Bezglutenowe muffinki z suszoną żurawiną i makiem :)

2 marca 2018

Ekspresowe muffinki gotowe w 40 minut, licząc także czas przygotowania ciasta! Są bezglutenowe i zrobione ze zdrowszych odpowiedników mąki pszennej. Nie mają także cukru białego, który zastąpiłam świetną alternatywą, a mianowicie ksylitolem. Mak, suszona żurawina i rodzynki dodatkowo usmaczniają puszyste babeczki i nadają im dodatkowej słodyczy. 



Składniki (na 8 muffinek):
  • 70 g mąki ryżowej pełnoziarnistej 
  • 60 g płatków gryczanych (można zastąpić mąką gryczaną)
  • 20 g mąki gryczanej 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 50 g ksylitolu
  • 30 g płynnego oleju kokosowego 
  • szczypta soli
  • 50 g suszonej żurawiny 
  • 50 g rodzynek 
  • 1 łyżka maku 
  • 150 ml mleka (użyłam roślinnego)

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki przełóż do miski i dokładnie ze sobą wymieszaj. 
  2. Do foremek na muffinki nakładaj po ok. 1,5 łyżki masy. 
  3. Piecz babeczki w nagrzanym na 180*C piekarniku przez 30 minut. 

8 komentarzy

  1. Wyglądają bardzo apetycznie. Całe wieki nie piekłam muffinek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowity skład i cudne wnętrze :) Zmotywowałaś mnie do zrobienia muffinek, dawno ich nie piekłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie muffinki zjada się ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak z makiem to oczywiście tym bardziej jesteśmy na nie chętne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię mak :) Super te muffinki.

    OdpowiedzUsuń
  6. smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Połączenie maku i żurawiny kojarzy mi się ze świątecznymi klimatami :D Wyglądają super i smakują na pewno rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha :D A ja w ogóle nie myślałam o Świętach tworząc ten miks :D

      Usuń