Wegańskie batoniki od Super Krówki :)

16 maja 2018

Super Krówka to marka chyba znana już większości z Was. Ich słodycze są smaczne, w 100% wegańskie, ekologiczne, bezglutenowe i z dobrym składem. Ja sama opisywałam te słodkości, a także tworzyłam krówkowe przepisy na moim blogu (więcej TUTAJ). Od jakiegoś już czasu można zauważyć, że Super Krówka poszerzyła swój asortyment i do starych bywalców, czyli cukierków krówek i kremów krówkowych dołączyły aktualnie czekolady i batoniki, wszystko oczywiście w temacie krówkowym. Dzisiejszy wpis poświęciłam batonikom. Sprawdźcie z czego się składają i jak oceniłam ich smak. 



ZIARNO KAKAOWCA 
Składniki → cukier kokosowy, mleko kokosowe w proszku, syrop ryżowy, białko słonecznika, ziarno kakaowca (4%), Guma Arabska (błonnik z akacji), kakao w proszku o obniżonej zawartości tłuszczu (2%)

W tej wersji bardzo podoba mi się obecność dużej ilości ziaren kakaowca, które wyraźnie widoczne są w masie batonikowej. Ich obecność jest bardzo dobrze wyczuwalna podczas jedzenia, bo składnik ten odznacza się charakterystycznym smakiem surowego kakao (kto próbował ziaren kakaowca, ten wie co mam na myśli). Batonik jest dość mocno czekoladowy, iście karmelowy, krówkowy i dość mocno słodki. Czuć kakao i karmelkową słodycz. Masa krówkowa w środku batonika ma lekko lejącą konsystencje, która według mnie jest idealna dla takich słodyczy.



CHIPSY BANANOWE
Składniki →  cukier kokosowy, mleko kokosowe w proszku, syrop ryżowy, chipsy bananowe (banany 68%, olej kokosowy, syrop trzcinowy, miód) (6,4%), białko słonecznika, Guma Arabska (błonnik z akacji), aromat naturalny.

Jest to z pewnością ciekawa wersja smakowa, dzięki obecności banana, a dokładnie chipsów bananowych. Występują tu one w postaci chrupkiej, co można stwierdzić nie tylko po tym, że chrupią podczas jedzenia, ale także po ich składzie (głównie chodzi o cukier i olej). Są to typowe chipsy bananowe, które najczęściej spotykane są w sklepach. Odznaczają się nieco twardawą, wcześniej wspomnianą chrupką strukturą. Smaki bananowe w tym batoniku są bardzo dobrze wyczuwalne. Batonik wydaje się też mocno słodki. Masa krówkowa jest raczej bardziej zbita, choć trafiały się malutkie, przebijające części z tą bardziej płynną. 



SKÓRKA POMARAŃCZY
Składniki → cukier kokosowy, mleko kokosowe w proszku, syrop ryżowy, białko słonecznika, kandyzowana skórka pomarańczy(4%), Guma Arabska (błonnik z akacji), naturalny aromat pomarańczowy 

Ten batonik miał najbardziej zbitą konsystencję ze wszystkich tu prezentowanych i najbardziej twardą, aczkolwiek nie na tyle twardą, aby nie można byłoby go ugryź. Po prostu nie odznaczał się płynna masą w środku. Żałuję, że nie połączyli tego smaku z kakao, bo dla mnie byłby to duet idealny. Aczkolwiek pomysł na wersję z samą pomarańczą też jest dobry. Choć według mnie składnik ten, w tym przypadku pomarańcza pod postacią skórki kandyzowanej powinien być bardziej wyczuwalny. Tak na prawdę czuć ten owoc bardzo słabo, wręcz wcale. Nawet aromat nie dał rady. Ale ogólnie i tak jest smaczny. 



ŻURAWINA + JABŁKO 
Składniki → cukier kokosowy, mleko kokosowe w proszku, syrop ryżowy, białko słonecznika, Guma Arabska (błonnik z akacji), jabłko suszone (2,2%), żurawina liofilizowana w proszku (0,5%), naturalny aromat żurawinowy z innymi naturalnymi aromatami

Ten batonik wraz z wersją następną, którą opisuję mają najlepszą według mnie strukturę, a mianowicie typową dla krówki ciągnącą masę. Batonik jest bardzo mięciutki. Nie próbowałam krówek o smaku żurawinowym tej marki, ale czytałam dużo opinii na ich temat, że są bardzo dobre, a wręcz niekiedy najlepsze. I teraz poniekąd mogę wyobrazić sobie o czym pisały osoby wypowiadające się na ich temat. Bo batonik jest faktycznie przepyszny. Zdecydowanie czuć nutkę owocową, choć nie wiem czy bym odgadła dokładnie jaki to był owoc, gdybym wcześniej nie przeczytała tej informacji. W masie batonikowej widać także wyraźnie suszone jabłko.



TRUSKAWKA + JAGODY GOJI 
Składniki → cukier kokosowy, mleko kokosowe w proszku, syrop ryżowy, białko słonecznika, Guma Arabska (błonnik z akacji), jagody goji (2,8%), truskawka liofilizowana w proszku (1%), aromat naturalny truskawkowy

Tak jak pisałam wyżej ta wersja smakowa także odznacza się cudowną, ciągnącą masą w środku. Sam batonik faktycznie jest truskawkowy, ale jest to smak raczej stonowany. Plusem jest obecność nawet sporej ilości jagód goji, jak na tak mały gramaturowo produkt. Batonik jest przyjemnie słodki, karmelkowy. 


Podsumowanie
Najnowsze produkty od Super Krówki, do których należą batoniki toffi odznaczają się bardzo dobrym smakiem i myślę, że każdy znalazłaby ten swój ulubiony. Moim faworytem jest wersja z żurawiną i jabłkiem, ale tuż za nią uplasowałabym także wersję kakaową. Mimo, że produkty te mają "czyste składy", są wegańskie, bezglutenowe, ekologiczne to nie należy mylić takich informacji z określeniami typu dietetyczne, fit, "mogę jeść ile chcę". Dlaczego? Bo jeden taki mały batonik, o masie zaledwie 30 g dostarcza średnio 115 kcal i 19 węglowodanów, w tym 16 g cukru (trochę sporo, bo np. przeliczając tą wartość na łyżeczki to wychodzi nieco ponad 3!). Zastosowany cukier kokosowy to lepszy odpowiednik białego cukru, jednak trzeba mieć na uwadze, że to też po prostu cukier, dostarczający podobną ilość kalorii. Dlatego zalecam umiar nawet w takich "zdrowych" słodkościach 😍 

5 komentarzy

  1. Nie lubię tradycyjnych krówek a w szczególnosci krówek ciągutek, jednak te krówki w niektórych wersjach smakowych wzbudziły moje zainteresowanie. Chętnie spróbowałabym po jednej a z batoników wersję z ziarnami kakao. Niestety w moim Rossmanie nie ma żadnych produktów od Super Krówki ;/ Może kiedyś się doczekam tego aż się pojawią ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam wersję z kakao i bardzo mi smakowała i czuję, że z innymi będzie bardzo podobnie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam tą z ziarnem kakao i przepadłam <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Mały batonik a potrafi porządnie zasłodzić :D Tego z kakao jeszcze nie udało nam się dorwać ale polujemy na niego :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja w tej z bananem nie czułam banana (jako aromatu, czułam natomiast chrupiące "coś" :P), a z resztą opinii się zgadzam :D Żurawina i kakao wymiatają <3

    OdpowiedzUsuń