czwartek, 10 listopada 2016

neoVit D3+K2 - witaminy na jesień-zimę :)

Firma GALENA przedstawia jeden z najnowszych produktów jakim jest neoVit D3+K2. Jest to suplement diety, będący źródłem witamin wspomnianych wcześniej - D3 i K2. Po co są nam te witaminy? Jakie odgrywają funkcje w naszym organizmie? Czy faktycznie taki suplement jest godny polecenia? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w dzisiejszym wpisie. 


Witamina D3 jest niezwykle ważna dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Niestety, bez witaminy K2 nie będzie ona satysfakcjonująco wykorzystana przez organizm. Ma to ścisły związek z wapniem. Wapń jest kluczowym składnikiem odżywczym, którego główne źródła znajdziemy w produktach mlecznych, warzywach, a także suplementach diety. Bez odpowiedniego wsparcia wapń wchłania się słabo lub co gorsza - nie trafia tam gdzie powinien, odkładając się w naczyniach i tkankach miękkich. Idealnym rozwiązaniem jest suplementacja witaminami D3, która poprawia wchłanianie wapnia z pożywienia oraz K2, która jest niezbędna dla prawidłowej dystrybucji wapnia. 

EFEKTY:
zdrowe nerki 
prawidłowy funkcjonujący układ krwionośny
moce kości i zęby

Badania pokazują, że witamina K2 zmniejsza ryzyko zgonów z powodu chorób serca o 57%, zwapnienie tętnic o 52%, ryzyko choroby niedokrwiennej serca o 50% oraz pomaga w redukcji istniejącego zwapnienia o 37%

Prostym rozwiązaniem na ten problem jest neoVit D3+K2, zawierający optymalne połączenie 2000 j.m. witaminy D3 oraz 150 mcg K2


Składniki suplementu diety neoVit D3+K2:
są ściśle związane z metabolizmem kostnym
przyczyniają się do prawidłowego wchłaniania wapnia i fosforu, oraz utrzymania odpowiedniego poziomu wapnia we krwi,
pomagają w utrzymaniu zdrowych kości i zębów,
pomagają we właściwym funkcjonowaniu układu odpornościowego,
pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni.


Suplement diety Neovit D3+K2 przeznaczony jest dla osób dorosłych,w celu uzupełnienia  niedoborów witaminy D3 oraz witaminy K2 w osteoporozie, w zaburzeniach wchłaniania wapnia i fosforu oraz w stanach obniżonej odporności organizmu.

Sposób użycia: 
Zalecana dzienna porcja: 1 kapsułka w trakcie posiłku zawierającego tłuszcz.

Składniki: 
trójglicerydy o średniej długości łańcucha (MCT), żelatyna, glicerol, woda oczyszczona, barwnik: tlenki żelaza i wodorotlenki żelaza, witamina K2 (menachinon), witamina  D3  (cholekalcyferol)

Dlaczego warto wybrać kapsułki miękkie?
Witamina K2 jest rozpuszczalna w tłuszczach, dlatego powinna zostać przyjęta w miękkiej kapsułce wypełnionej olejem MCT naturalnego pochodzenia takim, jaki jest
wykorzystany w neoVit D3+K2.


W niektórych aptekach można też znaleźć zestaw promocyjny zawierający neoVit D3+K2 oraz DayMag B6. 

DAYMAG B6:
pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni
uczestniczy w utrzymaniu zdrowych kości i zębów
bierze udział w utrzymywaniu równowagi elektrolitowej
zaangażowany jest w prawidłowy metabolizm energetyczny, pomaga w prawidłowej syntezie białek
wspólnie z witaminą B6 odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, utrzymanie prawidłowych funkcji psychologicznych, a także zmniejsza zmęczenia i znużenia

DayMag B6 zalecany jest  w stanach:
przemęczenia i osłabienia
wzmożonego napięcia nerwowego i nadmiernej drażliwości
zwiększonej podatności na stres
osłabionej zdolności koncentracji i zapamiętywania
pojawienia się skurczy mięśniowych


Sposób użycia: 
1 saszetka na dobę, najlepiej po śniadaniu lub po posiłku głównym. Zawartość saszetki rozpuścić w 100-150 ml (1/2 szklanki) wody o temperaturze pokojowej, zamieszać w celu całkowitego rozpuszczenia proszku. Spożyć zaraz po przygotowaniu. 

