Zupa krem z pieczonego kalafiora i ziemniaków - obłędnie przepyszna :)

1 października 2017

Ostatnio wpadła w moje ręce pokaźna główka kalafiora. Od razu pomyślałam o zupie krem, którą robiłam TUTAJ. Jednak po chwili zastanowienia wpadłam na inny pomysł, w końcu dlaczego nie zrobić by czegoś nowego 😃 Kalafiora wraz z ziemniakami oczyściłam, wymieszałam z olejem i solą oraz najważniejsza kwestia - upiekłam! Pieczenie warzyw nadało im niesamowitego smaku, którego nie uzyskacie poprzez jedynie gotowanie. Smak wzbogaciła cebulka z czosnkiem, a cudownej kremowości nadało mleko sojowe. Ten krem to mistrzostwo świata 😂 Coś przepysznego, koniecznie przygotujcie w swoich domach, będziecie zachwyceni! Na chwilę obecną jest to moja ulubiona zupa krem.


Składniki:
  • 1 duży kalafior (u mnie po oczyszczeniu 1,1 kg)
  • 4 średnie ziemniaki
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku 
  • 750 ml wody
  • 250 ml mleka sojowego bez cukru 
  • 3 łyżki oleju rzepakowego 
  • sól, pieprz ziołowy, pieprz czarny do smaku 

Przygotowanie:
  1. Kalafiora podziel na różyczki, ziemniaki obierz i pokrój na ćwiartki. Warzywa wymieszaj z dwiema łyżkami oleju oraz odrobiną soli. Piecz w nagrzanym na 200*C piekarniku przez 30 minut (po tym czasie kalafior powinien lekko się przypiec). 
  2. W międzyczasie rozgrzej pozostałą łyżkę oleju i podsmażaj przez 5 minut posiekaną cebulkę z czosnkiem.
  3. Upieczone warzywa przełóż do garnka z cebulą i czosnkiem, zalej wodą i mlekiem. Dodaj przyprawy i od momentu zagotowania gotuj na małym ogniu, pod przykryciem przez 10-15 minut. 
  4. Teraz całość zblenduj na gładki i bezgrudkowy krem. 

10 komentarzy

  1. Świetny pomysł na warzywo jakim jest kalafior. Zupka niezwykle kremowa, gęsta, pożywna i na pewno pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pieczonego kalafiora, a już zrobiona z niego zupa jest przepyszna ! Przepis idealny na coraz zimniejsze jesienne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie - takie gęste zupy lubię najbardziej :) A krem z pieczonego kalafiora robiłam z przepisu Jadłonomii - pyszny wyszedł, kalafior jest bardzo uniwersalny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciągle jestem kuszona tym pieczonym kalafiorem! Zupy nie należą do moich ulubionych dań ale na taki krem bym się skusiła :) A jutro chyba wpadnie u mnie pieczony kalafior, o! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekłam kiedyś kalafiora (robiłam szaszłyki) i faktycznie - nabiera super aromatu. Ale zupy z takiej wersji nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już nam ślinka leci na sam widok takiej jedwabistej zupy <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Widok zupki mega apetyczny. Uwielbiam takie kremy. Przepis zapisuje :-).

    OdpowiedzUsuń
  8. Wypróbowałam to wczoraj ale mi nie do końca podszedł. Lubie kremy ale ten jest mega gęsty,chociaż na pewną są zwolennicy tak gęstych kremów :) Smak jednak ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam powyżej, moje kubki smakowe oceniły go na mistrzostwo świata :D Bardzo często przygotowuję tę zupę i zawsze smakuje obłędnie, ale wiadomo każdy może mieć inne gusta smakowe :( Z gęstością zupy zawsze można sobie łatwo poradzić, wystarczy rozrzedzić dodając odpowiednią ilość wody, mleka czy bulionu ;)

      Usuń