piątek, 30 września 2016

Orzechowe mleko roślinne :)

Tym razem Sojowiórka od Moja Soja przygotowała mi mleko orzechowe! Początkowo miało być migdałowe, zrobione z migdałów ze skórką. Jednak po chwili pomyślałam, aby zrobić je z migdałów blanszowanych wymieszanych z nerkowcami. Miałam nadzieję, że wyjdzie pyszny, biały napój. I nie zawiodłam się. Mleko tak przygotowane jest przepyszne! Kwintesencja smaku. Naturalnie, bardzo delikatnie słodkie, kremowe, lekkie, intensywnie orzechowe. Pozostałe po przecedzeniu mleka "wiórki" orzechowe miałam wykorzystać do przygotowania orzechowego pasztetu, jednak nie było to możliwe, z tego względu, że zostało ich bardzo niewiele, może 2-3 łyżki, zresztą zobaczycie sami na zdjęciach. Podsumowując, okary z mleka sojowego było znacznie więcej niż tej po orzechach. Część została na sitku, a część opadło na dno butelki. Zauważyłam także, że mleko orzechowe szybciej się psuje. Sojowe trzymałam nawet ponad tydzień, a to zepsuło się już po kilku dniach, około 3-4. Także należy je szybko spożyć. Przygotowane z nim owsianki smakują przepysznie.

środa, 28 września 2016

Bezglutenowe przekąski - muffinki z jagodami i paluszki ziemniaczane :)

Schnitzer to niemiecka marka produkująca i sprzedająca żywność ekologiczną, a także bezglutenową. W ofercie znajdziesz między innymi pieczywa, batoniki, ziarna. Duża gama produktów skierowana jest do osób chorujących nie wszelakie nietolerancje pokarmowe, alergie. Znajdziesz tu żywność bez glutenu, be soi, bez laktozy, bez orzechów, a nawet bez drożdży! Także wybór jest ogromny!

Część produktów marki Schnitzer już przetestowałam, dlatego spieszę z ich recenzją. Testy wyszły pozytywne, przyjemne i smaczne. Nie przedłużając zapraszam zainteresowanych do mojej oceny, która być pozwoli Wam zdecydować czy warto spróbować tychże produktów.


poniedziałek, 26 września 2016

Dżem malinowy - bez cukru, bez żelatyny, wegański :)

Maliny to prawdopodobnie moje najulubieńsze owoce, choć tak na prawdę mogłabym wymienić zdecydowanie więcej. Jednak to one znajdują się w głównej czołówce. Na ogródku mam całkiem pokaźną "plantację" malinowych krzewów, dlatego co roku z niecierpliwością oczekuję pierwszych owoców. Uwielbiam jeść je prosto z krzaczka, dodawać do porannych owsianek, czy zajadać na podwieczorek. W tym roku postanowiłam dłużej cieszyć się ich smakiem i przygotować dżem malinowy, bez dodatku cukru, bez żelatyny, a mimo to słodki i gęsty. Cukier zastąpiłam erytrolem, a popularną substancję zagęszczającą - żelatynę wymieniłam na agar agar. Dżem wychodzi przepyszny! Jest słodko-kwaśny, ma idealną, gęstą konsystencję. Cudowny! Może dorobię jeszcze kilka słoiczków w tym roku, a z pewnością wykorzystam ten przepis na przyszłe lata. 


niedziela, 25 września 2016

Bezglutenowe wegańskie muffinki :)

Bez jajek, bez mleka, bez glutenu, bez cukru, bez tłuszczu (tutaj przyznam się, że zapomniałam, bo miałam dodać trochę oleju kokosowy 😂)! To z czego powstały te babeczki!? Z produktów wegańskich, bezglutenowych, które świetnie zastąpiły powszechnie stosowane składniki. Muffinki pięknie wyrosły, są puszyste i puchate. Czuć kokos, choć nie intensywnie. Nie są przesłodzone, ale nadal słodkie. W niektóre powtykałam jeżyny, tak dla urozmaicenia, ale dobrze sprawdzą się także maliny. Podsumowując, bardzo smaczne, łatwe w przygotowaniu, szybko znikają.


sobota, 24 września 2016

Krem dyniowy z imbirem i mleczkiem kokosowym - przepyszny!

