Sernik kokosowo-migdałowy w wersji wegańskiej :)

28 marca 2018

Od dość dawna mam w planach zrobić "nernik", czyli wegański odpowiednik sernika z orzechów nerkowca, ale jakoś ostatnio brak u mnie tych orzechów, więc pomysł odkładam na bok 😂 Za to postanowiłam zrobić coś podobnego, a nerkowce zamienić na migdały, dokładnie białe, czyli blanszowane. A jeszcze precyzyjnie na masło orzechowego z tychże orzechów od marki Terrasana. Pierwszy raz miałam okazję je próbować i jestem nim całkowicie zachwycona. Lejąca masa, naturalnie słodkawa, iście migdałowa, jednak nie tak samo jak standardowe masło migdałowe ❤ Coś pysznego! Zatem nie będzie zaskoczeniem, jak napiszę, że to ciacho jest genialne, bajecznie pysznie, po prostu cudowne! Mega kremowe, na pewno bardzo tłuste (dlatego nie przesadzajcie z ilością 😂, choć po malutkim kawałku i tak ma się dość, bo jest bardzo sycące), delikatnie słodkie. Kakaowy spód z masą migdałowo-kokosową pasuje idelanie, tworząc przepyszny i zgrany duet - wegański, bezglutenowy, bez cukru białego. 

Przy okazji bardzo polecam wszystkie ekologiczne masła orzechowe marki Terrasana. Są bajecznie przepyszne, a w środku znajdziecie tylko orzechy. Masła tej marki należą do moich najulubieńszych i spróbowałam już chyba wszystkie ❤



Spód:
Masa orzechowa:

Przygotowanie:
  1. Musli wraz z siemieniem lnianymi i nasionami chia zmiel na mąkę, może być z małymi kawałkami. 
  2. Do tak powstałej mączki dodaj proszek maca oraz sól. 
  3. Następnie do rondelka przełóż olej, syrop, masło i kakao. Lekko podgrzej całość, aby wszystko się upłynniło i powstała jednolita masa. 
  4. Teraz przelej masę z rondelka do mąki i dokładnie wymieszaj. Gotowy spód przełóż na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia (u mnie standardowa keksówka) i dokładnie ugnieć spód ciasta. Wstaw do lodówki. 
  5. W międzyczasie przygotuj masę "serową". Do rondelka przełóż pastę kokosową i podgrzewaj ją do momentu rozpuszczenia, cały czas mieszając. Następnie zdejmij z ognia i dodaj pozostałe składniki. Dokładnie wymieszaj. 
  6. Przelej masę kokosowo-migdałową na wierzch wyłożonego spodu i wstaw do lodówki, aby stwardniała. Trwa to ok. 2 godziny. 

7 komentarzy

  1. To musiało wyjść genialne - świetnych składników użyłaś :) A masło Terrasana mam napoczęte nawet obecnie, uwielbiam je :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Migdały i jeszcze nasza ukochana pasta kokosowa <3 Genialne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pzygotowałaś je z tak smacznych składników, że musi świetnie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Masa "serkowa" wygląda iście kremowo <3 Mniam :D A nerkownika i ja nie zrobiłam - nigdy nie ostają mi się nerkowce w dostatecznej ilości :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie!:D Nigdy nie ma ich tyle, aby wyszła jakaś przyzwoita porcja nernika :D

      Usuń
  5. Ciekawa opcja :) Nigdy nie jadłam czegoś podobnego!

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam tej marki ale i za masłem w dużych proporcjach nie przepadam...natomiast w takiej kombinacji chętnie się poczęstuję:)

    OdpowiedzUsuń