Owsianka sezamowa :)

18 czerwca 2016

Tyle zjedzonych przeze mnie owsianek, a nigdy typowej sezamowej. Musiałam to czym prędzej zmienić, tym bardziej, że jestem w posiadaniu przepysznej, ekologicznej pasty sezamowej od Primavika. Owsiankę przygotowałam na mleku roślinnym, więc dodatkowo jest to posiłek w 100% wegański, a używając płatków owsianych bezglutenowych możesz pozbyć się także glutenu. Owsianka wyszła gęsta i kremowa z wyraźnym smakiem tahini, który dodatkowo wzbogaciłam posypując ją jeszcze ziarnami sezamu. Dodatki w postaci banana i truskawek urozmaiciły tą smakowitą miseczkę i nadały jej słodyczy. 


Składniki (1 porcja):
  • 40 g płatków owsianych 
  • 200 ml mleka kokosowego 
  • 1 łyżka bio tahini (Primavika)
  • szczypta stewi 
  • 1 łyżeczka ziaren sezamu 
  • truskawki, banan

Przygotowanie:
  1. Płatki zalej 100 ml wrzątku i odczekaj aż napęcznieją. 
  2. Następnie przełóż je do garnka, zalej mlekiem, dodaj stewię i masło sezamowe. Gotuj ok. 5 minut. 
  3. Przełóż do miseczki, dodaj owoce i posyp sezamem. 

4 komentarze

  1. Uwielbiam owsiankę z tahini i uświadomiłaś mi, że dawno takiej nie robiłam... Wygląda przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja z tahini owsianki nigdy nie jadłam, a smakuje pewnie jak chałwa, którą uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już od jakiegoś czasu marzy nam się dobrej jakości tahini a co za tym idzie właśnie taka owsianka bądź lody! :D Musimy zamówić w jakimś sklepie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi idealnie :) A jej konsystencja powala!

    OdpowiedzUsuń