Składniki:
sole magnezowe kwasu cytrynowego (cytrynian magnezu - magnez); substancja słodząca - ksylitol; regulator kwasowości - kwas cytrynowy; aromat - aromat pomarańczowy; dekstryny kukurydziane; substancja słodząca - sukraloza; chlorowodorek pirydoksyny (witamina B6).

Zawartość substancji w 1 saszetce
cytrynian magnezu - 2381 mg
w tym jony magnezu - 375 mg
witamina B6 - 1,4 mg

W mojej opinii produkt zasługuje na polecenie. Ja sama zaczęłam już stosować to idealne połączenie witamin. A wy? Stosowaliście, stosujecie, a może dopiero się przymierzacie? Podzielcie się swoją opinią :)

13 komentarzy:

  1. Wczoraj robiłam sobie badania na obecność witaminy D - zobaczymy jak wyjdą ale o suplementacji będę myśleć bo pewnie tak jak większość będę miała niedobór. Poszukam jednak wersji wege - o tej firmie nie słyszałam. Co do wit. K słyszalam, ze można pozyskiwać ją z pożywienia. Jej źródłem są między innymi: zielone, liściaste warzywa, takie jak szpinak, brokuły, kalafior, kapusta, zielony groszek, pomidory a także ser, jaja, więc może nie koniecznie jest ona potrzebna w tabletkach (jeśli ktoś je te produkty)? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg informacji od producenta - "Nowoczesna dieta niestety nie dostarcza wystarczającej ilości witaminy K2 w pożywieniu, dlatego suplementacja jest konieczna. 150 mcg to ilość dobrana dla optymalnego działania." Nie wiem czy wiesz, ale witamina K a K2 to zupełnie coś innego. Obie znajdują się w różnych produktach spożywczych i obie pełnią inne funkcje. Witamina K2 jest syntetyzowana przez bakterie jelitowe, ponad to można ją znaleźć w produktach pochodzenia mięsnego i produktach fermentowanych soi. I niestety zauważa się duże niedobory...

      Usuń
    2. Producent musi tak napisać, żeby miał większą sprzedaż :D Tutaj zgadzam się z Beatą akurat - suplementacja K2 przy dobrej diecie nie jest niezbędna.

      Usuń
    3. Co nie zmienia faktu, że niedobory witaminy K2 są bardzo częste. Jeżeli zwracasz uwagę na źródła tej witaminy w diecie, to okej, nie masz się co martwić. To są tylko statystyki, możesz się do nich nie wliczać. Aczkolwiek, powtórzę raz jeszcze niedobry witaminy K2 są częstym zjawiskiem i większość się z tym spotyka (Ty nie musisz).

      Usuń
    4. Dietetykiem nie jestem, specem od żywienia też nie, więc się na tym nie znam ale na stronach prowadzonych przez takie osoby czytałam właśnie o tym o czym pisze Ola, że przy prawidłowej diecie suplementacja tej witaminy nie jest potrzebna. Najlepiej zrobić badania pod tym względem: żadnych suplementów nie powinno brać się na własną rękę, nawet jeśli są sprzedawane bez recepty bo zamiast sobie pomóc możemy zaszkodzić. Z suplementami również trzeba uważać ;)

