poniedziałek, 21 grudnia 2015

Bazarek Smakoszy :)

Dziś prezentuję Wam kolejną współpracę, którą miałam możliwość podjąć. 
Bazarek Smakoszy jest internetowym sklepem ze zdrową żywnością. Znajdziecie tu wiele ciekawych artykułów, a w poszukiwaniu wybranego produktu pomoże Wam menu wyodrębniające poszczególne kategorie jak np. produkty bezglutenowe, przyprawy, kasze i ryże, owoce suszone, mleko roślinne i woda kokosowa oraz wiele wiele innych. Szata graficzna sklepu jest bardzo przejrzysta i czytelna, produkty opatrzone fotografią oraz opisem. Świetnym pomysłem są też propozycje wykorzystywania dostępnych produktów! W lewym dolnym rogu możecie znaleźć przepisy na pyszne i zdrowe dania.

Tak o sklepie wypowiada się właścicielka:
"W moim sklepie znajdziecie ekologiczne, zdrowe produkty, aromatyczne przyprawy, a z czasem również zdrowe i pyszne produkty świeże, takiej jak chleby, sery czy warzywa. Produkty oferowane przeze mnie to przede wszystkim produkty nieprzetworzone z których sami jesteśmy w stanie wyczarować pyszne i zdrowe potrawy. Są to produkty, których sama używam w swojej kuchni, i które z czystym sumieniem mogę polecić."

Oprócz produktów, które otrzymałam w ramach współpracy zostałam także obdarowana uroczymi i przepysznymi ciasteczkami, za które serdecznie dziękuję. Taki drobny akcent, który wywołał u mnie ogromną radość :) Swoją drogą przepis na ciasteczka znajdziecie poniżej, polecam, są bardzo proste, a przy tym niesamowicie smaczne :) 
Przechodząc do otrzymanej przesyłki. Wybrałam produkty, których nigdy wcześniej nie próbowałam, dlatego też bardzo cieszyłam się na tą współpracę. 


Są to ekologiczne płatki uzyskiwane z gniecionego ziarna komosy ryżowej. Mogą stanowić świetny dodatek do zup, ciast i deserów praz jak składnik past i kotletów. Najczęściej spożywa się je z dodatkiem mleka, jogurtu i owoców. Są szybkie do przygotowania, bowiem wystarczy zaledwie ok. 5 minut gotowania. 
Ja komosę ryżową jadłam i staram się jeść dość często, jednak nigdy nie miałam styczności z płatkami tego ziarna. Troszkę o właściwościach samej komosy:
  • pseudozboże, dlatego mogą ją spożywać osoby uczulone na zboża, bądź wykluczające je ze swojej diety
  • bezglutenowa, a więc świetna dla osób chorujących na celiakię czy alergię i nietolerancję glutenu  
  • bogata w pełnowartościowe białko roślinne, zawierające aminokwasy egzogenne takie jak lizyna i tryptofan (między innymi odpowiedzialne za wzrost i budowę tkanek)
  • stanowi dobre źródło błonnika, który usprawnia działanie przewodu pokarmowego 
  • niskie indeks glikemiczny, dzięki czemu syci na dłużej 
  • zawiera witaminy E i te z grupy B, magnez, żelazo, miedź, cynk, fosfor i mangan
  • dba o dobry stan skóry, włosów i paznokci
  • chroni przed skokami ciśnienia, łagodzi bóle migrenowe
  • dzięki obecności saponin wykazuje działanie przeciwzapalne, przeciwgrzybiczne, przeciwwirusowe
  • źródło flawonoidów, zapobiegających zakrzepom, nowotworom, zawałom, udarom
  • obecność kwercytyny i kemferolu pomaga w leczeniu żylaków i hemoroidów 
Właściwości jest o wiele więcej, a to sprawia, że komosa ryżowa jest jak najbardziej produktem pożądanym w naszej diecie. 


