piątek, 12 września 2014

Jaglany sernik na migdałowym cieście :)

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłam, że sernik można wykonać z kaszy jaglanej, byłam . zaskoczona. Ale również zaciekawiona. I to dzięki tej ciekawości postanowiłam w końcu go zrobić! Dlaczego tak długo czekałam? Chyba z wynikającej obawy, że ciasto nie wyjdzie, nie będzie smakować i wszystko "pójdzie" do kosza. Teraz żałuję, że tak długo zwlekałam.
Serniczek jest wyborny! Delikatny, kremowy, aksamitny! Po prostu cudowny! Spód ciasta wykonany z migdałów i nasionek chia wpasował się idealnie, jest puchaty, mięciutki i aromatyczny. Wiecie co, ja chyba już teraz nie będę kupować sera, tylko kaszę jaglaną. Jestem zachwycona końcowym efektem, podobnie jak w przypadku sernika z tofu, którego robiłam na Wielkanoc, o tutaj.
Serdecznie Wam polecam, uwierzcie mi będziecie równo pozytywnie zaskoczeni co ja :)



Składniki na ciacho:
- 50 g migdałów bądź mąki migdałowej
- 1 białko lub 1 łyżka mąki owsianej/ziemniaczanej z 2 łyżkami wody
- 20 g nasionek chia (2 łyżki)
- 1 łyżeczka stewii w proszku
- 1/3 łyżeczki cynamonu
- szczypta soli
- 20 ml mleka

Składniki na masę jaglaną:
- 115 g kaszy jaglanej
- 500 ml mleka
- 1 płaska łyżka stewii w proszku
- 4 łyżki jagód goji

Przygotowanie: 1. Kaszę należy przepłukać zimną wodą. Zagotować 250 ml mleka, wsypać kaszę, dodać stewię, zmniejszyć ogień i gotować ok. 20 minut, do momentu wchłonięcia mleka. Od czasu do czasu zamieszać.
2. Lekko ostygniętą kaszę należy zblendować/zmiksować dodając do niej kolejne 250 ml mleka. Pod koniec miksowania dodać jagody goji i dosłownie chwilkę zamiksować, tak aby owoce całkowicie się nie rozpadły.
3. Migdały należy zmielić na mąkę. Białko ubić na sztywną pianę (pominąć jeśli nie używamy białka) Wszystkie składniki na ciasto połączyć.
4. Przygotować formę/foremki. Ja użyłam dwóch foremek serduszek, średniej wielkości, ale równie dobrze możesz serniczki przygotować w muffinkach bądź średniej keksówcę. Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać masę na ciasto, następnie delikatnie masę jaglaną (masa jaglana jest cięższa, dlatego należy delikatnie ją rozprowadzić, nie dociskając mocno). Piec w nagrzanym piekarniku na 180*C 25 minut. 

2 komentarze:

  1. Super, cieszę się podwójnie, że dodałaś ten przepis od konkursu, po pierwsze miło mi, że znów zrobiłaś danie na konkurs, a po drugie, dzięki temu, będzie sobie u mnie na blogu czekał na spróbowanie i nigdzie mi się nie zagubi ;-) O superowych napisach, nawet nie wspomnę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. jejku! cóż za rewelacyjny przepis!! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...