Naleśniki owsiane - tylko 3 składniki

6 czerwca 2015

Odkryłam sposób przygotowania tych naleśników dosyć niedawno, a już na stałe zagościły w moim menu. Robię je na prawdę bardzo często - jako śniadanie, słodki deser czy inny posiłek. Są przepyszne! A przy tym takie proste i szybkie do przygotowania. Można kombinować z dodatkami, dzięki czemu za każdym razem osiągniemy inny smak, a naleśniki na pewno się nie znudzą :)



Składniki:
  • 50 g płatków owsianych
  • 1 jajko
  • 100 ml mleka
Dodatki:

Przygotowanie:
  1. Do malaksera wsyp płatki owsiane i zmiel na mąkę. Jeżeli masz w posiadaniu gotową mąkę owsianą - super! Pomiń ten etap i przejdź do następnego.
  2. Dodaj jajko i mleko. Zmiksuj.
  3. Na dobrze rozgrzanej patelni wylej porcję ciasta i smaż ok. 1.5 minuty z każdej strony. Smażąc na małej patelni wyjdą 4 naleśniki. 
  4. Podawaj z ulubionymi dodatkami. 


Wartość odżywcza naleśników bez dodatków:
energia: 291 kcal
białko: 14,4 g
tłuszcz: 9 g
węglowodany: 40 g
w tym błonnik: 3,5 g

42 komentarze

  1. z jednego jajka tyle naleśników? :O myslałam, że zużyłaś co najmniej 5 jajek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Tylko jedno jajko :D A tyle przyjemności :)

      Usuń
    2. Ile taka porcja ma kalorii?

      Usuń
    3. Na końcu wpisu wyraźnie są napisane wartości odżywcze :/

      Usuń
  2. Fajnie wyglądają - tak grubo i pysznie :) I podoba mi się w nich to, że są zrobione z płatków owsianych, które uwielbiam i robię z ich dodatkiem większość moich naleśników i placków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybkie, proste a jakie pyszne :D Nic dziwnego, że robisz je często :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam naleśniki ;) Tak ja mówisz, można przygotować je na wiele sposobów, więc trudno żeby się znudziły ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. a czy mogę dodać mleko sojowe zamiast krowiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie używałam mleka sojowego do tego przepisu, ale myślę, że naleśnikom nie będzie to przeszkadzać i wyjdą również pyszne :) Ja zamiast mleka dodaję czasami też sok owocowy :)

      Usuń
  6. A na patelnie wlewałaś najpierw olej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie używałam oleju do usmażenia tych naleśników :P
      Jeżeli masz dobrą patelnię, np. teflonową to bez problemów wyjdą Ci te naleśniki usmażone na suchej powierzchni. Jeżeli się obawiasz, możesz dodać odrobinę oleju, np. kokosowego - na samym początku. Pamiętaj, aby go dobrze rozgrzać ;)

      Usuń
  7. Myślicie, że jak zamiast mleka dodam wodę to też się uda?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaję mi się, że z wodą naleśniki również powinny się udać :) Pewnie stracą trochę na smaku, ale warto spróbować, jak się uda daj znać :P
      Można spytać dlaczego chcesz zamienić mleko na wodę?

      Usuń
  8. Ja zamiast mleka krowiego dodałam mleko migdalowe. A do smażenia użyłam oleju kokosowego. Naleśniki były pyszne mniam. Dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że naleśniki smakowały :) Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  9. Polecam. Naleśniki wychodzą cienkie i smaczne. Są dobre dla tych co dbają o linię. ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za podzielenie się swoimi spostrzeżeniami :)

      Usuń
  10. Bardzo pyszne naleśniki i nic się nie rozwala.Mąkę użyłam sklepową i mleko bez laktozy 1,5%.Wspaniałe i porcja odpowiednia na raz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że naleśniki smakowały :) Dziękuję za komentarz ;)

      Usuń
  11. Mi z tej porcji wyszły 2 naleśniki i to na mniejszej patelni.. Ale PRZEPYSZNE i też na stałe zagoszczą w moim menu;) Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie wychodzą 4 sztuki :) Może troszkę za dużo cista wlałaś na jednego placka? Mimo wszystko cieszę się, że Ci smakowały ;)

      Usuń
  12. Jutro sobie zrobie na drugie sniadanie, juz tak dawno nie jadlam nalesnikow. Zawsze robilam je z bialej maki, do tej pory takie robie, ale dla rodziny. Ja ze zwyklej pszennej maki musialam zrezygnowac, juz myslalam, ze nigdy nie zjem nalesnikow, a te wygladaja pysznie ! Ale zamiast powidel dodam starta na tarce gruszke. Serdecznie pozdrawiam i dziekuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz i cieszę się, że spróbowałaś moich naleśników :) Mam nadzieję, że smakowały :)
      Pozdrawiam serdecznie ;)

      Usuń
  13. Nie wiem co robię źle,ale próbowałam dwa razy zrobić te naleśniki i nic z tego nie wyszło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale ja też nie wiem :( Mi wychodzą za każdym razem, nie mam z nimi najmniejszego problemu, z resztą nie tylko ja, co widać po komentarzach ;)

      Usuń
  14. Wyszły mi trzy, ale chyba tak dużą mam patelnię.
    Dodałam proszku do pieczenia, bo lubię "puchate". Wtryniłam z połową serka grani, polową lyżeczki miodu i borówkami.

    Świetne!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja smażę je na takiej małej standardowej patelni i wychodzą 4. Ale ilość zawsze może trochę ulec zmianie, bo np. nierównomiernie podzieli się porcje właśnie np. na 4 sztuki :)
      Do naleśników nigdy nie dodaję proszku do pieczenia, bardziej do placuszków/omletów :)
      Cieszę się, że smakowały ;)

      Usuń
  15. Mąki owsianej tez dać 50 g, tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak najbardziej :) 50 g płatków owsianych odpowiada 50 g mąki owsianej :)

      Usuń
  16. Nie wiem jakim cudem z tego wyszły 4 naleśniki. Ja zrobiłam z poczwornej porcji i wyszło ledwo 8

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cuda się zdarzają. A tak na prawdę ja z kolei nie wiem, jak Tobie mogły nie wyjść 4 naleśniki, mi często wychodzi nawet 5-6 sztuk, smażonych na małej patelni. Po prostu używasz za dużo ciasta na jednego naleśniki.

      Usuń
  17. Szkoda, że nie podano cukrów w tabelce wartości odżywczych. Dość istotna różnica między węglami ogólnie, a cukrem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, wielka szkoda :D Bardzo istotna różnica. Zdrówka życzę ;)

      Usuń
  18. Sprawdziłam przepis wyszły przepyszne��

    OdpowiedzUsuń
  19. Skąd tak mało kalorii w podsumowaniu? 50g płatków to 180, jajko ok. 80 i mleko w zależności od % tłuszczu - 50-60, wychodzi zatem minimum 310 kcal.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, ponownie podeszłam do wyliczeń i prawda - wkradł się błąd. Wprowadziłam składniki do programu dietetycznego i uzyskałam wartości, które wprowadziłam powyżej. Użyłam małego jajka (40 g), Ty pewnie policzyłeś największe, mleko 1,5%. Zmianie uległa wartość kaloryczna o około 20 kcal.

      Usuń
  20. Rewelacja, dzieciaki uwielbiają.

    OdpowiedzUsuń