Mleko konopne :)

16 grudnia 2016

Mając w posiadaniu nasiona konopi od marki GoodFoods i jednocześnie będąc szczęśliwą właścicielką Sojowirówki od Moja Soja postanowiłam przygotować nic innego jak - mleko konopne 😊 Początkowo miałam kilka problemów, a to wszystko dlatego, że wzięłam za dużo nasion konopi (70 g), co spowodowało, że powstający napój kipiał z urządzenia. Lekcja na przyszłość - wziąć mniej surowca 😊 Mleko konopne ma bialutką barwę, pachnie lekko orzechowo, a w smaku czuć subtelną słodycz. Jest bardzo smaczne i może znaleźć wiele zastosowań w kuchni. 


Składniki:

Przygotowanie:
  1. Nasiona przełóż do sojowirówki i wlej wodę do poziomu pomiędzy minimum i maximum.
  2. Nałóż pokrywę i podłącz sojowirówkę do prądu. Wciśnij przycisk mleko sojowe jeden raz, aby wybrać ziarno suche.
  3. Po ok. 30 minutach urządzenie da sygnał dźwiękowy informujący, że mleko jest gotowe. Wtedy należy odłączyć sojowirówkę od prądu.
  4. Gotowe mleka przecedź przez sitko i przechowuj w lodówce. 


Pozostałości po nasionach konopi

5 komentarzy

  1. Konopia jest mi zupełnie obca, ale na pewno jest to zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piłyśmy kupne mleko konopne i nam nie smakowało, może takie domowe przypadłoby nam do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie próbowałam jeszcze konopnego, ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, chętnie spróbowałabym takiego :)

    OdpowiedzUsuń