Pewnie się powtórzę, ale muszę napisać to znowu - uwielbiam dynię! Smakuje mi przygotowana na różne sposoby, na słodko i na słono, sama, z dodatkiem innych warzyw czy właśnie w zupie. Dzisiejszy przepis na zupę krem z dyni jest moim ulubionym! Najlepszy krem jak jadłam! Cudowny smak, aromatyczny zapach i ta konsystencja - gęsta i kremowa. Pyszności! Dodatek imbiru i mleczka kokosowego dał niebywały efekt końcowy. Całość jest lekko pikantna, choć możecie pominąć ostrą papryczkę, wówczas wyjdzie wersja łagodna. Bardzo mocno polecam Wam ten przepis - niebo w ustach 😋 A NutriBullet pokazał, że nie tylko koktajle można w nim zmiksować.


piątek, 23 września 2016

Leczo z zielonym groszkiem i mleczkiem kokosowym :)

I proszę bardzo! Tak jak zapowiadałam tak też uczyniłam 😂 Kolejna propozycja na leczo w tym roku! To jakieś szaleństwo, warzywne szaleństwo! Tym razem oprócz najczęściej dodawanych składników pokusiłam się jeszcze na zielony groszek oraz mleczko kokosowe. Efekt ponownie pyszny, bo w końcu, co tu ma wyjść nie dobrego, przecież warzywa są bardzo smaczne. Tym przepisem chyba już zakończę "leczową" serię w tym roku i wrócę ponownie w przyszłe wakacje, gdzie nadmiar świeżych warzyw zainspiruje mnie do kolejnych kombinacji smakowych.


środa, 21 września 2016

Owocowo-owsiane batony i chrupiąca zielona soja od Artisan Grains :)

Ostatnio miałam okazję spróbować przepysznych i zdrowych przekąsek od marki Artisan Grains - batonów owocowo owsianych i chrupiącej soi. Zarówno wersja na słodko, czyli batony i na słono, czyli soja bardzo mi smakowała. Moją ocenę znajdziecie poniżej. Mam nadzieję, że zachęci to Was do wypróbowania tych pyszności w przyszłości, gdy nadarzy się taka okazja.


wtorek, 20 września 2016

Smoothie bogate w błonnik :)

Błonnik, czyli włókno pokarmowe pełni wiele cennych dla naszego organizmu funkcji. Wyróżnia się błonnik nierozpuszczalny w wodzie i rozpuszczalny. Każdy pełni inną rolę. Między innymi, błonnik nierozpuszczalny przyspiesza perystaltykę jelit, chroni przed zaparciami, chorobami nowotworowymi, hemoroidami. Z kolei rozpuszczalny wychwytuje toksyczne związki (np. jony metali ciężkich), odgrywa dużą rolę w zaburzeniach gospodarki jelitowej czy pomaga leczyć biegunki. Oczywiście tych funkcji jest o wiele więcej, co oznacza, że nie należy go lekceważyć i pamiętać o jego obecności w naszej diecie. Może Wam w tym pomóc koktajl malinowy, będący źródłem dużej ilości błonnika, dostarczający go aż 10 g! Gdzie dzienne zapotrzebowanie dla dorosłej osoby wynosi 25 g na dobę. 


poniedziałek, 19 września 2016

Płatki jaglane na pyszne śniadanie :)

Wcześniej bardziej preferowałam kaszę jaglaną niż płatki z niej zrobione. Jakoś smak nie do końca mi odpowiadał, ale jak już kupiłam jedno opakowanie to musiałam je skończyć. I tak przez pewien czas nie zaopatrywałam się już w ten produkt, aż do momentu współpracy z Bio-rytm. Stwierdziłam, że spróbuję ponownie płatków jaglanych, innej firmy i co istotne ekologicznych. Różnica w smaku była diametralna! Płatki wychodzą bardzo smaczne, a ja zyskałam na stałe nowy produkt do przygotowywania śniadań. Jeżeli też mieliście podobny problem to spróbujcie płatków ekologicznych, z pewnością poczujecie różnicę. 

Dzisiejszą jaglankę przygotowałam w około 10 minut, płatki jaglane posiadają ten plus, że nie trzeba ich długo gotować, bo już po chwili przyjemnie gęstnieją gotowane w rondelku. Masa wyszła kremowa, gęsta, ale nie za bardzo, słodziutka, z akcentem chrupkości za sprawą orzechów brazylijskich. 


niedziela, 18 września 2016

Zdrowa żywność od Bio-rytm :)

Bio-rytm niedługo będzie obchodził pierwszą rocznicę otwarcia sklepu! W tym czasie oferta sukcesywnie wzbogacała się o nowe i ciekawe produkty z kategorii zdrowa żywność. To właśnie tutaj możesz zaopatrzyć się w produkty ekologiczne, zdrowe, pełnowartościowe. Na stronie sklepu aktualnie nie są dodane artykuły żywnościowe, które możesz kupić, jednakże Bio-rytm prowadzi także sprzedaż na ALLEGRO oraz stacjonarnie w Łodzi. 

