Owsianki z Innej Bajki - zdrowe i gotowe w 5 minut :)

25 marca 2018

Pora na drugą recenzję szybkich i zdrowych posiłków od marki Inna Bajka. Tym razem stawiamy na śniadanie. Poniżej sześć pysznych miksów owsiankowych. Taki posiłek przygotujesz zalewając mieszankę ciepłym mlekiem lub wodą. A po 5 minutkach masz gotową gęstą, kremową i smaczną owsiankę. Sprawdź poniżej jakie smaki przygotowała dla Ciebie Inna Bajka i poznaj moją opinię na ich temat 💕



KAKAO I ORZECHY 
Składniki: płatki owsiane - 54%, orzechy nerkowca - 10%, siemię lniane złote, daktyle, kakao ziarna kruszone - 6%, kakao mielone - 6%, cukier kokosowy, cynamon

Zapach uwidaczniający się po zalaniu owsianki jest przecudowny, słodko-kakaowo-cynamonowy. Owsianka przygotowana wg instrukcji na opakowaniu nie wchłonęła tyle płynu, ile myślałam, dlatego pozostawiłam ją na kilka minut dłużej, aby była bardziej gęsta niż "wodnista" i aby płatki nieco zmiękły, ponieważ wciąż były twardawe. Aczkolwiek ten aspekt dla każdego jest indywidualny, bo przecież każdy lubi co innego. Finalnie owsianka nie przypomina "paćki"/rozgotowanych płatków i wszystkie składniki pozostają w całości i są dobrze widoczne. Połamane na małe kawałeczki orzechy nerkowca oraz ziarna kakaowca przyjemnie chrupią podczas gryzienia. Kakao, cynamon i cukier kokosowy dobrane zostały idealnie. Przyprawy nie tłumią smaku, a sama owsianka jest subtelnie słodka. Podsumowując, bardzo, bardzo dobra. 

Wartość odżywcza (w porcji 70 g):
energia: 283 kcal
białko: 8,4 g
tłuszcz: 11 g
węglowodany: 37 g
w tym cukry: 9 g
błonnik: 6 g


KOKOS I ANANAS 
Składniki: płatki owsiane - 57%, ananas suszony - 14%, kokos płatki - 14%, nasiona chia, cukier kokosowy, maca korzeń sproszkowany

Uwielbiam wszystko, co kokosowe zatem z tą owsianką wiązałam duże nadzieje. I niestety trochę mnie zawiodła. Standardowo "parzyłam" ją nieco dłużej, aby płatki były bardziej napęczniałe i mięciutkie. Aromat bardzo specyficzny, ale i też bardzo subtelny. To, za co bardzo lubię tę owsiankę to konsystencja, która jest bardzo kremowa. Jednak kokos, moim zdaniem stracił nieco na świeżości, przez co jego charakterystyczny smak zepsuł całą owsiankę. Bardzo często spotykam się z tym problem, gdzie kokos dodawany do różnych produktów z czasem po prostu jełczeje/starzeje się. Już bardzo dobrze poznałam ten smak i tylko mogę sobie wyobrazić, jak ta owsianka smakowałaby z idealnym kokosem. Mimo to, owsiankę oceniam dobrze. Jest dosłownie leciutko słodka, a suszony ananas po zalaniu owsianki pęcznieje i urozmaica smak. 

Wartość odżywcza (w porcji 70 g):
energia: 293 kcal
białko: 6 g
tłuszcz: 11 g
węglowodany: 39 g
w tym cukry: 12,6 g
błonnik: 6 g


ESPRESSO I MORWA BIAŁA 
Składniki: płatki owsiane - 56%, owoc morwy białej - 11%, nasiona konopi łuskane, kakao ziarna kruszone, siemię lniane złote, kawa mielona - 4%, cynamon

Jest to jedna z dwóch owsianek Innej Bajki, która nie posiada w składzie cukru kokosowego, ani żadnego innego, dlatego jego zwartość jest minimalna, co pokazują poniżej zamieszczone wartości odżywcze. Podoba mi się dodatek kawy mielonej, choć nie jest ona tak mocno wyczuwalna. Owsianka pachnie raczej czekoladowo, niż kawowo, jednak niekiedy nutkę kawy można także poczuć, a już na pewno w smaku. Jej dodatek jest na tyle wyważony, że zadowolą się nią zarówno i kawosze, jak i nie pijący tego napoju. Kawę na pewno też dobrze widać w masie owsiankowej. Owsianka jest praktycznie niesłodka, co w ogóle jej nie ubliża. Kiedy przegryziesz morwę poczujesz delikatną słodycz, a kiedy ziarna kakao nutkę goryczki charakterystycznej dla czekolady. Cynamonu nie wyczułam. Dominują raczej kawowo-kakaowe smaki. Podsumowując, owsianka jest na pewno bardzo ciekawa, o oryginalnym smaku. Jest smaczna, idealna dla osób, które za słodkim smakiem nie przepadają. 

