Granola z masłem orzechowym i sezamowym :)

19 marca 2018

Gdzieś mi ostatnio mignęło zdjęcie domowej granoli i tak sobie pomyślałam, że bardzo dawno sama nie robiłam takiej śniadaniowej mieszanki chrupiących płatków. Mając do dyspozycji cudowne, najlepsze, ekologiczne masełka orzechowe i pasty sezamowe od marki Terrasana postanowiłam to wykorzystać i zrobić granolę w wersji orzechowej. W mieszance znajdziesz zarówno orzechy i nasiona pod normalną postacią, ale także masło z orzechów laskowych (najlepsze!) i pastę sezamową. To chyba najlepsza granola, jaką jadłam ❤ Chrupiąca, intensywnie orzechowa, lekko słodka, idealna z mlekiem, jogurtem czy jedzona solo. Przyznaję, że w tej ostatniej wersji jadłam ją najczęściej 😂



Składniki:
  • 125 g płatków owsianych 
  • 125 g płatków orkiszowych 
  • 45 g nasion słonecznika 
  • 45 g pestek dyni 
  • 45 g orzechów pekan
  • 45 g migdałów
  • 60 g tahini (Terrasana)
  • 60 g masła z orzechów laskowych (Terrasana)
  • 60 g syropu klonowego 
  • 40 g oleju kokosowego 

Przygotowanie:
  1. Orzechy pekan i migdały posiekaj na średnie kawałeczki i wymieszaj z pozostałymi suchymi składnikami. 
  2. Do rondela przełóż olej kokosowy, syrop klonowy, masło orzechowe i tahini. Tylko podgrzej, aby składniki się rozpuściły i stworzyły jednolitą masę. 
  3. Suche składniki połącz z mokrymi i dokładnie wymieszaj. 
  4. Granolę równomiernie rozłóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piecz w nagrzanym na 160*C piekarniku przez 20 minut. W trakcie pieczenia przemieszaj granolę 2-3 razy. 
  5. Upieczoną pozostaw do całkowitego wystygnięcia. Przechowuj w szczelnym pojemniku. 

3 komentarze

  1. To masło z orzechów laskowych na pewno świetnie smakuje tak jak i granola ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Schrupałybyśmy całą na raz <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm wygląda bosko :) Nie ma to jak domowa granola.

    OdpowiedzUsuń