Zobaczcie, co ja znalazłam w swojej paczce:

sobota, 17 września 2016

Czekoladowy sernik z malinami - wegański :)

Takie tworzenie nowych przepisów to ja lubię! Kiedy efekt końcowy w 100% mnie zadowala motywuje mnie to jeszcze bardziej do poszukiwania nowych smaków i przyrządzania pysznych dań. 

Dzisiejszy sernik jest tak pyszny, że zniknął w niecałe 10 minut! Dobrze, że chwilę przed zdążyłam zrobić zdjęcia. Ciasto nazwałam sernikiem, bo bardzo dobrze go odzwierciedla, choć tak na prawdę nie zawiera sera! Jego głównym składnikiem jest okara, czyli pozostałości po robieniu mleka sojowego. Pozostałe dodatki nie są tak wyszukane, także myślę, że bez problemów uda Wam się go przygotować. Jest niebiańsko pyszny. I choć każdy się zarzekał, że nie będzie jadł czegoś z sojowych "fusów" po spróbowaniu od razu poproszono mnie o porcję. Sernik ma puszystą i kremową konsystencję, maźnięty czekoladowo-słodkim smakiem, w który idealnie wpasowały się kwaskowate maliny. Pyszny i już! Ponad to nie marnujesz resztek po mleku sojowym, a wyczarowujesz takie smakołyki.


piątek, 16 września 2016

Domowa zdrowa czekolada - tylko 3 składniki :)

Już od dawna kusiło mnie, aby przygotować domową czekoladę na bazie oleju kokosowego. Zawsze odkładałam to na później, bo albo miałam w zapasie kupne czekolady albo po prostu nie miałam ochoty, bo czekolady nie jadam za często. I boje się, że może to się zmienić wraz ze spróbowaniem tego poniższego wyrobu.  Krótko pisząc - czekolada wyszła przepyszna! Nie twarda, ale też nie bardzo miękka, słodka, ale z nutą goryczki. Rozpuszcza się w ustach. Następnym razem dodam mniej slodzidła, aby wyszła bardziej deserowa niż mleczna. Choć w tym przypadku smak czekolady przypomina mocno gorzką, ale słodką. Po prostu czuć goryczkę gorzkiego kakao. Wypróbujcie i dajcie znać jak smakowało.


środa, 14 września 2016

Fit schabowy w migdałowej panierce :)

Mięso w mojej diecie nie znajduje się aktualnie zbyt często. Jednak jeżeli mogę pokazać innym, że jego przyrządzenie może być zdrowsze i lżejsze to z chęcią podchodzę do przygotowywania takich przepisów. Kotlet schabowy to chyba ulubieniec i częsty "gość" w większości polskich domach. Najczęściej przygotowany z mięsa wieprzowego, obtoczony w jajku, bułce tartej, mące i smażony na głębokim tłuszczu. Mój jest całkowicie inny, ale bardzo smaczny! Zrobiony z mięsa indyczego, obtoczony w mielonych migdałach i usmażony na niewielkiej ilości tłuszczu. Wychodzi na prawdę dobry, dlatego polecam tym, którzy myśleli, że muszą z niego zrezygnować przechodząc na dietę redukcyjną czy po prostu chcąc zdrowo się odżywiać


wtorek, 13 września 2016

Zielone smoothie pomarańczowe :)

Lekki koktajl na bazie szpinaku, pomarańczy i banana. Mimo tego, że jest delikatnie słodki, uważam to za jego atut. Gładziutka konsystencja. Delikatny w smaku. Połączenie tych prostych składników dało w efekcie pyszne smoothie, które myślę zasmakuje każdemu :)


sobota, 10 września 2016

Domowe mleko sojowe - bez żadnych dodatków :)

Zapraszam dzisiaj na wpis przedstawiający moje debiutanckie użycie Sojowirówki. Oczywiście pierwsze co zrobiłam z użyciem tego urządzenia to mleko sojowe. Postanowiłam przyrządzić je z nasion wcześniej namoczonych, gdyż przeczytałam, że takie właśnie ma lepszy smak. Na pewno wypróbuje też zrobić je z nasion suchych i zobaczę jaka jest różnica. 

