Placki ryżowe - bezglutenowe, wegańskie, bez cukru :)

30 stycznia 2018

Tak jak pisałam wcześniej nie przepadam za karobem, jednak po tych plackach mogę napisać, że karob od dzisiaj zostanie moim częstym gościem. Sam proszek pachnie cudownie, ale w połączeniu z masą na placki zapach jest jeszcze lepszy! Placuszki są pulchniutkie, mięciutkie i delikatne. Świetnie komponują się z bananem i masłem orzechowym. Coś pysznego!



Składniki:
  • 50 g mąki ryżowej (Misiontek)
  • 20 g karobu (Misiontek)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka nasion chia
  • 80 g dojrzałego banana
  • 100 ml napoju roślinnego 
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego 

Przygotowanie:
  1. W misce wymieszaj suche składniki - mąkę, karob, proszek i nasiona chia. 
  2. W drugiej misce wymieszaj rozgniecionego na paćkę banana z mlekiem. 
  3. Połącz suche składniki z mokrymi. 
  4. Na patelni rozgrzej olej i nakładaj po 1 łyżce masy, aby uzyskać placki małej wielkości. 
  5. Smaż na średnim ogniu, pod przykryciem. Po ok. 2 minutach, kiedy pojawią się malutkie pęcherzyki przewróć placki na drugą stronę i smaż tak samo. 
  6. Podawaj z bananem i masłem orzechowym. 

6 komentarzy

  1. Sklad bardzo zachęca do spróbowania, następnym razem dodam karob do moich placków, może wreszcie będę pamiętać :P

    OdpowiedzUsuń
  2. My też za karobem aż tak nie przepadamy ale jeżeli będziemy miały okazję to spróbujemy się jeszcze przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja za to uwielbiam karob :) I jeśli Tobie posmakował bardzo w takich placuszkach to ja już w ogóle będę zakochana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ta bardzo posmakował, aż sama się sobie dziwiłam, także bardzo polecam :)

      Usuń
  4. akurat mam nadmiar mąki ryżowej! przepis się przyda:)

    OdpowiedzUsuń