czwartek, 4 maja 2017

Zdrowa i ekologiczna żywność - Lima :)

Znacie markę Lima? Ja osobiście znałam ją tylko z teorii, także nie próbowałam ich produktów, choć nie raz napotykałam się na poniżej wymienione musli.

Lima oferuje pełną gamę produktów ekologicznych, zdrowych, wegańskich. Kategorie produktów są bardzo różnorodne i zarazem ciekawe. Należą do nich między innymi: ziarna, zboże, kawy, makarony, napoje roślinne. Ubolewam nad tym, że nie wszystkie te produkty możemy znaleźć na polskim rynku. Te, które opisuję poniżej są jednak dostępne i swojego czasu widziałam je np. w Almie. 

"W Limie jesteśmy przekonani, że możemy żyć lepiej, jeśli zrobimy to w zgodzie z samym sobą i wszystkimi innymi formami życia na Ziemi." 
"Wybierając produkty, które są w 100% na bazie roślin i posiadają certyfikaty ekologiczne, Lima pozwala każdemu cieszyć się lepszym jedzeniem o każdej porze dnia."


BEZGLUTENOWE MUSLI 
Wysokiej jakości, ekologiczne, bezglutenowe i bezcukrowe musli pełne pysznych i zdrowych składników. Ja jestem tymi produktami zachwycona. Mają świetny, wręcz idealny skład, nie zawierają dodatku tłuszczu i cukru, nawet w tych zdrowszych postaciach. Jest to po prostu mieszanka owoców, nasion, orzechów i zbóż. Smak bardzo naturalny, o bardzo subtelnej nutce słodyczy - na prawdę nie "zaleje" Cię tu fala słodkości. Oba rodzaje musli są bardzo delikatne, leciutko chrupiące. Ciekawe połączenie składników, wiele możliwości zastosowania. Na szybkie i pożywne śniadanie jak znalazł. Jak jeszcze miałam dostęp do sklepu Alma widziałam je na półce ze zdrową żywnością. 


RYŻOWO-JAGLANE → rodzynki * słonecznik (17,6%) * płatki kukurydziane * ryż ekspandowany (11,6%) * proso ekspandowane (7,8%) * orzechy laskowe (6,4%) * daktyle * suszone jabłka 


Z OWOCAMI I NASIONAMI ROŚLIN OLEISTYCH → zboża 24% (len, słonecznik, pestki dyni) * płatki sojowe * rodzynki sułtanki * morele * płatki ryżowe * ryż ekspandowany * amarantus * jagody goji (2,7%) 


CHIPSY Z SOCZEWICY 
Na ich temat pojawi się oddzielny post dostępny TUTAJ.


NAPÓJ RYŻOWY
Skład → woda * ryż (9%) * olej słonecznikowy tłoczony na zimno * sól morska

Jako fanka wszelkich napój roślinnych byłam bardzo ciekawa tego napoju. Skład, jak widać jest bardzo dobry, zawierający tylko niezbędne składniki. Ciekawym rozwiązaniem jest umiejscowienie napoju w butelce, bo zazwyczaj spotyka się tego typu produkty w opakowaniach kartonowych. Smak bardzo dobry, naturalny, lekko ryżowy, lekko słodkawy. 


KAWA ZBOŻOWA 
Od tej marki próbowałam kawę zbożową, ale zrobioną wyłącznie z cykorii i była pyszna (więcej możesz przeczytać TUTAJ, na samym dole wpisu). Ta jest mieszanką różnych zbóż, a mianowicie: prażony jęczmień, prażone żyto, prażona pszenica, cykoria, prażona ciecierzyca. Ciekawy jest dodatek tego ostatniego składnika. Kawa jest dobra, aczkolwiek lepszą okazuje się wspomniana wcześniej kawa z cykorii tej samej marki. Ta ma dość specyficzny smak, może lekko przypomina kawę Anatol w torebkach ekspresowych. Jest delikatna, leciutko słodkawa. Ponownie i w tej wersji - zboża się nie rozpuszczają, a należy je zaparzyć. 


WASABI
Skład → syrop słodowy (jęczmień) * woda * wasabi 10% (Wasabia Japonica) * chrzan * musztarda * sól morska * olej słonecznikowy * ocet ryżowy * chilli * kurkuma

Z tym produktem spotykam się po raz pierwszy. Oczywiście słyszałam o samym produkcie, jakim jest wasabi, jednak próbować nie próbowałam. 
Ze strony dystrybutora można przeczytać → "Pasta wasabi jest oryginalną przyprawą używaną w tradycyjnej japońskiej kuchni. Zawiera 10% WASABIA Japonica, jest to bardzo rzadki składnik na zachodzie i bardzo trudny do uprawy. W rzeczywistości wiele rodzajów past wasabi nie zawiera prawdziwego wasabi." 
Sposób przygotowania → "Pyszne wegetariańskie sushi oraz inne dania kuchni japońskiej. Wymieszać pastę wasabi z  oliwą z oliwek, sosem sojowym, ocetem ryżowym i preferowanym sokiem owocowym, aby stworzyć pyszny sos lub dip w mgnieniu oka."

Jeszcze nie wiem do czego mogłabym użyć tej pasty. Może właśnie jakiś sos, dip. A może Wy podsuniecie mi jakiś pomysł? 😉

7 komentarzy:

  1. Super produkty :) Mają świetną ofertę dla wegan.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej marki, ale produkty zachęcają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kawy z samej cykorii nie lubię (mam na myśli Cykoriadę), więc skoro ta smakuje jak Anatol, to na pewno przypadłaby mi do gustu :D A z wasabi... może jakiś orientalny smażony ryż/makaron ryżowy? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz spotykam się z tą marką ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczególnie to musli z nasionami prezentuje się mega :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe produkty :) Zadbaliśmy również o zdrową wodę w domu założyliśmy filtr na ujęciu wody w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musli bardzo fajne i czekam na recenzję chipsów ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...