bardziej, że jestem w posiadaniu przepysznej, ekologicznej pasty sezamowej od Primavika. Owsiankę przygotowałam na mleku roślinnym, więc dodatkowo jest to posiłek w 100% wegański, a używając płatków owsianych bezglutenowych możesz pozbyć się także glutenu. 
Owsianka wyszła gęsta i kremowa z wyraźnym smakiem tahini, który dodatkowo wzbogaciłam posypując ją jeszcze ziarnami sezamu. Dodatki w postaci banana i truskawek urozmaiciły tą smakowitą miseczkę i nadały jej słodyczy. 


piątek, 17 czerwca 2016

Żywność ekologiczna - co to takiego? :)

Żywnością ekologiczną (inaczej "eko", "bio", organiczna) możemy nazwać żywność wyprodukowaną metodami rolnictwa ekologicznego, w którym stosuje się ścisłe zasady jej hodowli i przetwórstwa.


czwartek, 16 czerwca 2016

Makaron bezglutenowy z warzywami w sosie pomidorowym :)

Różnorodność bezglutenowych makaronów Incola wypełniających moją szafkę inspiruje do tworzenia nowych propozycji np. obiadowych. Poniżej prosty sposób na makron z mnóstwem warzyw i dodatkiem lekkiego sosu pomidorowego. Prosto, smacznie i zdrowo.


środa, 15 czerwca 2016

Shot czekoladowy - wegański :)

Tak przygotowane smoothie nazwałam shot'em, dlatego że podałam je w malutkich słoiczkach oraz dlatego, że są skoncentrowaną dawką energii i witamin w małej objętości. Shot czekoladowy, jak sama nazwa wskazuje jest czekoladowy, ale tak bardzo bardzo czekoladowy :) Mocno słodki, ale nie przesłodzony. Gęsty i kremowy. Smakuje obłędnie przepysznie! Wzbogacony czekoladowym białkiem roślinnym od SunwarriorPolska


wtorek, 14 czerwca 2016

Zdrowe przekąski w zdrowym odżywianiu :)

Dziś przedstawiam Wam swoje opinie na temat zdrowych przekąsek, które z powodzeniem można wprowadzić do sposobu odżywiania jakim jest alfa. Spróbowałam mnóstwo pysznych gotowych propozycji przekąskowych, zarówno słodkich jak i słonych i swoje zdania wyraziłam poniżej. Mam nadzieję, że pomogą one w wyborze odpowiednich dla Was i zdecydujecie się na zakup któregoś z poniższych produktu. Wszystkie przekąski znajdziecie w alfa-koszyku.

Praliny daktylowe 

To połączenie daktyli i płatków kokosowych w kształt prostokątnych "czekoladek". Produkt jest ekologiczny, bezglutenowy i wegański. Prosty skład, małe i urocze opakowanie oraz śliczne pralinki w środku od razu zwróciły moją uwagę. Smak pralinek to jak połączenie daktyli i wiórek kokosowych. Bardzo mięciutka struktura, która wręcz rozpuszcza w się ustach. Przyjemnie słodziutkie. Daktyle w formie pralinek zostały obsypane płatkami kokosowymi, których w środku już nie znajdziemy. Jednak kawałeczków kokosa jest na tyle, że dość wyraźnie można je poczuć.  Pralinki są świetną alternatywną dla niezdrowych słodyczy, a ponad to mogą stanowić ciekawy podarunek dla drugiej osoby.


Bardzo zaciekawiło mnie samo opakowanie tego artykułu. Figi zostały starannie zawinięte w przezroczystą folię, z której kolejno powietrze zostało odessane, a całość przełożono do papierowego kartonika. Od razu można uznać taki produkt za godny swej ceny oraz odznaczający się wysoką jakością. Po przecięciu folii uniósł się bardzo intensywny figowy aromat, nie do porównania z produktem pakowanym w zwyczajne paczki. Figi są mięciutkie, w ogóle nie przesuszone czy twarde. Pod delikatną skórką skrywa się niezwykle kremowa masa z mnóstwem ziarenek. Są bardzo słodkie, dlatego szybko zaspokajają ochotę na słodkie. Figi posiadają certyfikat Bio. Po otwarciu należy je przechowywać w lodówce. 



