Woda kokosowa Healthy People :)

18 lutego 2018

Woda kokosowa należy do jednych z moich ulubionych produktów. Choć nie piję jej systematycznie, to chętnie, w miarę możliwości do niej powracam. Oczywiście, bez zaprzeczenia najlepsza woda to ta prosto z orzecha kokosowego - "młoda", świeża, naturalna. Jej smak zdecydowanie jest najpyszniejszy, nie do powtórzenia. Aczkolwiek zdarzają się też takie wody, które mimo bycia zapakowanym w karton/butelkę, także świetnie wypadają pod względem smakowym. 

Dzisiaj mam dla Was recenzję wód kokosowych od marki Healthy People, którą już niejednokrotnie napotykałam w Internecie. Oprócz naturalnej wody kokosowej, marka tworzy także różne kombinacje na jej bazie. Poniżej poznacie dwie z nich. Zanim przejdziesz do recenzji przypomnijmy sobie, za co woda kokosowa jest chwalona i polecana. 


WŁAŚCIWOŚCI WODY KOKOSOWEJ 
Elektrolity, takie jak: jony potasu, wapnia, sodu, magnezu i fosforu, w które bogata jest woda kokosowa niezwykle skutecznie wspomagają proces nawadniania organizmu oraz odgrywają znaczącą rolę w funkcjonowaniu nerwów, serca i mięśni. Woda kokosowa ma zbliżony skład chemiczny do ludzkiego osocza. Jest najlepszym naturalnym izotonikiem, zawiera mniej cukru i sodu w porównaniu z innymi takimi napojami, przy tym zawierając więcej potasu, wapnia i chlorków. Dodaje energii po wyczerpującej aktywności fizycznej, a także przy wzmożonym wysiłku psychicznym. 



NATURALNA
Skład → woda kokosowa (99,9%) * aromat naturalny * witamina C

Naturalna woda kokosowa, w której jak widać znajdziemy tylko trzy składniki. Od razu nie spodobał mi się dodatek aromatu, gdyż uważam że woda kokosowa sama w sobie jest smaczna i nie potrzebuje wzmocnionego aromatu. Minus także za to, że woda ta pochodzi z koncentratu. O czym nie wiedziałam, bo na stronie marki takiej informacji nie znalazłam. Smak jest jak najbardziej do zaakceptowania. Jednak zdecydowanie piłam lepsze wody, które pochodziły prosto z kokosa, a nie z koncentratu i nie miały aromatów. Ta od Healthy People odznacza się kokosową nutką, delikatną słodyczą i faktycznie czuć, że mamy do czynienia z wodą kokosową. Więc pod względem smaku nie jest najgorzej. Aczkolwiek tak jak pisałam wcześniej - piłam lepsze.

Wartość odżywcza (100 ml):
energia: 18 kcal
węglowodany: 5 g
w tym cukry: 5 g



Skład → sok jabłkowy * woda kokosowa (30%) * pure z mango (10%) * sok z białych winogron * sok z cytryny * witamina C * naturalny aromat 

Ten wariant smakowy interesował mnie najbardziej, a to z tego względu że bardzo lubię mango. Ze strony Healthy People wywnioskowałam (po zapoznaniu się ze składem tam zamieszczonym), że produkt ten to głównie woda kokosowa z dodatkiem mango. Jak się później okazało, czytając skład na kartonie produktu nie jest to woda kokosowa, a napój wieloowocowy z dodatkiem wody kokosowej i pure z mango. Główną bazę stanowi sok jabłkowy. Dlatego nazwa tego produktu nie odpowiada temu, co znajdziemy w środku. Przechodząc do smaku. Jest on jak najbardziej dobry. Czuć wyraźnie obecność mango, której nie przyćmił nawet sok jabłkowy, znajdujący się w największej ilości. Jak dla mnie napój ten jest zdecydowanie przesłodzony i mógłby być po prostu mniej słodki (wyrzuciłabym dodatek soku jabłkowego i z białych winogron). Mimo tego, że nie ma w nim cukru dodanego, to słodyczy tej nadają mu soki owocowe. I na 100 ml tego cukru jest sporo, bo niemalże 9 g. Podsumowując, plusa daję jedynie za to, że faktycznie czuć obecność mango i że w składzie jest woda kokosowa. Minus za wysoką słodycz, sporą ilość cukru, nazwę niezgodną z rzeczywistym produktem oraz składniki pochodzące z koncentratu. 