Mleko przyrządziłam według instrukcji podanej w książce z przepisami. Jest zrobione wyłącznie z nasion soi, bez żadnych dodatków. I muszę napisać - totalnie mnie zachwyciło! Smak jest genialny! Konsystencja super. Pięknie pachnie. Podczas picia czujesz naturalną, delikatną słodycz oraz jakby maślany posmak, co jest wytłumaczalne, bo ziarna soi zawierają niecałe 20 g tłuszczu w 100 g. Idealnie sprawdza się w porannych śniadaniach - owsiankach, jaglankach, jako baza płynna do przygotowywania koktajli/smoothie. Przetrzymywane w lodówce, w szklanej butelce może stać dobre kilka dni i nic się z nim nie dzieje.

piątek, 9 września 2016

Zrób sobie mleko roślinne w Sojowirówce :)

Kiedy odkryłam Sojowirówkę towarzyszyło mi ogromne zaskoczenie, oczywiście jak najbardziej pozytywne, bo nie pomyślałabym, że istnieje specjalna maszynka do przyrządzania domowego mleka sojowego! Także z dużym zainteresowaniem przeczytałam wiadomości dotyczące Sojowirówki, obejrzałam mnóstwo zdjęć, dowiedziałam się o opiniach innych i dzięki firmie MOJA SOJA zajmującej się jej sprzedażą mogę Wam dzisiaj przedstawić te niesamowite i fantastyczne urządzenie.

wtorek, 6 września 2016

Smoothie śliwkowe :)

Użyte w tym koktajlu owoce, czyli jabłka i śliwki słyną z dużej zawartości pektyn. Pektyny są pewnego rodzaju węglowodanami, wchodzącymi w skład rozpuszczalnego błonnika pokarmowego. W przemyśle najczęściej używa się je jako zagęszczacz różnych produktów, w tym wszelkiego rodzaju dżemów, powideł, przetworów. Pektyny posiadają wiele cennych właściwości. Między innymi kontrolują poziom cholesterolu i cukru we krwi, regulują przemianę materii, działają przeciwzapalnie. 


poniedziałek, 5 września 2016

Czekoladowa owsianka - zdrowa i bardzo kremowa :)

Czy czekolada na śniadanie to dobry wybór? Oczywiście, że tak! Pod warunkiem, że dodasz ją w rozsądnych ilościach do porannej owsianki! Otrzymasz wtedy pełną miseczkę kremowej, czekoladowej masy, którą możesz zjeść bez wyrzutów sumienia. Dostarczysz organizmowi potrzebną dawkę węglowodanów, a czekolada sprawi, że codzienne obowiązki wykonasz z uśmiechem na twarzy. To kto się skusi?


niedziela, 4 września 2016

Stewia - słodka i bezkaloryczna alternatywa dla cukru :)

Moi stali czytelnicy być może dobrze wiedzą, że bardzo lubię stewię i to właśnie ją najczęściej używam w swojej kuchni. Także ucieszyłam się, że mogę przedstawić Wam produkty islandzkiej firmy Via-Health, która to zajmuje się sprzedażą właśnie tego słodzika. 

Via-Health oferuje klientom alternatywy cukru białego - zdrowe, naturalne i bezkaloryczne. Mowa o stewii oraz erytrolu. 

Słodziki tej marki są szeroko dostępne w Europie, jednak w Polce się z nimi nie spotkałam. Jednak nie stanowi to żadnego problemu, ponieważ produkty można zamówić w sklepie internetowym, gdzie na prawdę bardzo szybko (nie pamiętam już dokładnie, ale czekałam chyba dwa dni), wprost z Holandii, gdzie marka ma swój magazyn otrzymujesz paczkę do ręki.

sobota, 3 września 2016

Smoothie o smaku orzechowej czekolady :)

To jest chyba najbardziej obłędnie pyszne smoothie jak przygotowałam! Niesamowicie kremowe i zarazem piankowe. Słodkie, mocno czekoladowe, z delikatnym akcentem kokosa, choć zdecydowanie dominuje tu kakao. Cudowna półgęsta konsystencja. Młody kokos, surowe kakao i więcej zdrowych i smacznych dobroci. Gorąco polecam!


piątek, 2 września 2016

Leczo z młodą kapustą :)

Kolejna wariacja smakowa tego tradycyjnego dania, jakim jest leczo. Zjem jedno i już robię następne, zawsze jednak zmieniając coś w składnikach, aby uzyskać inny smak, ale równie pyszny co pozostałe. Leczo z dodatkiem dyni przebiło moje oczekiwania i zniknęło w szybkim czasie. Teraz dodałam główkę młodej kapusty i efekt końcowy był równie zadowalający. Kto wie, może za jakiś czas znowu pojawi się przepis na nowy miks warzyw, tworzący pyszne i odżywcze leczo. 


czwartek, 1 września 2016

Waniliowa matcha latte :)

Delikatnie słodkie latte o "puszystej" konsystencji, lekko herbacianym smaku i aromacie to świetny pomysł na urozmaicenie swojej diety. Możesz pić je o każdej porze dnia, delektując się pysznym smakiem jednocześnie dostarczając organizmowi sporą dawkę składników odżywczych (więcej TUTAJ). 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...