Pokochałam te batoniki od pierwszego listka. Tak, dokładnie od pierwszego listka, bo przekąska ta występuję właśnie w postaci takich cieniutkich, "papierowych" listków owocowych! Dla mnie efekt genialny! Jeden batonik Buri Beri liczy zaledwie 10 g, więc jest malutki i leciutki, ale to nie przeszkadza mu w zaspokojeniu apetytu na słodkie smaki :) Buri Beri wykonane są wyłącznie z owoców, gdzie głównym składnikiem są jabłka a dodatkowym wybrany owoc, który tworzy wariant smakowy - czarna porzeczka, jabłko, malina, truskawka, wiśnia. Poniżej możecie zobaczyć smak malinowy, w którym uwidoczniły się jeszcze malutkie pesteczki owoców! Listki są smaczne, słodkie, niekiedy lekko kwaskowate, pachną owocowo, a po chwili gryzienia jakby się rozpuszczały w ustach. Buri Beri to ciekawa i smaczna przekąska, która myślę, że zainteresuje i zachwyci każdego. 



Chipsy z jarmużu o smaku "pikantne z pomidorami". Bardzo lubię jarmuż i cenię go sobie za mnóstwo dobroczynnych składników odżywczych. Także pokusiłam się kiedyś za przygotowanie domowych chipsów z tej rośliny i byłam nimi zachwycona. Z wielkim zainteresowaniem podeszłam do testowania powyższych, gotowych już chipsów z jarmużu. Po otwarciu paczuszki wydobył się intensywny pomidorowy zapach. Kawałki liści są dobrej wielkości, więc nie otrzymałam produktu w postaci okruszków :D Same chipsy są bardzo chrupiące, pikantne i maślane, za sprawą orzechów nerkowców, które można znaleźć w składzie. Zdecydowanie nie są przesolone, a jedynie muśnięte tym smakiem. A jak w ogóle prezentuje się skład: jarmuż (54%), orzechy nerkowca (27%), pomidor (11%), cebula (5%), sól himalajska, papryka chilli, słodka papryka. Podsumowując - skład perfekcyjny. Chipsy ponad to są ekologiczne, bezglutenowe i surowe "raw". Produkt przepyszny, świetny na ciekawą i zdrową przekąskę. Paczuszka (30 g) dostarcza niecałe 150 kcal. Na pewno je kupię, kiedy wpadną mi w oko :) I koniecznie muszę wypróbować inne wersje smakowe :)


A na która przekąskę Wy byście się skusili? :)

poniedziałek, 13 czerwca 2016

Wege makaron z sosem z czerwonej soczewicy :)

Te danie było po prostu prze prze pyszne! A zarazem łatwe i szybkie w przygotowaniu. Co my tutaj mamy. Makaron pełnoziarnisty z dodatkiem spiruliny, dzięki czemu zyskuje ten fantastyczny, zielony kolor oraz gęsty sos z czerwonej soczewicy. Sos składa się jedynie z podstawowych warzyw, jak cebula i czosnek, niewielkiej ilości koncentratu oraz ryżowej śmietanki. Jego konsystencję zagęściłam bezglutenową mąką z soczewicy, która w tym zadaniu sprawdziła się genialnie! Świetnie zagęściła danie i nadała dodatkowego smaku. Jak widać na zdjęciu makaron jest w postaci kuli, a to za sprawą tego, że zaraz po ugotowaniu przelałam go przez małe sitko i tak został chwilę i zastygł, więc pomyślałam, że w takiej formie go podam :) 


niedziela, 12 czerwca 2016

Proste placuszki owsiane :)

