Zupa krem ze szpinaku z kaszą jaglaną :)

10 lipca 2015

Musiałam "ściachać" cały szpinak na ogródku, ponieważ za niedługo po prostu by przerósł. Na szczęście nic się nie zmarnowało i całe 0,5 kg świeżych listków szpinaku wykorzystałam do przygotowania przepysznej, gęstej, kremowej, delikatnej, aksamitnej zupy szpinakowej! Jedna z lepszych zup jakie robiłam i jadłam.



Składniki (3-4 porcje):
  • 0,5 świeżych liści szpinaku 
  • 2 średnie cebule
  • 5 ząbków czosnku
  • 2 średnie marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1 pasternak
  • kawałek selera
  • kawałek pora
  • 1-2 łyżki oleju rzepakowego
  • 80 g kaszy jaglanej 
  • przyprawy: sól, curry, pieprz cayenne, papryka słodka, zioła prowansalskie, pieprz ziołowy i prawdziwy 
  • 1 l wody

Przygotowanie:
  1. Zagotuj wodę. Dodaj obrane i drobno pokrojone warzywa: marchewkę, pietruszkę, pasternak, seler, por. Gotuj ok. 30 minut. 
  2. W tym czasie, kiedy gotuje się wywar na patelni rozgrzej olej rzepakowy i podsmaż chwilkę posiekaną cebulkę i czosnek. 
  3. Następnie dodaj umyty szpinak, podlej wodą, przykryj pokrywką i duś ok. 15 minut. 
  4. Ugotuj 80 g kaszy jaglanej - 2 porcje wody na 1 porcję kaszy.
  5. Kiedy szpinak będzie już gotowy dodaj całość z patelni do garnka z wywarem, przypraw. Gotuj jeszcze parę minut.
  6. Wmieszaj do zupy ugotowaną kasze jaglaną. 
  7. Kolejno całość zblenduj na gładki krem. 
  8. Przed podaniem możesz dodać łyżkę jogurtu naturalnego.

3 komentarze

  1. Och nasz kochany szpinak, jemy go baaardzo często po prostu wżucając do zupy :D Krem ze szpinaku też jest zawsze u nas mile widziany :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka ona musiała być pyszna - tak cudownie kremowo wygląda :) Jeszcze nigdy szpinakowej nie jadłam... Na mnie czeka zupa botwinkowa w lodówce i na kolację ją zmiksuję na krem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jaka rewelacyjna konsystencja!

    OdpowiedzUsuń