Makaron sojowy z sosem paprykowym :)

14 maja 2017

Lubię poznawać nowe smaki, a tym samym próbować nowych produktów. W tym przypadku mam na myśli makaron sojowy. Bardzo mnie zainteresował, a jego smak okazał się bardzo dobry. Do niego przygotowałam sos paprykowy - nie taki gładki, a z kawałkami warzyw. Takie połączenie było przepyszne! Posiłek jest szybki, prosty i niesamowicie smaczny. Do tego bez glutenu i w 100% wegański 😊

Składniki (1 porcja):

Przygotowanie:
  1. Paprykę należy sparzyć. W tym celu zagotuj wodę i włóż do niej paprykę, tak aby cała była zanurzona. Trzymaj pod przykryciem ok. 30 minut. Następnie ściągnij skórkę. 
  2. Cebulę i czosnek posiekaj, a obraną paprykę pokrój w drobną kostkę. Warzywa wrzuć do rondelka z rozgrzanym już olejem. Podsmażaj przez 5 minut. 
  3. Następnie dodaj pesto, dolej trochę wody i duś pod przykryciem, na małym ogniu przez 20 minut. Po tym czasie dodaj przyprawy i duś kolejne 20 minut. Od czasu do czasu zamieszaj. 
  4. W międzyczasie ugotuj makaron wg instrukcji podanej na opakowaniu. 
  5. Ugotowany i odcedzony makaron przełóż do rondelka z sosem i dokładnie, ale delikatnie wymieszaj. 

5 komentarzy

  1. Nigdy nie jadłam makaronu sojowego :) Kusi mnie jego smak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada jak danie z restauracji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sos paprykowy brzmi świetnie, w sezonie pewnie wypróbuję przepis :)
    A makaron sojowy wygląda smakowicie :0

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam nigdy makaronu sojowego, ale zwykły makaron z esencjonalnym sosem paprykowym baaardzo mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiamy makaron sojowy i z soczewicy :D Teraz kupiłyśmy z ciecierzycy i jesteśmy go bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń