poniedziałek, 27 lipca 2015

Dietetyczny poniedziałek: Soczewica z cieciorką i pomidorami, czyli gęsta i sycąca FIT zupa :)

Harira - to rodzaj marokańskiej zupy, niezwykle aromatycznej i sycącej. Od dawna zbierałam się za jej ugotowanie :D Moje wykonanie na pewno nie jest jej dokładnym odzwierciedleniem, ponieważ nie zawiera mięsa i jest w 100% wegetariańska, także dodatek przypraw nie jest tak pokaźny. Wyczytałam, że zupa powinna gotować się długo i powoli, dzięki czemu uzyskuje pełny smak. Jednak ja postanowiłam zrobić ją szybko i trochę zmodyfikować i się udało :) Zupa wyszła na prawdę bardzo smaczna. Gęsta, sycąca, bogata od różnych dodatków. Mnóstwo pomidorów, soczewicy, ciecierzycy oraz wyważona ilość przypraw - to sprawiło, że danie smakowało wszystkim (może było zbyt ostre dla niektórych, dlatego jeżeli preferujesz kuchnię łagodną pomiń chilli lub dodaj tylko odrobinkę). Zapraszam na harirę w moim wykonaniu - inną, ale podobną :)


Składniki (4-6 porcji):


Większość składników kupisz w Sklepie Dietetycznym 


Przygotowanie:
  1. Do garnka wlej 200 ml wody i dodaj obraną i pokrojoną marchewkę i cebulkę. Następnie wsyp wszystkie przyprawy, posiekaną natkę pietruszki i gotuj 10 minut od momentu zagotowania.
  2. Teraz dodaj pomidory z puszki oraz sos pomidorowy. Dokładnie wymieszaj i zagotuj.
  3. Kiedy całość zacznie wrzeć wsyp do garnka przepłukaną soczewicę czerwoną i zieloną. Wlej pozostałą ilość wody, czyli 800 ml, dodaj bulion w proszku i gotuj od momentu zagotowania 25 minut. 
  4. Po upływie tego czasu dodaj odsączoną z zalewy cieciorkę. Gotuj jeszcze ok. 10 minut. 
  5. Przed podaniem posyp natką pietruszki i nie zapomnij o dodatku łyżeczki oleju, dzięki czemu wszystkie witaminki się przyswoją :) U mnie na chwilę obecną króluje olej arganowy ;) 

Wartość odżywcza całej zupy (1800 g): 
Energia: 777 kcal
Białka: 50,6 g
Tłuszcze: 7,3 g
Węglowodany: 111 g

Wartość odżywcza 1 porcji zupy (2 chochelki 100 ml - 280 g)
Energia: 120 kcal + ok. 40-50 kcal z łyżeczki dodanego oleju arganowego
Białka: 8 g
Tłuszcze: 1,1 g + ok. 4-5 g z łyżeczki dodanego oleju arganowego
Węglowodany: 17 g

4 komentarze:

  1. Uwielbiam harirrę i z pewnością jest to jedna z moich ulubionych zup :) Twoja wygląda cudownie; )

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobną zupę też często robimy :) Soczewica w zupach i potrawkach różnego typu sprawdza się idealnie i zawsze musi być jej pod dostatkiem w naszej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...