Wartość odżywcza (100 ml):
energia: 43 kcal
węglowodany: 9,9 g
w tym cukry: 8,9 g



Skład → woda kokosowa (50%) * sok ananasowy (30%) * sok z białych winogron * naturalny aromat * witamina C * szafran * cytryna * jabłko

W tym przypadku mogę się zgodzić, że faktycznie jest to woda kokosowa z sokiem ananasowym, jak to nazwa wskazuje. Ponieważ woda kokosowa stanowi tu główny składnik i jest na pierwszym miejscu w składzie. Jest też dobrze wyczuwalna podczas picia. A towarzyszącym jej smakiem jest ananas, również bardzo dobrze wyczuwalny. Słodkość jest nieco mniejsza, stonowana, o czym świadczy także nieco mniejsza zawartość cukrów, których mimo tego finalnie nadal jest bardzo dużo. Ponownie użyte składniki pochodzą z koncentratu. Podsumowując, smakowo oceniam tę wodę jako dobrą. Moim zdaniem nie potrzebne jest tu dodatkowe dosładzanie sokiem w winogron i jabłek oraz wzmacnianie smaku aromatem (czyli podobnie, jak w przypadku produktu z mango).

Wartość odżywcza (100 ml):
energia: 38 kcal
węglowodany: 8,7
w tym cukry: 8,5 g


Podsumowując, tak na prawdę myślałam, że wody kokosowe od Healthy People pozytywnie mnie zaskoczą, co okazało się błędnym myśleniem, bo bardzo mnie rozczarowały. Informacje na stronie marki mogą wprowadzać odbiorcę w błąd, ponieważ nie wszystko jest tam napisane. Większość, dość istotnych rzeczy dowiedziałam się z opakowania. Żadnej z wód nie odebrałam na tyle dobrze, aby wrócić do niej w przyszłości. Sam smak nie jest zły, jednak składniki pochodzą z koncentratu, są obecne aromaty, a wody kokosowe smakowe bardziej przypominają sok owocowy niż wodę kokosową z dodatkiem konkretnego owocu. A to już odbieram negatywnie. Ja wolę produkt w 100% naturalny, z króciutkim składem, bez niepotrzebnych dodatków. Wielokrotnie piłam wody kokosowe, które w składzie mają tylko to, co oczekuje konsument - wodę kokosową i ewentualnie witaminę C i smakiem zadowalają mnie w 100%. Zatem właśnie takie wody polecam najbardziej.

A Wy co sądzicie o tych produktach? Próbowaliście je już?  

8 komentarzy

  1. Szkoda, że w tej o smaku mango dominuje sok jabłkowy, to jak dla mnie najciekawszy wariant. Wodę kokosową bardzo lubię, choć jakiś czas temu piłam jej za dużo i teraz mam lekki uraz :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, szkoda że dominuje, aczkolwiek tak jak napisałam nie jest wyczuwalny i w dalszym ciągu to mango odgrywa główną rolę :)

      Usuń
  2. Nie słyszałam o tych produktach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piłam wode kokosową, ale takiej smakowej jeszcze nie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Łeee a my też myślałyśmy, że są to prawdziwe cudeńka :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Próbowałam jest ok. Tylko kupowanie jej codziennie to tanio nie wychodzi, jednak picie mineralnej cisowianki się bardziej opłaca.

    OdpowiedzUsuń