Najpyszniejsze gofry proteinowe

26 lipca 2019

Tytuł nie kłamie. To naprawdę najpyszniejsze gofry proteinowe, jak przygotowałam i jakie jadłam. Lekko chrupiące z wierzchu i mięciutkie, bardzo puszyste w środku. Nie sprawiają problemów podczas pieczenia, a czas ich przygotowania to w sumie z 10 minut. Bardzo polecam.


Składniki (3 gofry):
Dodatki:

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki (oprócz oleju) dokładnie ze sobą wymieszaj. 
  2. Gofrownicę rozgrzej i rozsmaruj odrobinkę oleju w miejscach, gdzie będziesz smażyć gofry. 
  3. Wylej masę i smaż gofry około 6 minut, na prawie największej mocy. 
  4. Podawaj z dodatkami. U mnie moje ulubione frużeliny bez cukru i pyszny krem czekoladowy. 

Wartości odżywcze dla 3 gofrów bez dodatków:
energia: 393 kcal
białko: 35 g
tłuszcze: 13 g
węglowodany: 32 g
błonnik: 4 g

⇾ Z kodem zdrowie_na_jezyku zyskasz 10% rabatu na produkty ALL i SFD Nutrition w sklepie SFD.

15 komentarzy

  1. Hej! Zrobiłam na mące kokosowej (40g). Z przykrością zawiadamiam że to była porażka :D Ciasto zgęstniało do konsystencji całkowicie stałej, musiałam dolać więcej mleka. Wstawiłam dwa gofry (podwójne kwadraty) i drugiej partii nie dało się wyciągnąć, całkowicie się pokruszył. W smaku okropny, nie dało rady tego zjeść. Podejrzewam że to może być wina mąki kokosowej. Czy twój przepis wyjdzie z innych mąk? Dzięki za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Zatem można by napisać, że nie postąpiłaś zgodnie z przepisem, bo zmieniłaś główną bazę, czyli mąkę. Ponad to absolutnie nie dziwię się, że gofry Ci się nie udały przy zastosowaniu wyłącznie mąki kokosowej. To, jak piszesz, jak ona się zachowywała to całkiem normalne przy tego rodzaju mące. Mąka kokosowa jest bardzo chłonna, szybko wchłania płyn. Z mojego doświadczenia, aby wydobyć z niej to co najlepsze należy łączyć ją z innymi mąkami i dodawać tylko w niewielkiej ilości (jak np. robię omleta czy nawet gofry to daję 10 g mąki kokosowej, a pozostałe 30/40 g to inna mąka). Dlatego też gofry jak najbardziej mogły się nie udać. Pewnie! Spróbuj z innymi mąkami, jak orkiszowa, gryczana czy pełnoziarnista. Jak nie masz owsianej to w kilka minut możesz ją zrobić sama - wystarczy, że zmielisz w blenderze płatki owsiane na mąkę :) Mam nadzieję, że pomogłam i teraz gofry wyjdą pyszne :)

      Usuń
  2. Zawsze jak jadłam desery z dodatkiem odżywki białkowej to nie były zbytnio smaczne, oczywiście były lepsze niż locie samego białka ale... Te gofry są poprostu cudne i na dodatek nie zawierają cukru! Serdecznie polecam!!! ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo jaki mi miło czytać takie cudne komentarze! Dziękuję pięknie za opinię i cieszę się ogromnie, że gofry Ci smakują :)

      Usuń
  3. Ja chciałam napisać, że zmodyfikowałam przepis i zamieniłam na mąkę ryżową, mleko na mleko roślinne z orzechów nerkowca i odżywkę użyłam bezlaktozową. W ten sposób mamy praktycznie gluten free i lactose free gofry, a konsystencja ciasta idealna, smak super ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i super! Bardzo sobie cenię taką kreatywność :) Dziękuję za komentarz ;)

      Usuń
  4. Ma sa kra!!! Najlepsze jakie robilam. Mi wyszly idealne bez tluszczu! Nareszcie po tylu probach gofry bez grzeszne ( chyba ze w smaku). Brawo i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tylko dodam, że uwielbiam to, że jest napisane "40g" a nie żadne "1/5 szklanki" czy coś w tym rodzaju... mam totalnie niewymiarowe szklanki i zawsze musiałam jakimiś kalkulatorami przeliczać, a tak to siup! na wagę kuchenną i od razu wiadomo ile g :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam dziś z mąki ryżowej, mleka bez laktozy i odżywki czekoladowej. Wyszły genialne! Dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam mąki owsianej więc zmieliłam po porostu płatki owsiane ( nie jakoś super mocno) + odżywka białkowa o smaku ciasteczkowym... UMARŁAM ! Pierwsze gofry które mi pięknie rosną, nie rozwalają się w gofrownicy (przyznam że posiadam raczej toster 3 in 1 :D )
    TYTUŁ NIE KŁAMIE !!!! Najpyszniejsze

    OdpowiedzUsuń
  8. Gofry to istny sztos!!! Najlepsze jakie jadłem, zrobione na mące pełnoziarnistej wyszły idealne od razu składniki pomnożyłem x5 i na nas dwójkę brakło takie były dobre 😁 Przepis mega 💪

    OdpowiedzUsuń
  9. Z mąką migdałowa jakby coś tez rewelacja jak ktoś nie chce za dużo węgli 🥰

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszły absolutnie fantastyczne. Mąka owsiana zmielona w mini blenderze, a same gofry zjedzone ze skyrem waniliowym - absolutna poezja, smakowało jak jakiś deser, a macro niesamowite, 50g białka w samym śniadaniu jak za darmo!! Dziękuję za ten przepis, coś czuję że na stałe zagości w puli moich śniadań <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety klapa:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę sprawdzić czy gofry faktycznie zostały zrobione zgodnie z przepisem. Jeżeli tak, to wina może leżeć po stronie gofrownicy. Niestety, ale większość gofrownic dostępnych na rynku słabo wypieka gofry, które później nie nabierają odpowiedniej formy, są miękkie, zamiast zwarte i chrupiące.

      Usuń