Jagielnik z masłem orzechowym - bez pieczenia, wegański :)

5 maja 2018

Do tego ciasta podeszłam zupełnie spontanicznie. Wiedziałam, że na pewno musi być na bazie kaszy jaglanej, a reszta wyszła w trakcie się jej gotowania. Dopomogły mi produkty z Innej Bajki, z których udziałem wyszedł dość oryginalny spód, bo z jagodami goji, a ich cukier kokosowy osłodził masę jaglaną. Ciacho przygotowałam w mniej więcej 30 minut. Wyszło smaczne, kremowe, z dość mocno kleistą masą, za sprawą kaszy. Jest bezglutenowe i wegańskie



Spód:
Masa jaglana:
  • 200 g kaszy jaglanej 
  • 500 ml mleka roślinnego
  • 100 g cukru kokosowego (Inna Bajka)
  • 120 g masła orzechowego 
  • 1 łyżka oleju kokosowego 
  • 1/3 łyżeczki soli 

Przygotowanie:
  1. Kaszę jaglaną opłucz pod bieżącą wodą, przełóż do rondelka, zalej mlekiem i gotuj do momentu wchłonięcia całego płynu przez kaszę. 
  2. W międzyczasie przygotuj spód. Zalej wrzątkiem jagody goji i morwę i pozostaw na ok. 10 minut, aby zmiękły. 
  3. Kolejno dokładnie je odcedź z wody i zmiksuj w malakserze z pozostałymi składnikami. Gotową masą wyłóż spód wybranej foremki (u mnie standardowa keksówka).
  4. Ugotowaną kaszę zblenduj z podanymi składnikami. Masa nie musi być perfekcyjnie gładka. 
  5. Gotową masę wyłóż na spód i chłodź w lodówce przez kilka godzin, aż stwardnieje i będzie możliwa do krojenia. 

4 komentarze

  1. Nigdy nie jadłam jagielnika. Twój wygląda bardzo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubimy takie krajanki be pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dość, że smakowicie to jeszcze zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham jagielniki i coś czuję, że polubiłabym tą wersję ;)

    OdpowiedzUsuń