Banalnie proste placuszki zrobione wyłącznie z jednego rodzaju mąki, a mianowicie mąki owsianej. Szybkie w przygotowaniu i łatwe w smażeniu. Migiem wypełnisz swój śniadaniowy talerz takimi pysznymi i zdrowymi placuszkami. Są sycące, mięciutkie i puszyste. Możesz je robić każdego dnia zmieniając jedynie dodatki, dzięki czemu szybko Ci się nie znudzą :) 


sobota, 11 czerwca 2016

Białkowe kuleczki mocy :)

Takie prościutkie, a jakie pyszne. Potrzebujesz tylko 4 składników, aby przygotować te małe pyszności. Bogate są we wszystkie składniki pokarmowe - tłuszcze z masła orzechowego, węglowodany z daktyli oraz białko z roślinnego białka waniliowego od SunwarriorPolska. Te kuleczki smakują cudownie i są bardzo zdrowe, idealne "na raz", w podróż, do torebki. 


piątek, 10 czerwca 2016

Owsiane placki z czereśniami - bezglutenowe :)

Ostatnio ciągle "plackuje" :) Moje śniadania to przeważnie przeróżne placuszki, z różnych mąk i dodatków. Można napisać, że z codziennej owsianki przerzuciłam się na placki
Poniższe są wykonane z mąki owsianej, certyfikowanej jako bezglutenowa, słodzone erytrolem, a główny dodatek stanowią czereśnie. Jeszcze nie tegoroczne, a zeszłoroczne, mrożone. Ale i tak były pyszne. Placuchy wychodzą bardzo mięciutkie, delikatne i przyjemnie słodkie. Bardzo szybkie w przygotowaniu, sycące i zdrowe.


czwartek, 9 czerwca 2016

Kasza gryczana z zielonymi warzywami :)

Prosto, smacznie i zdrowo. Kasza gryczana to chyba mój najczęstszy dodatek węglowodanowy do obiadu. Uwielbiam jej smak i nie rozumiem osób, które tego charakterystycznego smaku nie tolerują. Do poniższego przepisu użyłam kaszy gryczanej niepalonej, którą podałam z zielonym warzywami, w tym szpinakiem z mojego ogródka, dlatego widoczne są dłuższe łodygi - u mnie nic się nie zmarnuje i nawet młode łodyżki zostaną wykorzystane. 


wtorek, 7 czerwca 2016

Czekoladowy pudding chia :)

Pamiętacie jak w poprzednim roku nawiązałam współpracę z SunwarriorPolska? Dla przypomnienia pierwszy post znajdziecie TUTAJ. Kontynuując ową współpracę otrzymałam nowe białko roślinne, które bije rekordy popularności W Stanach! Mowa o białku Classic Plus, które łączy w sobie roślinną mieszankę białkową z upraw ekologicznych: ryż brązowy, groch, quinoa, nasiona chia, amarantus. Występuje w trzech smakach: naturalne, waniliowe, czekoladowe. Jestem nim totalnie zachwycona! Jest przepyszne! Zarówno wanilia jak i czekolada, które otrzymałam! Mają taki delikatny smak, z wyczuwalnym akcentem dodanego składnika smakowego. Mam wrażenie, że szybciej rozpuszczają się w płynie od swoich poprzedników. Świetnie sprawdzają się w przepisach, ale także pite z wodą, a najlepiej to już z mlekiem roślinnym :) Białko Classic Plus nie dość, że smakuje genialnie to i jest mega zdrowe! W 100% wegańskie, bezglutenowe, bezlaktozowe, surowe, bezcukrowe, pozbawione sztucznych słodzików, a z dodatkiem stewi
Poniżej przedstawiam propozycję wykorzystania takiego białka, które tak jak pisałam wcześniej - nadaje się nie tylko do picia. Prosty pudding chia, na bazie mleka kokosowego, bez dodatku słodzideł, bo smak słodki nadaje mu białko Classic PLUS. Wychodzi pyszny! A dodatkowo zimny schłodzi ciało w upalne dni :) 


niedziela, 5 czerwca 2016

Strączkowe kulki z zielonymi warzywami - bezglutenowo, wegańsko, zdrowo :)

