Owsianka kokosowa z rabarbarem :)

13 maja 2017

Od jakiegoś czasu w lodówce zalegała mi puszka mleczka kokosowego, więc wykorzystałam ją do przygotowania pysznej i kremowej owsianki. W koszyku z warzywami i owocami zauważyłam kilka łodyg świeżutkiego rabarbaru, a więc i one znalazły się w tej śniadaniowej miseczce. Owsianka jest przepyszna! A rabarbar mięciutki, słodko-kwaśny. Te dwa składniki tworzą smaczne, a zarazem ciekawe połączenie. 


Składniki (2-3 porcje):
  • 120 g płatków owsianych 
  • 1 puszka (400 g) mleczka kokosowego 
  • 200 ml wody 
  • 4 łyżki syropu klonowego 
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego 
  • szczypta soli 
  • 1 łodyga rabarbaru
  • 1 łyżka ksylitolu 

Przygotowanie:
  1. Płatki przesyp do garnka, zalej wodą i mleczkiem kokosowym. Doda syrop klonowy i szczyptę soli. Wymieszaj, zagotuj i gotuj na pełnym ogniu do uzyskania preferowanej konsystencji - najlepiej kremowej, nie za gęstej i nie za rzadkiej. 
  2. W drugim rondelku przełóż pokrojony w paski rabarbar, zalej wodą, dodaj ksylitol. Zagotuj, wymieszaj i gotuj jeszcze chwilkę, ok. 2 minuty, tak aby rabarbar się nie rozgotował. 
  3. Gotową owsiankę przełóż do miseczek, a na wierzch ułóż mięciutki rabarbar. 

6 komentarzy

  1. o kurcze, takiego mixa nie jadłam :D pamiętam za dzieciaka rabarbar z cuukrem :D
    www.anialwowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda :) Czekam aż rabarbar pojawi się w ogródku mojej mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodatek rabarbaru to trafienie w punkt idealny <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Owsianki na mleku kokosowym lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wieki nie jadłam rabarbaru! Fajna opcja :)

    OdpowiedzUsuń