Batony na bazie nasion konopi :)

28 września 2017

NuttyNuff to rodzaj batoników energetycznych, których podstawą są nasiona konopi. Smaki są na prawdę przeróżne, natomiast ja miałam możliwość spróbowania dwóch. I na ich podstawie mogę napisać, że smak jest dość oryginalny, rzadko spotykany. Składy są jak najbardziej dobre, aczkolwiek obie wersje, które otrzymałam zawierają dodatkowo czekoladę mleczną, w której nie wiem co tak na prawdę jest, bo nie znalazłam dokładnej informacji. Prezentują się moim zdaniem bardzo ciekawie, plus za to, że widać składniki, z których zostały stworzone. Jeżeli jesteście ciekawi, zapraszam do recenzji poniżej.



SALTY SWEETS

orzeszki ziemne (23,9%) * nasiona konopi (20%) * słoneczniki (13%) * nektar z agawy (12%) * masło orzechowe (10%) * czekolada mleczna (10%) * żurawina (6%) * dmuchane żyto (5%) * sól himalajska (0,1%)

Wcześniej miałam okazję próbować już nasion konopi - zarówno pod postacią białka konopnego, całych ziaren czy płatków. Wiem, że roślina ta pod wcześniej wspomnianymi postaciami ma dość charakterystyczny smak i zapach, chyba łatwy do rozpoznania. Tak też było w tym przypadku. Konopie czuć zarówno w zapachu, jak i smaku batonika. Są także dobrze widoczne w jego strukturze (m.in. to te małe zielone kropeczki). Konsystencja batona w miarę dobrze się trzyma, przez co nie kruszy się on nadto. Oprócz nasion konopi czuć dobrze stonowaną słodycz, natomiast słonego smaku nie poczułam. Także według mnie nazwa troszkę jest myląca, choć koniec końców ta kwestia mi nie przeszkadzała. Czekolady również nie poczułam, choć widać ją w strukturze batonika, gdzie występuje pod postacią małych czekoladowych kawałeczków. Ogólnie podsumowuję batonika jako dobrego. Na pewno oryginalnego w smaku, dla miłośników konopi będzie idealny.



BANANA SPIT
łuskane nasiona konopi (20%) * suszone banany (10%) * orzeszki ziemne (17%) * nasiona słonecznika (12%) * rodzynki (10%) * dmuchane żyto (4%) * nektar z agawy (11%) * czekolada mleczna (10%) * owies (6%)

Ponownie spotykamy się z intensywnie wyczuwalną obecnością konopi. Wyraźnie czuć większą słodycz od poprzednika, mimo że nektaru z agawy jest mniej. Jednak słodyczy dodają tu także banany oraz rodzynki. Banana nie wyczuwam, podobnie jak i czekolady. Główny smak to wcześniej wspomniane konopie z domieszką owocowej słodyczy. Baton dobry, o ciekawym i można napisać nietypowym smaku. Bardzo podoba mi się jego wygląd, wszystkie składniki tworzą estetyczną i zachęcającą do spróbowania całość.

5 komentarzy

  1. Skład mlecznej czeko powinni wyszczegółnić... Nasiona konopii bardzo lubię, poza tym batoniki podobają mi się wizualnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wyglądu te batony przypominają mi ciasta z kruszonką ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale oryginalnie wyglądają te batony :D Wydaje mi się, że są tak delikatne, że się zaraz rozlecą... Ciekawa jestem, czy by mi zasmakowały konopie w takim wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubimy konopie i te batoniki są dla nas niezwykle intrygujące :) Czujemy, że to nasze smaki :D

    OdpowiedzUsuń