Pamiętacie zasady alfa-odżywiania, o których pisałam TUTAJ? Jeżeli nie to koniecznie wróćcie do tego wpisu, bo wiedzy o tym sposobie żywienia nigdy nie za mało :)
Alfa-odżywianie jak najbardziej poleca spożywanie nasion roślin strączkowych, jedynym warunkiem jest ich wcześniejsze skiełkowanie, a potem możecie zrobić z nimi co tylko chcecie - ugotować, usmażyć, upiec. Ale zapamiętajcie, że muszą być to nasiona skiełkowane! Kiełkowanie strączków sprawia, że są one o wiele cenniejsze pod względem wartości odżywczych i o wiele łatwiej strawne dla naszego żołądka. Także, jeżeli strączki powodują u Ciebie nieprzyjemne dolegliwości ze strony układu pokarmowego, pamiętaj o ich wcześniejszym skiełkowania. Im dłużej nasiona się moczą, dłużej kiełkują tym są bardziej lekkostrawne. 
Mogłoby się wydawać, że poniższe danie jet trudne i skomplikowane - nic bardziej mylnego. Jest proste w przygotowaniu, ale jednak czasochłonne. Jednak jak wszystko zaplanujesz sobie z wyprzedzeniem to zrobisz to sprawnie i łatwo. 
Strączkowe kulki powstały z wcześniej skiełkowanych i ugotowanych nasion roślin strączkowych - ciecierzycy, fasolki mung, soczewicy. Następnie je zmiksowałam z przyprawami i olejem na w miarę gładkie puree i wyłożyłam na talerz za pomocą gałkownicy do lodów.
Nie obyło się bez warzyw. Tym razem postawiłam na warzywa zielone - cukinię, brokuł oraz fasolkę szparagową. Nie zabrakło cebulki i czosnku oraz aromatycznych przypraw. Całość przeszła moje oczekiwania! Wyszło efektownie, ale także bardzo smacznie i mega zdrowo! Kulki strączkowe są pyszne, a te z fasolki mung smakują jak tłuczone ziemniaczki z cebulką i tłuszczem, jakie pamiętam z dzieciństwa! Danie jest pozbawione glutenu, wegańskie, bardzo odżywcze i oparte na zasadach alfa-odżywiania. Mam nadzieję, że przepis Wam się spodoba i sami spróbujecie przygotować podobne danie w swoich domach.


piątek, 3 czerwca 2016

Bezglutenowe ciasto kokosowo-cytrynowe :)

To ciasto w ogóle nie miało być ciastem, a muffinkami. Babeczkami o smaku kokosowym, ale w trakcie pomyślałam jeszcze o cytrynie. W końcu wyszło coś takiego. Cienkie, kruche, łatwo łamiące się, z wyczuwalnym smakiem zarówno kokosa i cytryny ciasto. Przez niektórych okrzyknięte sernikiem :)


czwartek, 2 czerwca 2016

Pełnoziarniste placuszki ryżowe bezglutenowe :)

Placuszki bezglutenowe są wykonane w 100% z mąki ryżowej, pełnoziarnistej. Są proste i szybkie w przygotowaniu oraz nie sprawiają trudności podczas smażenia. Są delikatne i puszyste, nieco suche, dlatego polecam je zjeść np. z jogurtem, domową konfiturą czy mnóstwem owoców :) 


środa, 1 czerwca 2016

Gęsta, młoda kapustka - wegańska, dietetyczna :)

Teraz jest ten czas, kiedy powoli zaczynamy zajadać się pierwszymi, świeżymi, tegorocznymi warzywami. Na jedno z głównych miejsc zasługuje młoda kapusta, którą można wykorzystać na wiele sposobów, ale ten poniżej jest moim najulubieńszym. Poszatkowane zielone liście kapusty z mnóstwem koperku (o którym tutaj zapomniałam, ale śmiało go dodawajcie), pietruszki, szczypiorku i innej zieleniny. Całość zagęściłam mąka z groszku żółtego, dzięki czemu kapusta stała się kremowa i nabrała apetycznej konsystencji. 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...