Pełnoziarnista pizza z kurczakiem :)

13 grudnia 2014

Do tej pory robiąc pizzę używałam wyłącznie mąki pszennej. Bałam się, że dodając razową ciasto nie będzie tak smaczne, nie wyrośnie i innego typu bzdurne rzeczy. Teraz wiem, że bardzo się myliłam. Od dziś pizza tylko i wyłącznie na mące pełnoziarnistej (lub z domieszką pszennej). Pizza po upieczeniu odznacza się chrupiącym ciastem i niezwykłym aromatem, dzięki dużej ilości przypraw (jak to u mnie zazwyczaj bywa). Farsz to w głównej mierze same warzywa + trochę kurczaka.



Składniki - ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 3/4 szklanki mleka
  • 30 g drożdży
  • 1/2 łyżeczki soli

Przygotowanie:
  1. Podgrzej mleko, tak aby było ciepłe, ale nie wrzało. Rozpuść w nim drożdże, odstaw na 20 minut. 
  2. Mąkę pełnoziarnistą wymieszaj z pszenną, dodaj jajko i sól, następnie rozrobione drożdże. 
  3. Zagnieć ciasto i odstaw do wyrośnięcia na 25 minut.


Przed upieczeniem:

Po upieczeniu:


Składniki - farsz:
  • 0,5 kg pieczarek
  • 1 papryka
  • 3 duże cebule
  • 1 puszka pomidorów krojonych bez skórki
  • 200 g piersi z kurczaka
  • 2 łyżki oleju 
  • przyprawy: sól himalajska, curry, zioła prowansalskie, pieprz: prawdziwy, ziołowy, cayenne, bazylia, oregano, chilli

Przygotowanie:
  1. Na patelni rozgrzej olej i wrzuć posiekaną cebulę, podsmażaj przez ok. 7 minut. 
  2. Pieczarki i paprykę pokrój i dodaj wszystko do cebuli. 
  3. Przykryj i duś ok. 25 minut. Następnie dodaj pokrojoną w kostkę pierś, a także pomidory z puszki, przypraw. 
  4. Smaż be przykrycia (zredukuje to ilość powstałej wody) ok. 15-20 minut. 

Dodatkowo:
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • ser/mozzarella

Przygotowanie:
  1. Kiedy farsz się gotuje dokończ ciasto, które powinno już podwoić swoją objętość. Stolnicę posyp odrobiną mąki, wyłóż ciasto i rozwałkuj średnio cienki placek, w kształcie prostokąta i nakłuj widelcem. Połóż na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Brzegi ciasta zawiń. Wstaw do nagrzanego na 180*C piekarnika i piecz 20 minut.
  2. Po upieczeniu wyciągnij, posmaruj koncentratem pomidorowym, wyłóż farsz i posyp tartym serem bądź mozzarellą. Wstaw ponownie do piekarnika na ok. 5 minut, do momentu rozpuszczenia się sera. UWAGA! Jeżeli nie dodajesz sera (ja tak jadam i wg mnie ser jest zbędny) pomiń etap ponownego wsadzenia do piekarnika.


4 komentarze

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój luby może nie być zadowolony, ale dziś w planach mam właśnie pełnoziarnistą pizzę :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nasza pizza zawsze jest na spodzie z kalafiora :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pełnoziarnista u mnie zawsze będzie na pierwszym miejscu. Kto raz spróbuje odrazu zrezygnuje z pizzy z białej mąki ;)

    OdpowiedzUsuń