poniedziałek, 14 września 2015

Dietetyczny poniedziałek: Czekoladowe śniadanie w butelce :)

Jadacie, a raczej pijacie śniadania w postaci płynnej? :) To znaczy - koktajle, smoothie i inne napoje.
Ja, powiem szczerze nigdy nie praktykowałam takiego śniadaniowego sposobu :) Aż tu jednego razu spróbowałam, w końcu co mi szkodzi :D Koktajl przygotowałam na bazie wody kokosowej, słodkiego banana oraz suszonych daktyli, a kwintesencją smaku było surowe kakao :) Później niestety musiałam dosypać troszkę zwykłego, ciemnego, gorzkiego kakao, ze względu na to, że to kruszone całkowicie się nie rozdrobniło, ale o tym niżej :P Postarałam się także, aby wartość energetyczna śniadania wynosiła tyle ile zazwyczaj spożywam na ten posiłek, czyli właśnie ok. 350 kcal. Mamy tu dużo węglowodanów, które na początek dnia jak najbardziej nam się przydadzą. Super zdrowa woda kokosowa i niezwykle cenne surowe kakao, które dzięki temu, że właśnie jest surowe zachowuje maksymalną ilość składników odżywczych, takich jak: magnez, żelazo, chrom, mangan, cynk, miedź, witamina C, kwasy tłuszczowe Omega-6, przeciwutleniacze, fenyloetyloamina (substancja, którą produkuje nasz organizm, gdy jesteśmy zakochani <3), tryptofan, serotonina i jeszcze kilka :) 
Tak więc sami widzicie, że to śniadanie to bomba witaminowa, przepełniona zdrowotnymi właściwościami a do tego przepyszna - bo kto nie lubi czekolady? :D Plusem jest także to, że możecie je zabrać ze sobą i popijać w drodze do pracy, szkoły, uczelni itd. :)

Składniki:
  • woda kokosowa - 500 ml
  • banan - 1 szt. (120 g)
  • daktyle suszone - 5 szt. (25 g)
  • surowe kakao Bio Planet - 2 łyżki (20 g) (dostępne np. TUTAJ)


Przygotowanie: wszystkie składniki zblendować/zmiksować na gładką konsystencję.

UWAGA! Jeżeli tak jak ja, jesteście w posiadaniu surowego kakao w postaci kruszonych ziaren, warto wówczas przed miksowaniem zmielić osobno te ziarenka, ponieważ u mnie nie do końca zostały one rozdrobnione podczas miksowania całego koktajlu :( Być może macie mocniejszy sprzęt, wtedy pewnie da radę :D A jak macie sproszkowane surowe kakao to już w ogóle super :D

Wartość odżywcza koktajlu:
Energia: 350 kcal
Białka: 10,3 g
Tłuszcze: 3,2 g
Węglowodany: 69 g

6 komentarzy:

  1. zdrowie i słodycz zamknięte w jednym kubku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. My raczej koktajle zawsze traktujemy jako coś w rodzaju przekąski albo drugiego śniadania niż posiłek jakim mamy rozpocząć dzień :) Ale czemu nie? Jest tutaj wszystko czego szczególnie od rana nam potrzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha ! Uwielbiam takie koktajle !

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie moc witamin ;) W formie płynnej to raczej jem (w sumie to piję) 2 śniadania, bo na pierwsze wolę zjeść coś, co wymaga gryzienia i jest bardziej bogate w różne produkty (w sensie że zawiera składniki miękkie, twarde, chrupiące itp. :p)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj też muszę zacząć sobie robić takie śniadanka do pracy :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...