Lekka sałatka z kaszą jaglaną, jajkiem i awokado :)

27 grudnia 2017

I choć kaszę jaglaną uwielbiam w wersji na słodko to czasami zdarza mi się przygotować z jej udziałem także wytrawne potrawy. Tak jak ta dzisiejsza. Kilka opakowań kaszy jaglanej zalegającej w szafce zmusiło mnie do jej wykorzystania. A że nie miałam pomysłu na obiad, więc zrobiłam sałatkę - z jajkiem, awokado, papryką, szczypiorkiem i pietruszką. Bardzo proste i smaczne połączenie. Sałatkę taką można równie dobrze zabrać ze sobą na wynos. 


Składniki (3 porcje):
  • 150 g kaszy jaglanej 
  • 1 awokado
  • 1 papryka czerwona
  • 3 jajka
  • 1 łyżka posiekanego szczypiorku
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki oleju lnianego (Propharma) 
  • 1 łyżka musztardy

Przygotowanie:
  1. Kaszę opłukaj pod bieżącą wodą, następnie podpraż (ciągle mieszając) w garnku ok. 5 minut. Kolejno zalej 350 ml wody i gotuj ok. 15 minut, aż kasza wsiąknie całą wodę. Po ugotowaniu odstaw ją jeszcze na 15 minut. Po tym czasie wymieszaj z olejem. 
  2. W międzyczasie ugotuj na twardo jajka, pokrój paprykę i awokado w kostkę. 
  3. Wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymieszaj.

8 komentarzy

  1. Tez uwielbiam kasze jaglana,w wersji na slodko. Ale taka salatka to z pewnoscia nie pogardze :-). Znakomite polaczenie skladnikow. Wiec to musi byc pyszne :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smacznie, z kaszy jaglanej można stworzyć wiele pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie wszelkie kasze zdecydowanie na wytrawnie... jaglaną z warzywami bardzo lubię ;) Twoja propozycja wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam sałatki na bazie kasz - świetnie sycą i są mega zdrowe :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też zazwyczaj jem jaglankę na słodko, chociaż właściwie kaszę lubię w każdej postaci. A już w połączeniu z jajkiem i awokado musi smakować świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze z olejem lnianym to już w ogóle samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię bardzo kaszę jaglaną ale w sałatce jeszcze nie jadłam :) raczej w zupach do tej pory :)

    OdpowiedzUsuń