środa, 10 września 2014

RECENZJA - Dojrzała i szczupła :)

Dzisiaj ma miejsce premiera książki Magdaleny Makarowskiej "Dojrzała i szczupła" Wydawnictwa FerriaMagdalena Makarowska jest również autorem "Schudnij pysznie jesienią i zimą", "Schudnij pysznie wiosną i latem", "Jedz pysznie, chudnij cudnie" i wielu innych pozycji, do których dołącza teraz "Dojrzała i szczupła".



W "Dojrzałej i szczupłej" możemy znaleźć zasady diety dla pań w kwiecie wieku, sześciotygodniowy program odnowy, porady dla zdrowia i urody. Ponad to książka składa się z jedenastu rozdziałów, a każdy z nich niezwykle interesujący wzbogaca naszą wiedzę w cenne wiadomości dotyczące tego jak zdrowo i prawidłowo się odżywiać i dbać o swój organizm.

Lektura ta skierowana jest głównie do Pań w wieku 40 lat i więcej, jednak po jej przeczytaniu stwierdzam, że wiele informacji jest przydatnych także każdej z nas.

W rozdziale I, zatytułowanym - Odchudzanie po menopauzie, możemy dowiedzieć się o powodach tycia, źródłach powstawania nadprogramowych kilogramów, a także o ciekawych poradach przydatnych podczas świąt, uroczystościach, rodzinnych spotkaniach.


Następnie autorka skupia się dość szczegółowo na samej menopauzie. Jakie zmiany zachodzą w organizmie po tym okresie, jak menopauza wpływa na sylwetkę i co mogą powodować wynikające z tego konsekwencje. Dowiesz się o zespole metabolicznym i otyłości brzusznej.
W tym rozdziale szczególnie zwróciłam uwagę na podtytuł "Czynniki wpływające na tycie". Uważam, że autorka w sposób prosty i przejrzysty opisała działnie hormonów, w tym również wymieniła inne powody tycia jak: brak snu, stres, mała aktywność fizyczna.

Kolejno dowiadujemy się o tym, iż "prawidłowe odżywianie nie tylko zapewnia dobrą sylwetkę, ale także przedłuża młodość". Poznasz moc antyoksydantów ukrytych w wielu produktach spożywczych, zasady diety antynowotworowej i menopauzalnej, a także dowiesz się w co wzbogacić dietę w okresie menopauzy. Opisanych jest tu wiele, bardzo ciekawych składników spożywczych, jak np. nasiona ostropestu, nasiona chia, pokrzywa, serwatka, inulina, jagody goji czy nawet pomidory.


Jest również "kącik" kosmetyczny. Skupiony głównie na dobroczynnym działaniu przeróżnych rodzajów olejów. Wiedziałyście, że istnieje olej z pestek malin, arbuza, truskawek, czarnej porzeczki czy wiśni? Bo ja nie! I dzięki "Dojrzałej i szczupłej" miałam takową okazję, aby je poznać i dowiedzieć się o ich cennych zaletach. Autorka poświęciła także kilka stron na zbawienny dla skóry, urody i ciała sok z aloesu.

Dalej dowiesz się troszkę o nabiale, nietolerancji laktozy, a także poznasz 10 przykazań, by mieć zdrowe kości. Jeżeli do tej pory nie wiedziałaś czym jest sok, nektar czy napój, w "Dojrzałej i szczupłej" uzyskasz wszystkie potrzebne informacje na temat owych płynów. Możesz przeczytać ciekawy rozdział na temat soli, jej wadach, zaletach, jaki rodzaj soli wybrać, by wyszło nam na zdrowie. Jak jest sól to musi być i cukier! Autorka przedstawiła najlepsze substytuty cukru pochodzenia naturalnego jak np. stewia czy ksylitol.

Jeden z rozdziałów poświęcony jest diecie bezglutenowej. Czy gluten warto wyeliminować z diety? W jakich produktach się znajduje? Jak wpływa na nasz organizm? I co najważniejsze, czym można zastąpić mąkę, kaszę i inne produkty glutenowe? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz właśnie w tej książce.


Na tym etapie kończy się treść teoretyczna i przechodzimy do praktyki! Kolejne trzy ostatnie rozdziały kryją w sobie sześciotygodniowy plan odnowy składający się na:
- zasadach diety po pięćdziesiątce, w tym produkty wskazane i niewskazane, zasady komponowania posiłków, uwagi dotyczące między innymi suplementów i nawadniania organizmu w ciągu dnia, a także przydatne przepisy podczas diety, jak np. chleb gryczany, schab z porem czy domowy jogurt;
- szczegółowo opisaną dietę na okres sześciu tygodni; każdy dzień oparty jet na pięciu posiłkach, różnorodnych, lekkich, kolorowych i prostych w przygotowaniu. Poszczególne tygodnie opatrzone są listą zakupów;
- życie po diecie, czyli tak zwaną stabilizację. Nowe zasady, nowe produkty włączone do diety i nowe przepisy,w tym także zdrowe słodkości jak np. ciasto czekoladowe z kokosem i owocami czy lekki serniczek z limonką.



Podsumowując

Uważam, że książka Magdaleny Makarowskiej "Dojrzała i szczupła" jest ciekawą pozycją do zapoznania się. Szczególnie dla Pań w wieku dojrzałym, po 40 roku życia, ze względu na to, iż pozycja ta została specjalnie nakierowana na ten etap życia. Jednak nie zniechęcam do książki innych osób, bowiem tak jak wspominałam na początku "Dojrzała i szczupła" kryje w sobie wiele cennych informacji, porad, wskazówek przydatnych każdej z nas, ponad to przepisy wyglądają tak nieziemsko pysznie, że na pewno chętnie z nich skorzystasz. Książkę mogę polecić zainteresowanym zdrowym odżywianiem, zdrowym stylem życia, kobietom dojrzałym, które próbuję zmienić swoje dotychczasowe odżywianie, a nie wiedzą jak się do tego zabrać, czy każdej osobie, która chce sprawić niespodziankę swojej Mamie, Cioci, Babci, starszej siostrze. Lektura wydana jest w kolorowych, przyjemnych dla oka barwach, oprawiona fantastycznymi zdjęciami, przejrzysta, zrozumiała, lekka i przyjemna w czytaniu. "Dojrzała i szczupła" jest skarbnicą wielu ciekawostek ze świata racjonalnego odżywiania, lekkich i prostych w przygotowaniu przepisów, którymi zachwyci się cała rodzina.

2 komentarze:

  1. Uwielbiam wszystkie jej książki , u mnie w empiku jej nie mają Wryyy..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :D Dlatego już niedługo recenzja "Schudnij pysznie jesienią i zimą" ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...