Orkiszowe gofry idealne - na słodko i słono :)

29 sierpnia 2018

Takie gofry możesz przygotować zarówno na słodko, jak i na słono. Wiadomo, w wersji wytrawnej dodajesz szczyptę soli, a wersji słodkiej odrobinę wybranego przez siebie słodzika (np. łyżeczka ksylitolu czy syropu klonowego). Chyba, że Twoje dodatki będą bardzo słodkie, jak np. dżem czy dojrzałe banany, wtedy pomiń dodatek słodzika nawet w cieście. Gofry wychodzą przepyszne! Są niezwykle lekkie, bardzo chrupiące, nie miękną, a pozostają, jakby to określić - "sztywne" (mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi 😂). Bardzo polecam.



Składniki: (3 gofry):
  • 50 g mąki orkiszowej
  • 1 jajko 
  • 30 ml mleka
  • 30 ml wody gazowanej 
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli lub wybranego słodzika 

Przygotowanie:
  1. Białko oddziel od żółtka i ubij na sztywną pianę. 
  2. Następnie pozostałe składniki dokładnie zmiksuj. Dodaj ubite białko i delikatnie tylko zamiksuj, na najmniejszym obrotach, do wymieszania się składników. 
  3. Gofry piecz w mocno nagrzanej gofrownicy przez ok. 6 minut. Ja nie potrzebowałam natłuszczać swojej gofrownicy, ale jeżeli Twój sprzęt tego wymaga dodaj odrobinę oleju. 
  4. Gotowe gofry podawaj na słodko lub słono. U mnie tym razem awokado i pomidor. 

4 komentarze

  1. Od dawna żałuję, że nie mam gofrownicy - jadłabym takie lekko chrupiące codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. gofry idealne :) dawno nie robiłam, zrobię jutro!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale byśmy się wgryzły w takiego gofra :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej, wyglądają idealnie :DD Chętnie zjadłabym takie w wersji na słodko, jednak z awokado i pomidorem też prezentują się super :))

    OdpowiedzUsuń