Kakaowe placki jogurtowe :)

6 stycznia 2018

Nie ma to jak smaczne i cieplutkie placuszki o zimowym poranku 😄 Placuszki, jak sama nazwa wskazuje i wskazuje też na to ich kolor są z dodatkiem kakao. A pomocniczym składnikiem okazał się jogurt naturalny. Same w sobie są mięciutkie i delikatne. Nie ma z nimi żadnego problemu podczas smażenia. Myślę, że są proste i nie wymagają trudno dostępnych składników, także śmiało można przygotować je w swoim domu. 


Składniki:
  • 50 g mąki owsianej
  • 1 jajko 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżezka cukru kokosowego 
  • 1/2 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią
  • 1 łyżka kakao 
  • szczypta soli
  • 1/3 łyżeczki cynamonu 
  • 100 g bardzo gęstego jogurtu (użyłam typu islandzkiego)
  • 50 ml mleka
  • 1 łyżeczki oleju kokosowego 

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki (oprócz oleju) przełóż do miski i dokładnie wymieszaj. 
  2. Na patelni rozgrzej olej i nakładaj porcję ciasta, ok. 1 łyżka. Przewróć placki na drugą stronę, kiedy pojawią się pęcherzyki. 
  3. Podawaj z ulubionymi dodatkami. Ja wymieszałam pozostałą ilość jogurtu (50 g) z połową banana i miodem, w ten sposób powstała pyszna masa, idealna do przekładania placków. 

7 komentarzy

  1. Placuszki,to moja milosc :-). Swietny przepis. Dziekuje za pomysl,na sniadanko :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają cudownie :) Ja zaraz będę robić placki na śniadanie - część zrobię z jabłkiem, a kilka z dynią ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli jest kakao to nie mogą źle smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Spróbuję kiedyś je zrobić, tylko pewnie dodam karob zamiast kakao :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja teraz mam taką chcicę na placuszki, że mogłabym jeść je codziennie :) Te kuszą!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma to jak pyszne placuszkowe śniadanie <3

    OdpowiedzUsuń