Fit racuchy owsiane

14 sierpnia 2016

Typowe racuchy kojarzą mi się z dzieciństwem. Puchate, tłuste i napakowane jabłkami. Ja postawiłam przygotować lżejszą i zdrowszą wersję tych popularnych placuszków. Użyłam w tym celu m.in. płatków owsianych, ksylitolu i oleju kokosowego. Dopełnieniem smaku był dżem śliwkowy bez dodatku cukru, który swoim słodko-kwaśnym smakiem wpasował się tu idealnie. Oczywiście jak racuchy to na drożdżach - aromat był cudowny! 



Składniki (2 porcje):
  • 100 g płatków owsianych 
  • 100 ml mleka
  • 10 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru z cynamonem 
  • 2 łyżki ksylitolu
  • 1 jajko
  • 2 małe jabłka (u mnie papierówki)
  • 1 łyżka oleju kokosowego 
  • dżem śliwkowy (Natjun)

Przygotowanie:
  1. Podgrzej delikatnie mleko (nie zagotuj!) i rozpuść w nim drożdże z cukrem cynamonowym. Odstaw na 15 minut do lekkiego wyrośnięcia. 
  2. Płatki zmiel na mąkę za pomocą blendera lub użyj mąki owsianej już gotowej.
  3. Jabłka obierz ze skórki i pokrój w drobną kostkę. 
  4. Do miski wsyp mąkę, dodaj jajko, ksylitol, wyrośnięte drożdże i dobrze wymieszaj. Zostaw na 5 minut. Następnie dodaj pokrojone jabłka i wymieszaj.
  5. Na patelni rozgrzej olej kokosowy i nakładaj po czubatej łyżce ciasta. Smaż do zrumienienia. 
  6. Podawaj z dżemem śliwkowym bez dodatku cukru. 


Zapraszam na mojego INSTAGRAMA oraz FACEBOOKA

10 komentarzy

  1. O właśnie "tłuste" to była nasza zmora i zawsze miałyśmy chęć wytarcia ich ręcznikiem :P Ta wersja jest zdecydowanie lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie placuszki na śniadanie w weekend ! Zdrowsza ich wersja jak najbardziej jest wskazana, bo już i tak się je smaży, więc można trochę odtuczyć ją w składnikach :) Rzadko jednak robię racuchy drożdżowe, a szkoda, bo rzeczywiście ich aromat jest boski :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Owsiane z jabłkami będę robić jutro :D A Twoje pysznie się prezentują ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham racuchy całym serduchem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale bym takie teraz wszamała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygladaja rewelacyjnie.
    Czy zamiast swiezych drozdzy mozna uzyc w proszku? Jesli tak to w jakiej proporcji? Nie mieszkam w Polsce i niestety nigdzie nie znalazlam swiezych drozdzy :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można, choć nie próbowałam, ale pewnie efekt wyjdzie ten sam. Według przelicznika powinnaś użyć niecałe 5 g drożdży suszonych, to jest ok. 1,5 łyżeczki.

      Usuń
  7. Zapisuję przepis, bo jest rewelacyjny! Zrobiłam na mące orkiszowej, smażone praktycznie na suchej patelni i wyszły ładne, rumiane, puszyste 🙂 szkoda, ze nie mogę dodać foty, bo jest się czym chwalić😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i przypomnienie przepisu, bo sama o nich zapomniałam :) I narobiłaś ma smaka :D Wierzę, że wyszły Ci cudowne!

      Usuń