Wartość odżywcza (w porcji 70 g):
energia: 283 kcal
białko: 8,4 g
tłuszcz: 11 g
węglowodany: 33,3 g
w tym cukry: 4,7 g
błonnik: 6,4 g


MATCHA I CHIA
Składniki: płatki owsiane - 57%, pestki dyni, kokos płatki, nasiona chia - 7%, matcha - 2%, liście kafiru

I to właśnie druga owsianka bez cukru, czyli podobnie jak wersja powyżej. Inna Bajka pokusiła się w tym przypadku na bardzo oryginalną wersję, ponieważ postanowiła wzbogacić owsiankową mieszankę w matchę, czyli zieloną herbatę. Składnik ten nie tylko wpłynął na zieloną barwę posiłku, ale także nadał mu ciekawego smaku. Owsianka nie jest słodka, może jedynie naturalnie, lekko słodka, co jest oczywiste ze względu na brak cukru w składzie. Nie wchłonęła całego płynu, więc nie jest nad to gęsta. W smaku bardzo dobra, co mnie pozytywnie zaskoczyło. Czuć matchę, chrupiące pestki dyni oraz kokosa. Podsumowując, bardzo dobra, intrygująca, idealna dla osób, które nie przepadają za słodkimi śniadaniami. Bo przecież owsiankę można też zjeść w wersji wytrawnej. 

Wartość odżywcza (w porcji 70 g):
energia: 316 kcal
białko: 10 g
tłuszcz: 16 g
węglowodany: 29 g
w tym cukry: 1,1 g
błonnik: 7 g



ŚLIWKA I ROKITNIK 
Składniki: płatki owsiane -54%, śliwka suszona - 27%, siemię lniane złote, owoc rokitnika - 6%, cukier kokosowy

Prosty miks składników, który jednak ma w sobie element oryginalności. A są to owoce rokitnika, które są bogactwem witaminy C. Owsianka nie wchłonęła całego, zalecanego płynu, przez co była lekko wodnista. Jest mało słodka, a raczej słodko-kwaśna. Jak przegryziesz rokitnika to dowiesz się dlaczego kwaśna. Owoc ten jest dość mocno twardy i w tym przypadku ten aspekt przeszkadza. Śliwka jest mięciutka i słodka, jak na suszoną śliwkę przystało. Podsumowując, owsiankę tę oceniam średnio. Smak był taki sobie. Całość była zjadliwa, jednak zdecydowanie są lepsze warianty smakowe. Minus za twarde owoce rokitnika. 

Wartość odżywcza (w porcji 70 g):
energia: 237 kcal
białko: 5,9 g
tłuszcz: 4,3 g
węglowodany: 43 g
w tym cukry: 14 g
błonnik: 5 g


MANGO I JAGODY GOJI 
Składniki: płatki owsiane - 61%, mango suszone - 15%, jagody goi -12%, nasiona chia, cukier kokosowy, kurkuma

W tej owsiance najbardziej podobają mi się dwie rzeczy. Pierwsza to mango. A jak jest mango to musi być pysznie, bo przecież to jeden z najlepsiejszych owoców 😂 Po drugie jest kurkuma, która ma cudowne właściwości zdrowotne. Przyprawa ta ma charakterystyczny smak, nie każdy go lubi. Ja dodaję ją głównie do zup i wtedy pasuje mi najlepiej. W tej owsiance daje o sobie znać tuż po zalaniu owsianki, ale także podczas jedzenia. Jednak jej ilość jest tak dobrze dobrana, że smak jest bardzo dobry i do zaakceptowania. Mango i jagód goji jest nawet sporo, także bez problemów można je wyczuć. Owsianka wychodzi kremowa, dobrze i szybko chłonie płyn i jest subtelnie słodka. Napisałabym, że naturalnie słodka, bo dodatku cukru nie czuć. Podsumowując, pozytywnie mnie zaskoczyła. Bardzo dobra, o ciekawym połączeniu składników. 

