Proste placuszki kukurydziane :)

10 maja 2017

W szafce z mąkami znalazłam końcówkę mąki kukurydzianej, której termin ważności zbliżał się ku końcowi. Żeby nie zmarnować produktu, a należycie go spożytkować wykorzystałam ową mąkę do zrobienia śniadaniowych placuszków. Ku mojemu zdziwieniu (robiłam je po raz pierwszy) wyszły świetne! Bardzo smaczne, delikatne, z nutką kukurydzianego akcentu. Pysznie smakuję na przykład z dodatkiem dżemu lub owoców. 




Składniki:
  • 140 g mąki kukurydzianej 
  • 200 ml mleka (u mnie sojowe)
  • 2 jajka
  • 35 g ksylitolu 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • masło klarowane lub olej kokosowy do smażenia 

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki (oprócz wybranego tłuszczu) przełóż do miseczki i wymieszaj za pomocą łyżki. 
  2. Na patelni rozgrzej olej lub masło i nakłada po łyżce masy.
  3. Smaż na średnim ogniu. Po pojawieniu się pęcherzyków, przewróć na drugą stronę i smaż jeszcze chwilkę. 

8 komentarzy

  1. Śliczny kolorek ;) Takie placuszki świetnie smakują ze wszystkimi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste i pyszne :) I mają cudny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie bawiłam się nigdy mąką kukurydzianą :D Ale wyglądają super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamarzyły nam się takie z powidłami śliwkowymi :D

    Zapraszamy do nas na prosty KONKURS ze smaczną wygraną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A wiesz, że ja chyba też mam właśnie końcówkę mąki kukurydzianej w szafce? ;) Świetne, nigdy nie robiłam i na pewno spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Końcówki mąk inspirują właśnie do takich przepisów :D Koniecznie takie placuchy sobie przygotuj :)

      Usuń
  6. Piękny mają kolorek :) Chce się jeść!

    OdpowiedzUsuń