      Usuń
    5. Oczywiście, jak najbardziej masz racje w tym, że nie zawsze powinno się przyjmować suplementów bez konsultacji z lekarzem czy zrobienia jakichś badań itd. W dzisiejszych czasach ludzie "biorą co popadnie", tłumacząc, że wyjdzie im to na dobre, a niestety nie zawsze tak jest :( Tak jak napisałam wcześniej, jeżeli uważasz na to co jesz, dbasz o dobry poziom witaminy K2 w Twoim organizmie to nie masz się co martwić. Nie namawiam tu nikogo to kupowania suplementów i brania, bo "to dobre". Absolutnie nie! Ja pokazuję, że jest jakaś opcja, że coś takiego istnieje. I trzeba mieć świadomość, że nie wszyscy odżywiają się tak "jak my byśmy tego chcieli", nie prowadzą zdrowej kuchni, dlatego często doprowadza to do niedoborów i w tym przypadku połączenie D3 i K2 jest idealnym rozwiązaniem.

      Usuń
    6. Chyba nawet w badaniach wyszło, że Polacy biorą leki i suplementy na potęgę. Biorąc witaminy myślimy, że wyjzie to nam na zdrowie a możemy być w błędzie... czasem też takie suplementy nie są potrzebne np. na skurcze i braki magnezu wystarczy popić kakao (o ile nie ma przeciwwskazań w postaci uczulenia, czy choroby wątroby bo kakao jest ciężkostrawne). Najlepiej witaminy przyjmować w postaci naturalnej z pożywienia, chociaż nie wszystkie się da tak jak wit. D w okresie jesienno-zimowym ;) Wiem, że nikogo nie namawiasz do brania witaminy K, zadaję sobie sprawę w jakim celu powstał ten post ale też przyjemnie jest powymieniać się swoimi uwagami i spostrzeżeniami na dany temat ;) Nie uważasz? Nie odbierz tych komentarzy jako atak czy cos w tym stylu - to tylko wymiana zdań :) Jeśli w jakiś sposób Ciebie uraziłam przepraszam - na prawdę nie chciałam ♥

      Usuń
    7. Post powstał celu promocji produktu neoVit D3+K2, czyli pokazaniu innym, co aktualnie jet dostępne na rynku, jakie spełnia role w organizmie itd. Pewnie, że przyjemnie, tylko mam wrażenie, że na siłę chcecie mi wmówić, że suplementacja witaminy K2 (przypominam, że piszemy o K2 nie K :P) u wszystkich jest niezbędna, co nie jest prawdą :/ Spokojnie, nie uraziłaś ;)

      Usuń
    8. Wspominałam, że wiem w jakim celu powstał post - fajnie, że pokazujesz co jest dostępne na rynku:)
      Przepraszam jeśli tak to zabrzmiało - nigdy nic nie chciałam wmówić Ci, przekonać do czegoś, tylko wyraziłam swoje zdanie. Tak jak wspomniałam na samym początku: nie jestem dietetykiem, specem od zywienia ale muszę zgodzić się (zgodzić się z Tobą), że czasem mimo odpowiedniej diety niektórym tych witamin może brakować(np. z powodu złej wchłanialności) i wtedy takie suplementy są potrzebne ;) Pewne jest, że nie można brać ich bez wcześniejszych badań - jakby nie było to jednak lek a witaminy również można przedawkować

      Usuń
  2. Ja za bardzo nie używam suplementów, nawet w ciąży ciągle zapominałam brać prenatal, tylko o kwasie foliowym pamiętałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja suplementuję wegańską D3 2.500 IU, a K2 aktualnie nie, choć przy najbliższej okazji chyba zamówię. Suplementów z mangezem czy witaminami z grupy B nie stosuję i póki co nie zamierzam - myślę, że dostarczam je z dietą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj zdecydowanie takie witaminki by się mi przydały. Słońca jak na lekarstwo ostatnio :( Trzeba się wspierać dodatkowo. Pozdrowionka serdeczne! :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  5. O właśnie, przymierzamy się do porządnej suplementacji, bo do tej pory raz brałyśmy raz nie xD

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...