Wartość odżywcza (w porcji 70 g):
energia: 258 kcal
białko: 6,6 g
tłuszcz: 4,6 g
węglowodany: 50 g
w tym cukry: 14 g
błonnik: 5,6 g


Podsumowując, każda owsianka ma w sobie to coś i pewnie spośród sześciu smaków każdy znajdzie ten swój albo swoje ulubione smaki. Moim faworytem jest zdecydowanie owsianka kakaowa. Jednak tuż za nią umiejscowiłabym dwie bezcukrowe wersje, czyli jedna z matchą, a druga z kawą. Bardzo dobra jest też owsianka z kurkumą. I do tych 4 smaków chętnie będę powracać. Myślę, że jeszcze spróbuję kiedyś wersji z kokosem, bo być może tylko w tym przypadku trafiła mi się taka partia, a kiedy indziej smak może być diametralnie inny. Z kolei śliwkę i rokitnika chyba sobie odpuszczę, nie były to moje smaki, choć też nie zniechęcam do próbowania. Być może dla kogoś z Was będzie to pyszny miks. 

12 komentarzy

  1. Wolę swoje płatki, ale te owsianki bardzo smakowicie się prezentują. Kakaowo orzechowa chyba najbardziej by mi smakowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za takimi gotowcami, chociaż dla wielu to szybka i ciekawa opcja.
    Za bardzo nie wiem jaka jest różnica miedzy "subtelnie" a "leciutko" słodka i która wersja jest słodsza ale widzę, że najmniej słodkie to te bez cukru co jest raczej logiczne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Określenia, o których wspominasz to synonimy, a więc słowa bliskoznaczne, oznaczają to samo.
      Jeżeli interesuje Cię która owsianka była najsłodsza, to nie potrafię takiej wskazać. Wszystkie (oprócz rzecz jasna bez dodatku cukru) charakteryzują się podobną, stonowaną (również synonim) słodyczą, kompletnie nie są przesłodzone.

      Usuń
  3. Wyglądają ciekawie i sama nie wiem, która kusi najbardziej ;) Fajna opcja dla zabieganych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najchętniej spróbowałabym tej z kakao, z kawą oraz z mango. Szkoda, że ta z kokosem tak mocno rozczarowała :(

    OdpowiedzUsuń
  5. I można zrobić gotową owsiankę z bardzo dobrym składem? Można! W końcu jakaś firma, która się naprawdę postarała :) Mogłyby być tylko łatwiej dostępne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, jak ktoś chce to potrafi :)
      Myślę, że w przyszłości będą dostępne w wielu miejscach, na razie widziałam je w Piotrze i Pawle oraz internetowo :)

      Usuń
  6. Ta z kokosem to jakaś porażka :( jadam owsianki ale ta ma tak niesmaczny specyficzny smak i zapach że wyrzuciłam wszystko do kosza, nie dało się jeść. A nie lubię marnować jedzenia, zwłaszcza drogiego..... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, prawdopodobnie to wina kokosa, tak jak opisywałam to wyżej. Ja też drugi raz trafiłam na taką partię, gdzie użyty kokos odznaczał się niedobrym smakiem, jeszcze gorszym niż opisywałam powyżej i podobnie musiałam wyrzucić owsiankę, bo nie dało rady jej zjeść. Jeżeli chodzi o ten wariant w pełni się zgadzam, z innymi nie miałam żadnego problemu, choć ta z matchą też ma w składzie kokos i raz zdarzyło mi się mieć w tym przypadku podobne odczucia, co do kokosowej :(

      Usuń
    2. Miło przeczytać ten komentarz, bo już się bałem że zjadłem coś zepsutego. Tak niedobrej owsianki jak ta z kokosem to ja w życiu nie jadłem. Po pół godzinie nadal mi się utrzymuje ten paskudny posmak w ustach. Nigdy więcej.

      Usuń
  7. Kupiłam tę owsiankę, ponieważ w pracy lubię na śniadanie zjeść coś innego, niż tylko kanapki. Niestety, owsianka ze śliwką i rokitnikiem mnie rozczarowała. Siemię lniane jest tak twarde, że aż przeszkadza.

    OdpowiedzUsuń
  8. Próbowałam wersji z kokosem i tak jak w Twojej owsiance był zjełczały. Zepsuł cały smak owsianki, której po prostu nie zjadłam.

    OdpowiedzUsuń