Bezglutenowe placuszki ryżowo-kasztanowe :)

27 lutego 2017

Bardzo proste i szybkie w przygotowaniu placuszki bezglutenowe. Mega puszyste, mięciutkie, słodziutkie. Często zabieram takie do lunchboxa. Cudowne, słodkawo-maślane masło z nerkowców idealnie współgrało z lekko kwaskowatą konfiturą z czarnej porzeczki. Koniecznie wypróbujcie takiego połączenia, jest przepyszne 😋


Składniki:
  • 30 g mąki ryżowej
  • 30 g mąki kasztanowej 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1 jajko
  • 50 ml napoju roślinnego 
  • 1 łyżka cukru kokosowego 
  • dodatki: masło z nerkowców (Terrasana), konfitura z czarnej porzeczki (Natjun)
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego 

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki, oprócz dodatków wymieszaj w misce za pomocą łyżki. 
  2. Na patelni rozgrzej olej, nakładaj po łyżce masy i smaż z dwóch stron do zarumienia się placuszków. 
  3. Podawaj z masłem orzechowym i konfiturą z czarnej porzeczki.

5 komentarzy

  1. Dawno nie robiłam placuszków :) Podoba mi się ta wersja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście wyglądają na bardzo puszyste. Z pewnością smakowały wyśmienicie - w szczególności z takimi dodatkami :) Do (jak dla mnie) lekko mdłego masla z nerkowców, kwaskowaty dżem z porzeczki pasuje idealnie... ale to placuszki tutaj królują ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Połączenie cudownego masła nerkowcowego (jaka szkoda, że mi się skończyło!) i dżemu porzeczkowego znam doskonale - poezja smaków <3
    Ostatnio zakochałam się w mące kasztanowej, więc ten przepis idealnie wpasowuje się w moje upodobania :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Placki z mąką kasztanową uwielbiam, tak samo jak dodatek masła z nerkowców do nich :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak z mąką kasztanową to musiało być pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń