wtorek, 26 lipca 2016

Mrożona kawa kokosowa :)

Miłośnicy kawy i kokosa pokochają ten napój. Niesamowicie orzeźwia, ochładza i do tego przepysznie smakuje! Słodkie kawowo-kokosowe szaleństwo :) Kawa nie jest aż tak intensywnie wyczuwalna, za to kokos już tak, w końcu mamy tu użytą zarówno wodę jak i mleczko kokosowe. Na wierzchu dodatkowo ułożyłam puszysty i kremowy kleks z gęstej części mleczka kokosowego. 


Składniki:
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej 
  • 30 ml wrzątku 
  • 250 ml wody kokosowej (Riri)
  • 3 łyżki gęstego mleczka kokosowego 
  • 2 kostki lodu 
  • opcjonalnie coś do posłodzenia 
Przygotowanie:
  1. Kawę zalej 30 ml wrzątku. Odczekaj aż wystygnie.
  2. Następnie przelej do miksera, dodaj wodę kokosową, kostki lodu, 2 łyżki mleczka kokosowego oraz jakiś słodzik, jeżeli preferujesz napój bardziej słodki. Miksuj chwilę. 
  3. Następnie przez sitko przelej do szklanki. Dlatego przez sitko, ponieważ podczas miksowania powstaje piana, które nie koniecznie wygląda zachęcająco, jeżeli chcesz możesz także jej użyć, wówczas będzie to taka jakby kokosowa pianka. 
  4. Do przecedzonej kawy dodaj 1-2 kostki lodu oraz na wierzchu połóż pozostałą łyżkę gęstego mleczka kokosowego. Możesz oprószyć delikatnie kawą. 

10 komentarzy:

  1. Nie lubię kawy ale moja siostra uwielbia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z kawą nie dla mnie, ale Inka w takiej wersji byłaby wyśmienita!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteśmy miłośniczkami kokosa ale nie kawy, więc zostaniemy przy samym napoju Riri :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne połączenie ! kawę ubóstwiam i teraz w wersji mrożonej chętnie bym ją piła hektolitrami, gdyby nie to, że karmię :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię i kawę i kokosa. I czuję, że nawet tą piankę powstałą podczas miksowania bym polubiła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszota! muszę kupić wodę kokosową :) a na szybko to fajna jest też kokosowa ice coffee z Krugera, taka w saszetkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i fajna, ale z pewnością nie dla mnie :P Większość to cukier, i ta nieszczęsna wanilina :/ Nie polecam.

      Usuń
    2. No, ale takich rzeczy nie pijamy codziennie, więc od czasu do czasu nie zaszkodzi, nie dajmy się zwariować :) A wodę kokosową już nabyłam :)

      Usuń
    3. Pewnie, jak ktoś lubi to niech sobie pije, ja takich produktów nie lubię, zwyczajnie mi nie smakują :P Nic dobrego w nich nie widzę, także jestem zdecydowanie na nie :P
      Jak woda kokosowa już jest to nic nie stoi na przeszkodzie w przygotowaniu zdrowej i naturalnej kawy kokosowej :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...