Syrop z agawy pochodzenia ekologicznego jest doskonałą alternatywą dla tradycyjnych substancji słodzących. Powstaje z zagęszczonego soku z agawy. Dobrze się rozpuszcza. Odznacza się niskim indeksem glikemicznym, co sprawia, że świetnie nadaje się do diety diabetyków czy osób stosujących diety niskokaloryczne. Charakteryzuje się delikatnie słodkim smakiem. Dzięki poręcznej i bardzo praktycznej butelki można nim swobodnie polewać potrawy, lody, gofry, placuszki, a jako dobry rozpuszczalnik w płynach użyć do koktajli, napojów, deserów. 


To inaczej masło klarowane, czyli bezwodny tłuszcz mleczny. Pozbawiony laktozy i białek mleka jest polecanym produktem w diecie bezmlecznej i ubogolaktozowej. Jest tłuszczem lekkostrawnym o bogatych właściwościach leczniczych. Wykazuje działanie przeciwzapalne, przeciwwirusowe. Wspomaga trawienie. Polecane przy wrzodach żołądka. Jest dobrym źródłem antyoksydantów. Dba o prawidłowy wygląd i zdrowie skóry. Można używać go do pieczenia, smażenia, duszenia, do gotowych potraw, jako smarowidło do chleba i wiele innych. Ma delikatny maślany smak, który nadaje potrawom niezwykłego aromatu i sprawia, że smakują one przepysznie. Mimo swoich właściwości zdrowotnych należy zaznaczyć, iż jest to nadal tłuszcz, dlatego nie powinno się go spożywać w dużych ilościach (zaleca się dwie porcje tłuszczów na dzień, czyli ok. 2 łyżki). 


Piłam już kilka mlek roślinnych, jednak nigdy nie to z połączenia ryżu i kokosu. W składzie tego ekologicznego napoju możemy znaleźć: wodę, ryż (14%), mleczko kokosowe (6%), sól morską oraz naturalny aromat - także skład jak najbardziej w porządku. Wartości odżywcze w 100 ml:
energia: 53 kcal
tłuszcz: 1,2 g
węglowodany: 10,4 g

białko: 0,2 g
Na opakowaniu znajdują się informacje, mówiące o tym, że napój ten jest:
naturalnie wolny od białek mleka, laktozy i glutenu
ma przyjemny delikatny słodki smak
bez dodatku cukru
o obniżonej zawartości tłuszczu
zrobiony z pełnego ziarna 


Bardzo ciekawa byłam smaku mojej ulubionej przypraw w wersji ekologicznej. Dużym zaskoczeniem było dla mnie to, że dużo tego typu przypraw ma w swoim składzie cukier, nie wspominając już o dodatkach, wzmacniaczach smaku i aromatach. To curry to wyłącznie mieszanka naturalnych i ekologicznych przypraw: kolendry, gorczycy, kminku, kozieradki, chilli, imbiru, kurkumy, kopru włoskiego. Uwielbiam curry i dodaję je do na prawdę dużej ilości przygotowywanych przeze mnie potraw. Wiem, że to ekologiczne curry na pewno mnie zachwyci. 


Zapraszam do Bazarku Smakoszy po zdrowe i ekologiczne produkty.
Dajcie znać co sądzicie o powyższych produktach, mieliście już okazje je próbować, jakie są Wasze odczucia?

5 komentarzy:

  1. Wszystko poza syropem z agawy wydaje się być super :) Tego mleka nie piłam, ale kilka innych tej firmy tak. No i płatki z komosy bardzo lubię i często dodaję go owsianek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najbardziej to mamy chętkę na ten napój kokosowo-ryżowy :D Z płatkami smakowałby genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakoś mi napój kokosowy niestety nie podchodzi. natomiast ostatnio zamówiłam z innego sklepu masło ghee, ale się skończył i nie dane mi było spróbować, a tyle ciekawych postów o nim czytałam... się uprę i wreszcie spróbuję :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Kusi mnie ten napój kokosowy! :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ghee wygląda świetnie, od jakiegoś czasu szykuję się, aby kupić słoiczek, albo w końcu sama je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...