Bezglutenowe FIT ciasto ze śliwkami :)

3 października 2017

Ciasto wyszło przepyszne! Bardzo, ale to bardzo mięciutkie, idealnie słodkie, a rozpadające się podczas jedzenia śliwki dopełniają cudowny smak. Ostatnio dość często mieszam mąkę gryczaną z ryżową, a to dlatego, że mam ich spory zapas, który czas najwyższy pomniejszać. Razem dają świetne połączenie, które w ciastach czy muffinkach pasuje perfekcyjnie.


Składniki:
  • 220 g mąki gryczanej 
  • 200 g mąki ryżowej
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 70 g cukru kokosowego 
  • 70 g oleju kokosowego 
  • 300 ml mleka
  • 1/2 łyżeczki cynamonu 
  • 5 śliwek 

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki, oprócz śliwek przełóż do miski i dokładnie wymieszaj (śmiało możesz bez użycia miksera).
  2. Masę wylej do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu ułóż połówki śliwek. 
  3. Piecz w nagrzanym na 180*C piekarniku przez 30 minut. 

8 komentarzy

  1. Genialny przepis. Warto bylo czekac do polnocy :-). Z pewnoscia upieke takie ciacho. Mozesz podac wymiary foremki,chociaz w przyblizeniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To już widzę, że wyłapałaś godzinę publikacji nowych postów ;) Trochę się jej naszukałam, bo mi się gdzieś zapodziała, ale w końcu znalazłam, wymiary: 30x21 :)

      Usuń
  2. Wygląda super i kojarzy mi się z ciepłą jesienią ;) Muszę w końcu upiec coś ze śliwkami :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliwki w cieście sprawdzają się rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się struktura tego ciacha oraz dodatek śliwek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te śliwki <3 Uwielbiam je! Ale zawsze za szybko znikają aby dać je do ciasta :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie takie ciacha ale jedno porcjowe robimy na szybko w domu :D Zawsze powtarzamy, że uwielbiamy jak śliwki się tak fajnie przypieką <3

    OdpowiedzUsuń