Lekka sałatka grecka z sosem balsamicznym

21 marca 2019

Okres letni zbliża się wielkimi krokami, już niedługo powoli będą pojawiać się świeże, sezonowe warzywa. I w związku z tym postanowiłam przygotować lekką sałatkę grecką z dodatkiem przepysznego sosu balsamicznego. Uwielbiam sałatki, wszelkie świeże zielone liście, mnóstwo warzyw i do tego oczywiście dobry dressing. Ta sałatka należy do jednych z moich ulubionych. Jest przepyszna, lekka i orzeźwiająca. 

Sos balsamiczny, który stworzyłam specjalnie do tej sałatki bazuje na kilku podstawowych składnikach, ale jeden znacząco się wyróżnia i jest to daktylowy ocet balsamiczny. Oczywiście można użyć standardowego octu, aczkolwiek zachęcam do spróbowania tego wykonanego z daktyli. Genialna jakość, co przekłada się na świetny smak - delikatny, lekko słodki, idealnie komponujący się w różnych dressingach. Zdecydowanie polecam!


Pięć Przemian - recenzja zdrowej żywności

13 marca 2019

Początkowo nie planowałam tego wpisu, ale po otrzymaniu przesyłki i dokładnym zapoznaniu się z każdym produktem od razu zmieniłam zdanie i postanowiłam, że muszę Wam dokładnie przedstawić ofertę godnej polecenia marki Pięć Przemian. Ich produkty oprócz świetnych składów, naturalnych surowców, genialnego smaku odznaczają się jeszcze niebywałą oryginalnością i praktycznością. Już na samym wstępie zachęcam do spróbowania ich asortymentu, a zainteresowanych zapraszam do zapoznania się z moją opinią. Poniżej znajdziecie dokładne recenzje wszystkich produktów, które zdecydowałam się zamówić - wartości odżywcze, skład, a także ocenę smakową. Obiecuję, że będzie pysznie i zdrowo 😊


Omlet gryczano-kokosowy

11 marca 2019

Pomysł na tego omleta zrodził się, kiedy otrzymałam od jednej z moich pacjentek informację o tym, że posiada mąkę gryczaną i kokosową i czy mogłabym je jakoś wykorzystać w aktualnie przygotowywanej diecie. Oczywiście, że bym mogła! 😊 Jednym z pytań z wywiadu żywieniowo-zdrowotnego, który wysyłam na wstępie współpracy dietetycznej brzmi - czy masz w swojej kuchni jakieś produkty, które chcesz, abym wykorzystała w Twoim planie żywieniowym? Chodzi o to, aby nie marnować jedzenia i wykorzystywać wartościowe produkty, które kupiliśmy wcześniej maksymalnie. Dieta ma być przyjemna, smaczna, ale też praktyczna, składająca się z tego, co lubimy i np. co akurat mamy w kuchennych szafkach. Po zakupach w Jadłosferze miałam wszystkie przydatne składniki, więc sama przygotowałam dla siebie takiego omleta i muszę przyznać, że wychodzi tak przepyszny i puszysty, że koniecznie musicie go spróbować.


Placuszki gryczane z bananem i masłem orzechowym

4 marca 2019

Gryka należy do zbóż naturalnie bezglutenowych. Jest źródłem cennych aminokwasów egzogennych (np. lizyna), których organizm sam nie potrafi wyprodukować i należy je dostarczyć wraz z dietą. Ponad to odznacza się bogactwem witamin, głównie z grupy B, składników mineralnych (magnez, potas, fosfor), flawonoidów czy rutyny. Gryka jest także źródłem błonnika nierozpuszczalnego, który pobudza ruchy perystaltyczne jelit, obniża poziom cholesterolu, zmniejsza ryzyko zachorowania na niedokrwienną chorobę serca czy obniża poposiłkową glikemię. Z gryki, oprócz dobrze znanej kaszy gryczanej produkowana jest także mąka. I to właśnie na jej bazie powstały poniższe placuszki. Bardzo smaczne, delikatne, puszyste, z bananowym akcentem.


Makaron ryżowy z warzywami i tofu

2 marca 2019

Te danie to jedno z najszybszych i najpyszniejszych, które udało mi się przygotować. Jest bezglutenowe i w pełni wegańskie, a mimo to znalazło swoich zwolenników wśród mięsożerców 😂 Takich zachwytów z ich strony dawno nie słyszałam, więc to chyba pokazuje jak dobry jest ten posiłek. Sekret tkwi w dobrym makaronie, koniecznie wędzonym i zamarynowanym tofu (według mnie 100 razy lepsze niż wersja naturalna) oraz mleczku kokosowym, które nadaje smakowitości i kremowości. Koniecznie spróbuj!